17. Međunarodni festival „Dani orgulja“: ORGULJE I FANFARE
Festival zatvaramo uz zvuke fanfara, koncertom kamerne muzike na kome će nastupiti muzičari iz Srbije, Nemačke i Austrije: Lana Jelenković, Filip Rebman, Aleksandar Solunac i Sebastijan Marhold. Gošće koncerta su violinistkinje Miljana Popović Materni i Jelena Dragnić.
Program koncerta uporedo predstavlja kombinaciju zvuka orgulja i trube/a onako kako su je “čuli” kompozitori u 17. veku (Biber i Frančeskini) i u 20. veku (Perisketi i Hovanes).
Saradnja domaćih i stranih muzičara u okviru kamernih projekata (koju se kao organizatori trudimo da podržimo i podstaknemo) dragocena je ne samo za muzičare koji su njen deo ili publiku koja na koncertu ima priliku da uživa u rezultatu udruživanja njihovih talenata i veština, već i za promociju kulturne sredine Beograda.
Zatvaranje festivala
Lana Jelenković (Srbija), orgulje
Filip Rebman (Nemačka), truba
Aleksandar Solunac (Srbija), truba
Sebastijan Marhold (Austrija), tuba
gosti koncerta:
Miljana Popović Materni, violina i Jelena Dragnić, violina
Boris Brezovac, viola i Đorđe Pantelić, viola
Julijana Marković, violončelo
Orgulje i fanfare
Hajnrih Ignac Franc fon Biber (1644–1704)
Sonata tam aris quam aulis servientes, br .7
za dve trube, dve violine, violončelo i kontinuo
Vinsent Perisketi (1915–1987)
The Hollow Men, op. 25 za trubu i gudački orkestar
(za trubu i orgulje priredio kompozitor)
Alan Hovanes (1911–2000)
Molitva Sv. Grgura
interludij iz opere Etchmiadzin, op. 62b
(za trubu i orgulje priredio kompozitor)
Olivije Mesijan (1908–1992)
Dieu est saint
iz ciklusa Méditations sur le Mystère de la Sainte Trinité
Teodor Hloušek (1923)
Barokni koncert, za tubu i orgulje
Comodo
Sostenuto
Allegro
Petronio Frančeskini (1651–1680)
Sonata u De–duru za dve trube, gudače i kontinuo
Grave
Allegro
Adagio
Allegro
Biografije:
Lana Jelenković (1981, Beograd) diplomirala je i magistrirala na odseku za orgulje na FMU u Beogradu. Na Visokoj školi za muziku u Vircburgu, koncertnom diplomom je završila postdiplomske studije orgulja, u klasi prof. Kristofa Boserta, i diplomirala i magistrirala istorijske instrumente s dirkama u klasi prof. Glena Vilsona. Paralelno je završila Internacionalne master studije Organ Expert – ekspertske studije sa stručnim predmetima o gradnji, restauraciji i rekonstrukciji orgulja – na Visokoj školi za muziku u Trosingenu i na Univerzitetu Tor Vergata u Rimu. Usavršavala se na majstorskim kursevima širom Evrope. Nastupala je na brojnim međunarodnim festivalima, a na festivalu Dani orgulja i festivalu Ars vivendi clavicembalum u Beogradu prisutna je godinama kao izvođač i saradnik. Stalni je član baroknih ansambala Tempera Barocca i Sela-Consort, kao i dua za instrumente s dirkama Omnia. Sarađuje s Beogradskom filharmonijom i Gudačima Svetog Đorđa. Kao solista i kamerni muzičar nastupala je u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji, Makedoniji, Češkoj, Srbiji, Grčkoj, Sloveniji i Luksemburgu. Član je UMUS-a i radi kao korepetitor za klasični i savremeni balet u Baletskoj školi Lujo Davičo u Beogradu.
Filip Rebman (Frajburg, Nemačka) studije je započeo na Visokoj školi za muziku u Frajburgu, u klasi Entonija Ploga, i nastavio u klasi Klausa Šuverka u Bazelu. Njegovo orkestarsko iskustvo obuhvata nastupe u brojnim orkestrima i ansamblima u Evropi, kao što su Orkestar festivala Šlezvig-Holštajna, Getingenski simfonijski orkestar, Bavarski kamerni orkestar, Simfonijski orkestar Tenerifa, Holandski simfonijski orkestar, Nacionalni orkestar Tuluza, Filharmonija jugozapadne Nemačke u Konstancu, Mahler Chamber Orchestra i drugi. Kao član različitih kamernih sastava redovno nastupa na koncertima u Frajburgu i Dohi. Od 2008. godine radi na mestu druge trube Katarske filharmonije.
Aleksandar Solunac (1978, Beograd) diplomirao je trubu na FMU u Beogradu, u klasi prof. Mladena Đorđevića. Usavršavao se u klasi prof. Bengta Eklunda i stekao koncertnu diplomu na Visokoj školi za muziku u Oslu. Još tokom studija redovno je bio angažovan kao orkestarski trubač, a od 2011. godine radi na mestu prve trube Beogradske filharmonije. Kao orkestarski muzičar nastupao je u Evropi, Aziji i SAD, a kao solista i član različitih kamernih sastava nastupao je na značajnim festivalima u zemlji. Kao solista je nastupao sa Simfonijskim orkestrom RTS-a, Norveškim radio-orkestrom i Beogradskom filharmonijom.
Sebastijan Marhold (1992, Keflah, Austrija) počeo je da svira tubu sa samo sedam godina. Sa 11 je postao član duvačkog orkestra svog grada. Studirao je na Konzervatorijumu u Gracu u klasi prof. Eriha Bendla i na Bečkom konzervatorijumu u klasi prof. Paula Helveksa. Godine 2014. pridružio se Akademskom orkestru Nirnberškog državnog teatra. Osvojio je prve nagrade na Nacionalnom austrijskom muzičkom takmičenju za mlade Prima la Musica 2010. i 2011. godine. Kao orkestarski muzičar svirao je s ansamblima kao što su Filharmonija Graca, ORF RSO u Beču, EUYO, Jeunesse Musical Deutschland, Ansambl Državnog teatra u Koburgu, Nirnberški simfonijski orkestar i ansambl Letnje akademije Bečke filharmonije. Od 2016. godine radi na mestu prve tube Katarske filharmonije.