17. Међународни фестивал „Дани оргуља“: ОРГУЉЕ И ФАНФАРЕ
Фестивал затварамо уз звуке фанфара, концертом камерне музике на коме ће наступити музичари из Србије, Немачке и Аустрије: Лана Јеленковић, Филип Ребман, Александар Солунац и Себастијан Мархолд. Гошће концерта су виолинисткиње Миљана Поповић Матерни и Јелена Драгнић.
Програм концерта упоредо представља комбинацију звука оргуља и трубе/а онако како су је “чули” композитори у 17. веку (Бибер и Франческини) и у 20. веку (Перискети и Хованес).
Сарадња домаћих и страних музичара у оквиру камерних пројеката (коју се као организатори трудимо да подржимо и подстакнемо) драгоцена је не само за музичаре који су њен део или публику која на концерту има прилику да ужива у резултату удруживања њихових талената и вештина, већ и за промоцију културне средине Београда.
Затварање фестивала
Лана Јеленковић (Србија), оргуље
Филип Ребман (Немачка), труба
Александар Солунац (Србија), труба
Себастијан Мархолд (Аустрија), туба
гости концерта:
Миљана Поповић Матерни, виолина и Јелена Драгнић, виолина
Борис Брезовац, виола и Ђорђе Пантелић, виола
Јулијана Марковић, виолончело
Оргуље и фанфаре
Хајнрих Игнац Франц фон Бибер (1644–1704)
Sonata tam aris quam aulis servientes, бр .7
за две трубе, две виолине, виолончело и континуo
Винсент Перискети (1915–1987)
The Hollow Men, оп. 25 за трубу и гудачки оркестар
(за трубу и оргуље приредио композитор)
Алан Хованес (1911–2000)
Молитва Св. Гргура
интерлудиј из опере Etchmiadzin, оп. 62б
(за трубу и оргуље приредио композитор)
Oливије Месијан (1908–1992)
Dieu est saint
из циклуса Méditations sur le Mystère de la Sainte Trinité
Теодор Хлоушек (1923)
Барокни концерт, за тубу и оргуље
Comodo
Sostenuto
Allegro
Петронио Франческини (1651–1680)
Соната у Де–дуру за две трубе, гудаче и континуо
Grave
Allegro
Adagio
Allegro
Биографије:
Лана Јеленковић (1981, Београд) дипломирала је и магистрирала на одсеку за оргуље на ФМУ у Београду. На Високој школи за музику у Вирцбургу, концертном дипломом je завршила постдипломске студије оргуља, у класи проф. Кристофа Босерта, и дипломирала и магистрирала историјске инструменте с диркама у класи проф. Глена Вилсона. Паралелно је завршила Интернационалне мастер студије Organ Expert – експертске студије са стручним предметима о градњи, рестаурацији и реконструкцији оргуља – на Високој школи за музику у Тросингену и на Универзитету Tor Vergata у Риму. Усавршавала се на мајсторским курсевима широм Европе. Наступала је на бројним међународним фестивалима, а на фестивалу Дани оргуља и фестивалу Аrs vivendi clavicembalum у Београду присутна је годинама као извођач и сарадник. Стални је члан барокних ансамбала Tempera Barocca и Sela-Consort, као и дуа за инструменте с диркама Omnia. Сарађује с Београдском филхармонијом и Гудачима Светог Ђорђа. Као солиста и камерни музичар наступала је у Немачкој, Француској, Италији, Македонији, Чешкој, Србији, Грчкој, Словенији и Луксембургу. Члан је УМУС-а и ради као корепетитор за класични и савремени балет у Балетској школи Лујо Давичо у Београду.
Филип Ребман (Фрајбург, Немачка) студије је започео на Високој школи за музику у Фрајбургу, у класи Ентонија Плога, и наставио у класи Клауса Шуверка у Базелу. Његово оркестарско искуство обухвата наступе у бројним оркестрима и ансамблима у Европи, као што су Оркестар фестивала Шлезвиг-Холштајна, Гетингенски симфонијски оркестар, Баварски камерни оркестар, Симфонијски оркестар Тенерифа, Холандски симфонијски оркестар, Национални оркестар Тулуза, Филхармонија југозападне Немачке у Констанцу, Mahler Chamber Orchestra и други. Као члан различитих камерних састава редовно наступа на концертима у Фрајбургу и Дохи. Од 2008. године ради на месту друге трубе Катарске филхармоније.
Александар Солунац (1978, Београд) дипломирао је трубу на ФМУ у Београду, у класи проф. Младена Ђорђевића. Усавршавао се у класи проф. Бенгта Еклунда и стекао концертну диплому на Високој школи за музику у Ослу. Још током студија редовно је био ангажован као оркестарски трубач, а од 2011. године ради на месту прве трубе Београдске филхармоније. Као оркестарски музичар наступао је у Европи, Азији и САД, а као солиста и члан различитих камерних састава наступао је на значајним фестивалима у земљи. Као солиста је наступао са Симфонијским оркестром РТС-а, Норвешким радио-оркестром и Београдском филхармонијом.
Себастијан Мархолд (1992, Кефлах, Аустрија) почео је да свира тубу са само седам година. Са 11 је постао члан дувачког оркестра свог града. Студирао је на Конзерваторијуму у Грацу у класи проф. Ериха Бендла и на Бечком конзерваторијуму у класи проф. Паула Хелвекса. Године 2014. придружио се Академском оркестру Нирнбершког државног театра. Освојио је прве награде на Националном аустријском музичком такмичењу за младе Prima la Musica 2010. и 2011. године. Као оркестарски музичар свирао је с ансамблима као што су Филхармонија Граца, ORF РСО у Бечу, EUYО, Jeunesse Musical Deutschland, Ансамбл Државног театра у Кобургу, Нирнбершки симфонијски оркестар и ансамбл Летње академије Бечке филхармоније. Од 2016. године ради на месту прве тубе Катарске филхармоније.