Slikati naciju je serija novih slika Ivana Grubanova koja prati umetnikovo duboko interesovanje za političku istoriografiju zemlje i geopolitiku teritorije na kojoj je ponikao kroz kompleksna istraživanja koja sprovodi i tumačenja tih uticaja na pojedinca.
Produkcija novih slika koje izlaže u Likovnoj galeriji Kulturnog centra Beograda predstavlja kontinuitet njegovog stvaralaštva u čijem središtu se nalazi tematski korpus posvećen zastavama koje su postale prepoznatljiv element koji se ponavlja u njegovom radu simbolišući pojam nacije ustanovljen u periodu moderne. Ujedno novi radovi predstavljaju kontinuitet autorskog opusa kojim se umetnik se predstavio na Bijenalu u Veneciji 2015. godine u Paviljonu Republike Srbije, te je ovo prilika da se šira kulturna javnost upozna sa aktuelnim stvaralaštvom.
I na izradi nove serije slika umetnik koristi ustanovljenu praksu odabira zastava nacionalnih tvorevina koje na sebi sadrže karakteristične nacionalne motive, koji se tehnikom veza oblikuju na površini platna, a kasnijim procesima nanošenja slojeva boje, benzina i dima na platno pokrivaju, skrivaju i transformišu u simbolična značenja i poruke kroz provokativne likovne i estetske predstave, postavljajući angažovana pitanja o kohezivnim odlikama današnjih nacija, njihovoj korespodenciji sa aktuelnom društvenom realnošću, mogućim razvojem pojma nacije i dejstva nacionalnih obeležja u budućnosti.
Aktuelna postavka Slikanje Nacije koju čini produkcija desetak novih slika velikih formata, rađenih istom tehnikom i izrade veza i akrilika na platnu, stoga se posmatra se kao deo kontinuiranog projekta Dim Nacija Zastave, i predstavljaju višegodišnje istraživanje i tumačenje ideoloških, političkih i kulturoloških aspekata pojma nacije u kojima umetnik koristi slikarstvo kao odabrani metod.
Ivan Grubanov je rođen 1976. u Beogradu. Diplomirao je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, gde je završio i poslediplomske i umetničke doktorske studije. Specijalističke studije završio je na Rijks akademiji u Amsterdamu, Delfina Fondacija Studio Program u Londonu i Kaza del Velaskez u Madridu. Na savremenoj vizuelnoj sceni u zemlji i inostranstvu prisutan je od 1999. godine. Značajne samostalne izložbe slika, crteža i instalacija ostvario je u uglednim institucijama i manifestacijama u zemlji i inostranstvu. Izložbom Ujedinjene mrtve nacije u Paviljonu Republike Srbije predstavio se na 56. Bijenalu umetnosti u Veneciji, a izlagao je i u Loock Galerie u Berlinu, Muzeju savremene umetnosti MUSAC u Leonu, Centru za savremenu umetnost Le Grand Cafe u Sent-Nazeru, Nacionalnom muzeju savremene umetnosti u Atini, Likovnoj galeriji kulturnog centra Beograda, Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, Centru za savremenu umetnost Stroom u Hagu. Učestvovao je na mnogim grupnim izložbama u uglednim institucijama u Evropi i svetu kao što su Muzej savremene umetnosti u Krakovu, Witte de With u Roterdamu, Stedelijk muzej, SMART Project Space i De Appel u Amsterdamu, Drawing Center i Apex Art u Njujorku, Kunsthalle u Bernu, Extra City Kunsthal u Antverpenu, Muzej Kiasma u Helsinkiju, Henie Onstad Art Center u Oslu, Museu Colecção Berardo u Lisabonu, Iaspis u Stokholmu, Modernoj galeriji u Ljubljani, Gradskoj galeriji u Pragu, Blackwood Gallery u Torontu, i na bijenalima savremene vizuelne umetnosti u Istanbulu, Solunu, Bukureštu, Tirani, Spaport bijenalu u Banja Luci, Pančevu, Bijenalu u Alžiru (International Festival of Contemporary Art of Algiers). Radovi mu se nalaze u kolekcijama Nacionalnog muzeja savremene umetnosti u Atini, Muzeju savremene umetnosti u Beogradu, Muzeju umetnosti u Bernu, Deutsche Bank kolekciji u Frankfurtu i mnogim drugim privatnim i državnim institucijama.