Predstavljanje savremene beogradske/srpske scene na festivalu Imaginaria
U okviru španskog festivala Imaginaria koji se održava u Kasteljonu od 27. 4 – 2. 6. 2018. biće organizovano i predstavljanje savremene beogradske/srpske scene u subotu 28. aprila sa početkom u 13.15 časova.
28. 4. 2018. MENADOR espai cultural
13.15 – Predstavljanje Kulturnog centra Beograda i gostujućih projekata i umetnika: Vesna Danilović, Danica Jovović Prodanović, Marko Risović i Nemanja Jovanović (Kamerades), Vladimir Nikolić.
…………………………………
Foto-kolektiv Kamerades osnovan je 2011. godine u Beogradu sa osnovnim ciljem da promoviše vrednosti dokumentarne fotografije i njenu ulogu u savremenom društvu. Članovi kolektiva su šestorica fotografa iz Srbije: Saša Čolić, Nemanja Jovanović, Milovan Milenković, Nemanja Pančić, Marko Risović i Marko Rupena, koji dele viziju dokumentovanja stvarnosti i širenja svesti o socijalno relevantnim temama na Balkanu. Njihov rad je baziran na savremenom pristupu fotografiji, uz primenu vizuelnih, etičkih i narativnih aspekata tradicionalnog dokumentarizma.
Tokom prethodnih godina, Kameradesi su pojedinačno ili u okviru kolektivne prakse učestvovali u mnogobrojnim projektima, izložbama, radionicama i razgovorima posvećenim dokumentarnoj fotografiji. Relevantne institucije i pojedinci su ih zbog njihovog društveno angažovanog rada prepoznali kao značajan deo savremene regionalne fotografske scene.
Kameradesi doživljavaju fotografiju kao vizuelni jezik za komuniciranje neizmenjene slike stvarnosti, uz jasan i prepoznatljiv stav autora i snažnu veru da takav vid komunikacije može da doprinese pozitivnoj promeni društva i pojedinaca.
Izložba Dirty Season, kroz nekoliko tematskih celina: Život, Stav, Nada, Obećanje i Vera, predstavlja svojevrstan foto-forenzički dnevnik stanja srpskog društva u periodu od 2010 do danas. Deo fotografija sa ove izložbe, nastalih u periodu 2010–2014, objavljen je 2014. u istoimenoj knjizi foto-kolektiva Kamerades.
Vladimir Nikolić je jedan vodećih umetnika na srpskoj sceni savremene vizuelne umetnosti, kao i međunarodno priznat autor. Njegov umjetnički rad je u tehničkom pogledu fokusiran uglavnom na video, ali je u tematskom smislu veoma raznovrstan. U svom ranijem radu, Nikolić istražuje mehanizme ritualnog potčinjavanja verskom autoritetu i tradiciji, kao i autoritetu istorije umetnosti. On se stalno bavi i kritikom institucija, a preispituje i stvarnu poziciju umetnika u svetu umetnosti, bivajući tako kritičan isto toliko prema sebi koliko i prema bilo kojoj drugoj pojavi/stvari. Nikolić je radove izlagao na samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu, a učestvovao je u međunarodnim umetničkim rezidencijalnim programima, kao što su programi Fonda za civilno društvo (Njujork, 2003), Recollets (Pariz, 2007), Otto Prod (Marsej, 2008), 24cc (Rim, 2011), Times Museum (Guangdong, 2014), IASPIS (Stokholm, 2016), Tobačna 001 (Ljubljana, 2017).
Jenokanalni video There is no landscape (6′ 44“, 2014) pripada stalnom korpusu autorovog preispitivanja da li umetnost ima moć i ako je ima, kolika je ona, kako se manifestuje i ko su njeni nosioci, konzumenti i kakvi su učinci. Rad je nastao u provinciji Guangdong kao rezultat autorovog rezidencijalnog boravka u Kini.
Učestvuju: Zhai Jia, Xu Qing
Originalni jezik: Mandarinski kineski
Titlovi: Španski
Ostatak programa:
· Llotja del Cànem. Seu de la Ciutat. Universitat Jaume I, C/ de Colom, 22. Castellón de la Plana
Foto-kolektiv KAMERADES, DIRTY SEASON, fotografije, 27. 4 – 2. 6. 2018.
Organizatori: Universitat Jaume I, Kulturni centar Beograda, Creative Connector
· Sala Zona 3. C/ del Bisbe Salinas, 6. Castelló de la Plana
Vladimir Nikolić, THERE IS NO LANDSCAPE, jednokanalni video, 27. 4 – 2. 6. 2018.
Organizatori: Universitat Jaume I, Creative Connector, Kulturni centar Beograda,