MECCANICISMO / MEHANICIZAM

10.05.2018-31.05.2018, 12:00-20:00

Fabricio Belomo

Kustos: Mario Margani

10 – 31. maj 2018

PODROOM / KCB – Kuturni centar Beograda

Povodom svoje prve samostalne izložbe u Srbiji, Fabricio Belomo sprovodi istraživanje o ulozi i uticaju mehaničkih sredstava na razvoj i opstajanje mehanističke misli u savremenom društvu. Instalacija u Galeriji Podruom u Kulturnom centru Beograda predstavlja najnovije filmove i odabrane video radove nastale u poslednjih deset godina, posmatrane u svetlu kritičke putanje koju Belomo skicira svojim umetničkim i književnim digresijama u oblasti arhitekture i proučavanja materijalne kulture.

Mehanicistički način mišljenja je kamen temeljac modernosti od doba Dekarta i Hobsa. Oblikovao je industrijsku revoluciju i prožima savremena dostignuća na polju informacione tehnologije i sistema kontrole. Mehanizmi i alati kroz koje se otkriva za mnoge danas ostaju nevidljivi i neodređeni. Ipak, izgleda da su oni svakako najmoćnija sredstva za oblikovanje iskustva stvarnosti. Mreže, prikazivanje prostora kroz tačke nestajanja, kartezijanski koordinatni sistemi, kodiranje i šifrovanje: svi ti alati podstiču tehnološki razvoj i određuju odnos pojedinca sa okruženjem, prilagođavajući ga i formatizujući, pomoću filtera, interfejsa i kalibracija, tako da bude juzer-frendli iskustvo. Nesumnjivo je slika generisana široko rasprostranjenom upotrebom sredstava fotografske reprodukcije – mehaničke ili digitalne – postala ključna kao sredstvo za doživljavanje, razumevanje i stvaranje stvarnosti.

Belomo se bavi ovim pitanjima kroz performanse, instalacije, filmove, video radove i eseje. Primenjuje metod istraživača slike kako bi ispitao društvene i estetičke efekte hegemonističke mehanicisčke misli u individualnom i kolektivnom odnosu prema pamćenju, urbanom prostoru, ljudskom telu i autoreprezentaciji, sa posebnim interesovanjem za tehniku i tehnološku opremu koja obezbeđuje ispitivanje i arhiviranje stvarnog.

Projekat su podržali Nctm e l’arte, Apulia Film Commission, ECF European Cultural Foundation, Istituto Italiano di Cultura Belgrado.

Fabricio Belomo (* 1982 Bari, Italija) vrši istraživanja na raznorodan i multidisciplinaran način. Izlagao je u Italiji i inostranstvu na samostalnim i kolektivnim izložbama, učestvovao u javnim projektima, filmskim festivalima i prezentacijama, među kojima: Talent Prize MACRO (Rim), plat(t)form 2015 Fotomuseum Winterthur (Cirih), Double Feature Tirana Art Lab (Tirana), ArtAround MuFoCo Cinisello Balsamo (Milano); 2004-2014 10 anni del museo di fotografia contemporanea, Trijenale u Milanu, Un minuto prima, Fondazione Forma (Milano); Objet Perdù e Giovane Fotografia di Ricerca in Puglia, Fondazione Museo Pino Pascali (Polinjano a Mare); Progetto Memoria Fondazione Apulia Film Commission (Bari-Tirana); Videominuto Pop e Byob Museo Pecci (Prato – Milano), Video.it Fondazione Merz (Torino), Camera con Vista – Incontri di Fotografia GAMEC (Bergamo), 55° Festival dei Popoli di Firenze, 34e Cinemed – festival international du cinéma méditerranéen de Montpellier.

Sarađivao je sa nekoliko opština i institucija na izradi i projektovanju dela javne umetnosti: Opštine Bari, Sesto San Đovani, Kasale Monferato, Kursi i Lumedzane; Politecnico di Milano, Muzej Falstad u Norveškoj, Umetnički centar Isola u Milanu; projekti A Cielo Aperto u Latroniku i Maps mobile-archive-on-public- space u Tirani, Flashback Art Fair i Opština Torino, Park Paduli u Salentu.

Njegovi radovi se nalaze u javnim i privatnim zbirkama. Dobitnik je brojnih nagrada, među kojima i Premio Celeste (2012) za video rad 32 dicembre, specijalnu nagradu InsideArt na Talent Prize za rad Bez naslova (numerički portreti) i stipendija koju mu je dodelila NCTM e l’arte. Koproducenti njegovog prvog filma, L’Albero di Trasmissione (2014), su Kulturno udruženje Amarelarte, Fujifilm Italija i Fondacija Apulia Film Commission, a distributer Mymovies.it.

Objavio je, između ostalog, i knjige Le persone sono più vere se rappresentate (2014, IT / EN) i Meridiani, paralleli e pixel (2017, IT) u izdavačkoj kući Postmedia Books, Milano. Redovno piše na kulturnim stranicama italijanskog lista La Repubblica (apulijsko izdanje).

 

 

Loading...