MECCANICISMO / MEHANICIZAM

10.05.2018-31.05.2018, 12:00-20:00

Фабрицио Беломо

Кустос: Марио Маргани

10 – 31. мај 2018

ПОДРООМ / КЦБ – Кутурни центар Београда

Поводом своје прве самосталне изложбе у Србији, Фабрицио Беломо спроводи истраживање о улози и утицају механичких средстава на развој и опстајање механистичке мисли у савременом друштву. Инсталација у Галерији Подруом у Културном центру Београда представља најновије филмове и одабране видео радове настале у последњих десет година, посматране у светлу критичке путање коју Беломо скицира својим уметничким и књижевним дигресијама у области архитектуре и проучавања материјалне културе.

Механицистички начин мишљења је камен темељац модерности од доба Декарта и Хобса. Обликовао је индустријску револуцију и прожима савремена достигнућа на пољу информационе технологије и система контроле. Механизми и алати кроз које се открива за многе данас остају невидљиви и неодређени. Ипак, изгледа да су они свакако најмоћнија средства за обликовање искуства стварности. Мреже, приказивање простора кроз тачке нестајања, картезијански координатни системи, кодирање и шифровање: сви ти алати подстичу технолошки развој и одређују однос појединца са окружењем, прилагођавајући га и форматизујући, помоћу филтера, интерфејса и калибрација, тако да буде јузер-френдли искуство. Несумњиво је слика генерисана широко распрострањеном употребом средстава фотографске репродукције – механичке или дигиталне – постала кључна као средство за доживљавање, разумевање и стварање стварности.

Беломо се бави овим питањима кроз перформансе, инсталације, филмове, видео радове и есеје. Примењује метод истраживача слике како би испитао друштвене и естетичке ефекте хегемонистичке механицисчке мисли у индивидуалном и колективном односу према памц́ењу, урбаном простору, људском телу и ауторепрезентацији, са посебним интересовањем за технику и технолошку опрему која обезбеђује испитивање и архивирање стварног.

Пројекат су подржали Nctm e l’arte, Apulia Film Commission, ECF European Cultural Foundation, Istituto Italiano di Cultura Belgrado.

Фабрицио Беломо (* 1982 Бари, Италија) врши истраживања на разнородан и мултидисциплинаран начин. Излагао је у Италији и иностранству на самосталним и колективним изложбама, учествовао у јавним пројектима, филмским фестивалима и презентацијама, међу којима: Talent Prize MACRO (Рим), plat(t)form 2015 Fotomuseum Winterthur (Cirih), Double Feature Tirana Art Lab (Тирана), ArtAround MuFoCo Cinisello Balsamo (Миланo); 2004-2014 10 anni del museo di fotografia contemporanea, Тријенале у Милану, Un minuto prima, Fondazione Forma (Милано); Objet Perdù e Giovane Fotografia di Ricerca in Puglia, Fondazione Museo Pino Pascali (Полињано а Маре); Progetto Memoria Fondazione Apulia Film Commission (Бари-Тирана); Videominuto Pop e Byob Museo Pecci (Прато – Милано), Video.it Fondazione Merz (Торино), Camera con Vista – Incontri di Fotografia GAMEC (Бергамо), 55° Festival dei Popoli di Firenze, 34e Cinemed – festival international du cinéma méditerranéen de Montpellier.

Сарађивао је са неколико општина и институција на изради и пројектовању дела јавне уметности: Општине Бари, Сесто Сан Ђовани, Касале Монферато, Курси и Лумедзане; Politecnico di Milano, Музеј Фалстад у Норвешкој, Уметнички центар Исола у Милану; пројекти A Cielo Aperto у Латронику и Maps mobile-archive-on-public- space у Тирани, Flashback Art Fair и Општина Торино, Park Paduli у Саленту.

Његови радови се налазе у јавним и приватним збиркама. Добитник је бројних награда, међу којима и Premio Celeste (2012) за видео рад 32 dicembre, специјалну награду InsideArt на Talent Prize за рад Без наслова (нумерички портрети) и стипендија коју му је доделила NCTM e l’arte. Копродуценти његовог првог филма, L’Albero di Trasmissione (2014), sу Културно удружење Амареларте, Fujifilm Италија и Фондација Apulia Film Commission, а дистрибутер Mymovies.it.

Објавио је, између осталог, и књиге Le persone sono più vere se rappresentate (2014, ИТ / ЕН) и Meridiani, paralleli e pixel (2017, ИТ) у издавачкој кући Postmedia Books, Милано. Редовно пише на културним страницама италијанског листа La Repubblica (апулијско издање).

 

 

Loading...