Galerija Podroom, Trg republike 5
Otvaranje: četvrtak, 5. jul u 20.00
5 – 26. 7. 2018.
GLUP KAO SLIKAR
Fokus samostalne izložbe u galeriji Podroom Darinke Pop Mitić predstavlja rad koji čine intervencije na dnevnim novinama u protekle četiri godine.
„Rad Glup kao slikar, sam započela 2014. godine. Biram najinteresantniju, naslovnicu dnevnih novina (zanimljiva kompozicija, odnos teksta i slike…) tog dana. Takođe mi je bitno da se vesti ne ponavljaju iz dana u dan, da teme nisu strogo lokalne i da tekst prati slika. Suprotno svojim navikama rešila sam da se podvrgnem eksperimentu i sebe prisilim da kroz određeno vreme, svakodnevno, čitam dnevne novine. I ne samo da čitam već i da slikam po njima i tako proverim da li je moguće da se svakodnevni politički događaji prokomentarišu, označe i definišu kroz navodno najnižu umetničku formu – mrtvu prirodu. Zašto? Odgovor je pitanje: Zašto samo slikari da budu glupi? Pisci su savest nacije, pesnici njena duša, film je najvažnija umetnost, teatar ritualizacija zajednice, a slikari (da ne kažem umetnici) su samo glupi?“
Darinka Pop Mitić (1975) je studirala Fakultet političkih nauka a potom Fakultet likovnih umetnosti u Beogradu. Od 2004. izlaže samostalno u zemlji i inostranstvu. U svom radu bavi se rekonstrukcijom kolektivne memorije i njenog uticaja na politiku i obrnuto. Ona pokušava da isprati i sazna razloge zašto se pojedina dela, stavovi ili istorijski događaji nađu ili ne u našem vidnom polju kao i da ispita ulogu našeg saučesništva i poricanja u tom procesu. Živi i radi u Beogradu. Njene nedavne izložbe uključuju: Grammar of Freedom / Five Lessons: Works from the Arteast 2000+ Collection, Muzej savremene umetnosti Garaža, Moskva, Rusija (2015); Put za Evropu, sa ukusom soli, Studio Tomaseo, Trst, Italija (2015); Le Retour de la Balle Tiree, Kulturni centar Srbije, Pariz, Francuska (2015); Ko to tamo peva?, Memorijal Nadežda Petrović, Umetnička galerija „Nadežda Petrović“, Čačak (2014); Zehntausend Taschungen und hunderttausend Tricks, 21er Haus, Muzej savremene umetnosti, Beč, Austrija (2014); Meeting points 7., Institut za afričke studije i V.A.C. fondacija, Moskva, Rusija (2014); Deveto Gvanđu bijenale: Round table, Gvanđu, Južna Koreja (2012); itd.