Koncert violončeliste Nemanje Stankovića i pijanistkinje Maje Mihić
Na programu koncerta su dela Betovena i Stravinskog, kao i premijerno izvođenje dela domaće kompozitorke Dragane Jovanović.
„Nemanja Stanković poseduje sasvim specifičan pristup razumevanju muzike koji rezultira najvišim nivoom interpretacije.“ (Natalija Gutman, violončelistkinja)
Program:
Ludvig van Betoven
Sonata u Ef–duru, op. 5/1
Adagio sostenuto
Allegro
Allegro vivace
Dragana S. Jovanović
Sonata Dragonese (premijera)
Energico
Arioso
Allegro con brio
Igor Stravinski
Italijanska svita (transkripcija: Grigorij Pjatigorski)
Introduzione
Serenata
Aria
Tarantella
Minuetto e finale
Biografije:
Nemanja Stanković (Kragujevac) je prvi violončelista Beogradske filharmonije od 2011. godine, a od februara 2017. radi kao docent na Fakultetu umetnosti u Nišu. Završio je srednju muzičku školu u klasi Bože Saramandića. Diplomirao je na FMU u Beogradu, u klasi Sandre Belić, kao student godine. Na Bečkom konzervatorijumu je studirao u klasi Natalije Gutman i 2013. godine je, sa najvišim pohvalama, stekao diplomu master umetnosti. Postdiplomske studije je pohađao na Univerzitetu Mocarteum u Salcburgu kod Enrika Broncija, kao i u Firenci (Scuola di Musica di Fiesole) u klasi Natalije Gutman i Elizabet Vilson. Godine 2015. je odbranio svoju doktorsku disertaciju na FMU u Beogradu kao najmlađi srpski nosilac titule doktora u oblasti umetnosti.
Imao je solističke nastupe sa Beogradskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom RTS-a, orkestrom Camerata Serbica, Italijanskim omladinskim orkestrom (OGI), Češkim virtuozima, Gudačima sv. Đorđa, Niškim simfonijskim orkestrom, BGO Dušan Skovran, Bitoljskim kamernim orkestrom, Simfonijskim orkestrom FMU u Beogradu, Kristianstad symfoniker, Norbal i drugim. Kao solista je sarađivao sa dirigentima Rafaelom Pajareom, Fabrisom Bolonom, Bojanom Suđićem, Noamom Zurom, Denisom Šapovalovim, Milenom Injac, Le Fi Fijem, Nikolom Paškovskim, Biljanom Radovanović i drugim.
Od 2017. godine nastupa kao član klavirskog trija Immersio sa kojim beleži nastupe širom sveta. Kao kamerni izvođač je sarađivao sa Jurijem Revičem, Janom Foglerom, Nemanjom Radulovićem, Sandrom Belić, Ester Hafner, Tijanom Milošević, Stankom Madićem, sa gudačkim kvartetima Epoque i Noûs, kao i sa trijom Pokret. Nastupao je i kao član Balkanskog gudačkog kvarteta, gudačkog kvarteta Strings Attached, klavirskog trija ArtLink i Gudačkog seksteta Beogradske filharmonije. Takođe je svirao kao član mnogih uglednih orkestara.
Nagrađivan je kao finalista brojnih takmičenja i konkursa, poput Internacionalnog takmičenja violončelista u Licenu, Međunarodnog takmičenja muzičke omladine (Srbija), Johanes Brams (Austrija), Fidelio specijal (Austrija), Antonio Janigro (Hrvatska), Petar Konjović (Srbija) i Internacionalnog takmičenja studenata u Sarajevu (BiH). Od strane umetničke asocijacije ArtLink proglašen je za najperspektivnijeg mladog umetnika Srbije (2007). U okviru ovog priznanja, ostvario je i prvi kompakt disk. Ove godine je proglašen za Mladog umetnika godine od strane revije Muzika klasika. Imao je zapažene solističke nastupe na međunarodnim festivalima: BEMUS, Alpen Classica, Note di Primavera (Italija), Čelo fest i BUNT. Nastupao je širom Evrope. Ostvario je trajne audio snimke za RTS, ORF, RAI.
Trenutno svira na instrumentu Karlosa Robertsa iz Kremone (2012).
Nemanja Stanković poseduje sasvim specifičan pristup razumevanju muzike koji rezultira najvišim nivoom interpretacije. (Natalija Gutman, violončelistkinja)
Intenzivno, suptilno, nadahnuto… (Novosadski Dnevnik)
Može se reći da je Stanković pokazao i da je moguće približiti se idealnoj interpretaciji…
(Kulturni krugovi, Radio Beograd 2)
Nemanja Radulović i Nemanja Stanković fascinirali su publiku virtuoznošću koja će se dugo pamtiti. (Blic)
Maja Mihić se školovala kod prof. Blagorodne Radak i prof. Ninoslava Živkovića, u čijoj je klasi diplomirala i magistrirala na FMU u Beogradu. Godine 2016. odbranila je doktorski umetnički projekat.
Dobitnik je više nagrada na takmičenjima pijanista, od kojih su najznačajnije na polju kamerne muzike. Kao član klavirskog dua, osvojila je prve nagrade na Međunarodnom takmičenju Petar Konjović u Beogradu (1996), na 6. pijanističkom konkursu u Ostuniju u Italiji, kao i na Međunarodnom takmičenju pijanista u Rimu.
Maja Mihić je održala brojne solističke koncerte, nastupala je u različitim kamernim ansamblima od dua do kvinteta i sarađivala je sa brojnim muzičarima. Nastupala je sa ansamblom duvača Beogradske filharmonije, a kao solista i sa Umetničkim ansamblom Vojske Srbije Stanislav Binički i sa Gudačima sv. Đorđa.
Aktivno sarađuje sa violinistkinjom Madlen Stokić Vasiljević i klarinetistom Milošem Nikolićem u okviru trija Pokret koji neguje posebno interesovanje za savremeno srpsko stvaralaštvo i inicira i obogaćuje literaturu putem naručivanja novih dela. Trio je, od 2011. godine uz podršku SOKOJ-a, održao niz tematskih koncerata atraktivnog sadržaja. Premijerni celovečernji koncert održan u Kolarčevoj zadužbini 2012. godine, dobio je prestižnu nagradu Koncert godine od žirija magazina Muzika klasika. Usledila su brojna snimanja i gostovanja u radio i televizijskim emisijama. Trio je imao i dva koncerta na Međunarodnim tribinama kompozitora. Nastupali su na festivalima NIMUS i Tisin cvet. Održali su koncert srpske muzike u Rimu, u sali Baldini, a 2017. godine imali su turneju po gradovima bivših jugoslovenskih republika, sa najznačajnijim nastupima u Skoplju, Zagrebu i Ljubljani. U duu sa violinistkinjom Madlen Stokić Vasiljević, Maja Mihić je ostvarila niz zapaženih koncerata u Beogradu, Novom Sadu, Aranđelovcu, Sarajevu, a gostovale su i na dva koncerta u Pragu.
Paralelno sa izvođačkom karijerom, Maja Mihić se bavi i pedagoškim radom. Od 2000. godine predaje uporedni klavir na Katedri za klavir Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu.