ДОБИТНИЦИ СТРУЧНИХ НАГРАДА ЛАЗАР ТРИФУНОВИЋ И ПРИЗНАЊА ДИУС ЗА 2018. ГОДИНУ
ДОБИТНИЦИ СТРУЧНИХ НАГРАДА “ЛАЗАР ТРИФУНОВИЋ „ И ПРИЗНАЊА ДИУС ЗА 2018. ГОДИНУ
Традиционалне стручне награде историчара и теоретичара уметности – „Награда Лазар Трифуновић“ и Признање ДИУС за 2018. годину, које се већ 25 година додељују сваког 14. јануара, на рођендан професора Лазара Трифуновића, биће додељене на свечаности у Културном центру Београда у Галерији Артгет 14. јануара са почетком у 12.00.
Награду „Лазар Трифуновић“ за објављену ликовну критику, есеј, студију или осврт на модерну и савремену уметност за 2018. годину добила је др Маја Станковић, ванредна професорка на Факултету за медије и комуникације Универзитета Сингидунум у Београду за историјскоуметничку студију „Art is what makes life more interesting than art“ (Уметност је оно што чини живот занимљивијим од уметности), објављену у Зборнику за студије модерне уметности Филозофског факултета у Београду (14 – 2018) и теоријску критику Going, going, gone објављену на порталу Студије савремености. Текстови Маје Станковић су се из прошлогодишње текстуалне продукције о модерној и савременој уметности према једногласном мишљењу жирија издвојили по свом аналитичном и систематичном приступу одабраним темама, убедљиво аргументованом критичком размишљању о актуелним аспектима уметничких феномена који су предмет њеног истраживања и писања, а посебно о сложеним релацијама између ових појава и друштвеног окружења и контекста у којима се јављају, те по јасним језичким артикулацијама и сигурном интердисциплинарном методолошком поступку.
Жири за награду радио је у саставу: др Јасмина Чубрило, ванреднa професорка Филозофског факултета у Београду, Чедомир Јаничић, Чедомир Јаничић, виши кустос Градског музеја у Сомбору и др Маја Ћирић, самостална кустоскиња.
Признање ДИУС (Друштва историчара уметности Србије) за најбољу ауторску изложбу савремене ликовне уметности у 2018. години добила је изложба МАШИЋ, Ретроспективна изложба визуелних комуникација Слободана Машића, коју је реализовао Музеј примењене уметности у Београду. Награда се овом приликом додељује историчару уметности, Слободану Јовановићу, кустосу изложбе, уреднику каталога и једном од аутора текстова у каталогу. С обзиром на то да краирање и реализација изложбе представљају сложен тимски рад који укључује знања и вештине различитих стручњака, заједно са Слободаном Јовановићем на изложби и каталогу сарађивао је стручни тим који су чинили Борут Вилд, дизајнер каталога и визуелног идентитета изложбе, Савета Машић и Игор Фершиши који су сарађивали на припреми изожбе, док су остале текстове у каталогу написали Мирослав А. Мушић, Јеша Денегри и Борут Вилд. Изложба МАШИЋ допринела је сагледавању не само опуса Слободана Машића и његовог места у историји југословенске и српске уметности, дизајна и незавсиног издаваштва већ и осветљавању улоге слободног уметника и мислиоца у друштвеним системима у којима су границе изражавања у јавном простору контролисане.
Комисија која је одлучила да награди овај сложен пројекат радила је у саставу: Бојана Бурић, историчарка уметности, Маида Груден уредница Ликовног програма ДК Студентски град и Славица Попов, виши кустос Савремене галерије у Зрењанину.
Биографије лауреата
МАЈА СТАНКОВИЋ је дипломирала, магистрирала и докторирала на Катедри за историју модерне уметности Филозофског факултета у Београду. Њено поље истраживања је: савремена уметност, савремена теорија и дигитална хуманистика. Ванредни је професор на Департману за дигиталне уметности Факултета за медије и комуникације Универзитета Сингидунум у Београду. Аутор је многих текстова објављених у научним часописима, каталозима самосталних и тематских изложби. Један је од покретача прве web платформе за савремену уметност у нашој земљи Dipassage; уредница је online студентског часописа за уметност и комуникације Propeler на ФМК, и један је од покретача online платформе Студије савремености заједно са Јованом Чекићем. Коаутор је зборника савремене уметности Слике/Сингуларно/Глобално (2013)и зборника о видео уметности Слика/Покрет/Трансформација, (2013). Књигу Флуидни контекст. Контекстуалне праксе у савременој уметности објавила је 2015.
СЛОБОДАН ЈОВАНОВИЋ је дипломирао на Катедри за историју модерне уметности, Одељења за историју уметности на Филозофском факултету у Београду. Радио је у Независној уметничкој асоцијацији Ремонт а у Музеју примењене уметности од 2007. Је кустос Збирке савремене примењене уметности. Критику визуелних комуникација радио је на Радију Б92; био је уредник „Ремонт арт магазина“. Текстове о филму и савременој визуелној уметности објављивао је у часописима „Време“ и стручној периодици: „3+4“, „Зборнику Института за филм у Београду“, „Зборнику Катедре за историју модерне уметности Филозофског факултета у Београду“, Годишњим каталозма Галерије „Ремонт“, „Зборнику Музеја примењене уметности“. Пише за „Београдски књижевни часопис“. Као кустос у МПУ реализовао је ретроспективне и тематске изложбе наших најпознатијих уметника илустратора, дизајнера, фотографа, сценографа. Добитник је Признања ДИУС 2008. за изложбу „Илустратори Политикиног Забавника“ и награде Националног комитета ICOM 2009. за изложбу „Аутобиографика”.
Оба стручне награде од оснивања подржавају Министарство културе Републике Србије и Град Београд – Секретаријат за културу.