Koncert alta Lidije Jovanović, soprana Mine Gligorić i pijaniste Milivoja Veljića
Na programu su arije i dueti iz opera i oratorijuma Georga Fridriha Hendla.
Program:
Georg Fridrih Hendl
Saprà delle mie offese, rečitativ i arija Amastre iz opere Kserks, HWV 40
But who may abide, arija iz oratorijuma Mesija, HWV 56
Son nata a lagrimar, rečitativ i duet Seksta i Kornelije iz opere Julije Cezar, HWV 17
Ardi, adori, e preghi in vano, arija iz kantate Apolon i Dafne, HWV 122
Ah! Mio cor, schernito sei, arija Alčine iz opere Alčina, HWV 34
No longer fate, rečitativ i arija Liha iz muzičke drame Herkul, HWV 60
Confusa si miri l’infida consorte, arija Bertarida iz opere Rodelinda, kraljica Langobarda, HWV 19
Io t’abbraccio, duet Rodelinde i Bertarida iz opere Rodelinda, kraljica Langobarda, HWV 19
Biografije:
Lidija Jovanović (Beograd, 1985) je učila klavir u klasi Ljerke Vukelje i Olge Bauer. Završila je studije na FMU u Beogradu u klasi Ljiljane Vukelje, a potom nastavila master studije klavira u Lozani u klasi Žan-Fransoa Antoniolija. Uporedo sa studijama klavira počela je da uči solo pevanje u klasi Ane Jovanović. Osnovne stuije pevanja je zavšrila u Nojšatel/Ženevi. Godine 2014. je postala član Švajcarskog operskoj studija u Bjenu, u klasi Natali Štucman. Dobitnica je stipendija Eurobank EFG za najbolje studente Srbije, kao i stipendija Max D.Jost i Ian Donald Wilson Memorial Scholarship.
Učestvovala je na festivalima Fête de la musique (Lozana, 2013; Ženeva, 2014), Dni muzyki Andrzeja Kurylewicza (Varšava, 2014), 6. Festiwal Prawykonan (Katovice, 2015), Opernfest (Berlin, 2018) i V Festival Ópera DeArte Medinaceli (Španija). Sarađivala je sa dirigentima kao što su Natali Štucman, Endru Vajz, Bojan Suđić, Norbert Karlen, Johanes Kalicke, Mišel Korpatu, Antoan Margje, Šimon Bivalec i Serž Ilg. Nastupala je sa Nacionalnim simfonijskim orkestrom RTÉ u Dablinu, Simfonijskim orkestrom RTS, Simfonijskim orkestrom Stavangera u Norveškoj, Kraljevskom filharmonijom Liverpula, Orkiestra Muzyki Nowej u Poljskoj i Ansamblom Contrechamps u Ženevi.Njena izvođenja su prenošena na stanicama radija Polskie Radio, Espace 2, RBB-Kulturradio i Radio Suisse Romande. Kao solista je nastupala u brojnim oratorijumima, tumačila je uloge u operama i nastupala je u spektaklu Bijoux Lyrique Espectáculo Lírico-Teatral basado en música francesa (Madrid, 2018).
Mina Gligorić (Šabac, 1993) je završila osnovne i master studije solo pevanja na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi prof. Katarine Jovanović sa najvišom ocenom. Proglašena je za najboljeg studenta u akademskoj 2014/2015. godini. Višestruki je dobitnik nagrada na takmičenjima Nikola Cvejić i Srpska solo pesma, a bila je i laureat na takmičenju Lazar Jovanović. Osim nastupa na koncertima u organizaciji FMU, ističe se učešće na Dunav festu i Rosi festu. Kao uspešna studentkinja, je primila nagrade od Centra lepih umetnosti Guarnerius i Narodne biblioteke Srbije. U oblasti barokne muzike se usavršavala sa Erihom Trakslerom sa Univerziteta umetnosti u Beču i Evelin Tab, a u okviru Barokne austrijske akademije sa Kristijanom Hilcom, Robertom Mameli i Marinom Bartoli. Na ovom kursu je bila stipendista za 2017. godinu. Izabrana je da bude polaznik majstorske radionice Vladimira Redkina, soliste Boljšoj teatra, i Dejvida Gaulenda, umetničkog direktora programa za mlade u Royal Opera House. Trenutno je polaznik Operskog studija Narodnog pozorišta, honorarni saradnik pozorišta Madlenianum i Duško Radović, kao i profesor solo pevanja u MŠ Kosta Manojlović.
Milivoje Veljić je zaposlen na Katedri za solo pevanje FMU u Beogradu, u zvanju višeg umetničkog saradnika. Sviranje klavira je učio kod Svetlane Milošević, Mirjane Žiravac i Branke Žiravac, u čijoj klasi je maturirao u SMŠ Dr Vojislav Vučković. Diplomirao je na Katedri za klavir na FMU u klasi prof. Lidije Stanković. Dobitnik je nagrade Fakulteta iz Fonda Jelene Pavlović za najboljeg diplomca Katedre za klavir. Doktorirao je na Katedri za kamernu muziku pod mentorstvom prof. Ljudmile Gros-Popović.
Od 2009. godine je umetnički saradnik u klasama prof. emeritus Biserke Cvejić i redovnog profesora Nikole Kitanovskog. Od početka angažovanja na FMU, aktivno učestvuje u ciklusu koncerata Put ka Belkantu, pri čemu je, koncertirajući sa studentima, nastupio u više od dvadeset gradova Srbije.
Bio je zvanični pijanista 43. međunarodnog takmičenja Muzičke omladine Beograda, festivala Obzorje na Tisi u Novom Bečeju, međunarodnog takmičenja solo pevača Lazar Jovanović u Beogradu, kao i međunarodnog takmičenja Nikola Cvejić u Rumi. Sarađivao je sa Muzičkom produkcijom RTS i Narodnim pozorištem u Beogradu. Član je Udruženja muzičkih umetnika Srbije i Muzičko opersko teatarske organizacije. Osnivač je dua Shake&Spear.