15. Филмски фестивал Слободна зона / 12.11.
13.00 Звезда од 100 кила (игр.)
Редитељ: Marie-Sophie Chambon
Земља: Француска
Година: 2019.
Трајање: 88′
Језик: Француски
Улоге: Laure Duchene, Angèle Metzger, Pauline Serieys
Селекција 14+
Синопсис
Шеснаестогодишња Луа има само један сан, а то је да постане астронаут. Одлична је у физици и када би се мерила само памет, била би савршен кандидат. Међутим, Луа има велики проблем: има преко 100 кила-породично наслеђе од ког не може да побегне. Када помисли да је све изгубљено, Луа упознаје Амели, Стану и Џастин, три тинејџерке суочене са сличним проблемима, али ипак спремне да учине све што је потребно како би се заједно отиснуле у свемир…
О редитељки
Након студија на одсеку за писање сценарија на Француској филмској школи, La fémis, Мари-Софи је заволела да пише приче о обичним девојкама и женама необичних судбина. Започиње као ко-сценаристкиња на првом играном филму Лејле Бузид Док отварам очи из 2015. године који је награђиван са 30 награда на разним фестивалима, у које спадају Венеција, Торонто, Намур, Sent-Žan de Luz… Радећи на оваквим темама наставила је и као редитељка, почевши са три кратка филма и својим првим играним филмом, Звезда од 100 кила, који је публици представљен на фестивалу Cannes Screens Juniors у мају 2019.
14.30 Future is Here – група аутора Србија *Косово
Твоје друго име (док.)
р. Милица Живанчевић / Србија, 2019, 9’
Језик: српски
Титл: енглески
Синопсис
Документарни филм Твоје друго име је јединствено писмо стварности, уметности, љубави и времену. Ауторка нас води кроз пределе који представљају само обрис мисли о протоку времена, показујући нам да је живот борба у којој увек тежимо да ухватимо прави тренутак.
О редитељки
Милица Живанчевић је рођена 2001. године у малом граду Војки у Србији. Завршила је Основну школу „Милан Хаџић“ у свом родном граду, а ове године је завршила Девету београдску гимназију „Михаило Петровић Алас“. Гаји страст ка филму, посебно филмској монтажи. Краткометражни документарац Твоје друго име је њен први филм.
И све је још увек ту, али није више онако како је некад било (док.)
р. Ива Милојковић / Србија, 2019, 9’
Језик: српски
Титл: енглески
Синопсис
Две пријатељице се присећају свог детињства. Ходајући кроз места где су провеле највише времена као деца, воде нас кроз ликове и приче које су стварали док су биле мале и отварају нам чаробна врата у свет маште.
О редитељки
Ива Милојковић је рођена 2003. године у Београду. По завршетку основне школе уписала је Школу за дизајн у Београду. Ове године је завршила други разред на смеру ликовни техничар. Њено прво филмско искуство било је 2013. на филму Диван дан за бананарибе, у режији Стефана Малешевића, где је играла лик Сање. 2015. године је снимила је свој први кракометражни филм Моли, а 2018. је била асистенткиња режије и оператор клапе за филм Мамонга, такође у режији Стефана Малешевића. И све је још увек ту, али није више онако како је некад било је њен први документарни филм.
Yaaas Queen! (док.)
р. Петар Лакић, Исидора Лазић, Јован Пјевић / Србија, 2019, 14’
Језик: српски
Титл: енглески
Синопсис
Луда ноц́ и дан после у животу изванредне дрег краљице.
О редитељима
Петар Лакић је рођен 2000. године у Смедереву, али од рођења живи у Ковину. Управо је завршио средњу школу „Бранко Радичевић“. Од детињства је показивао раднозналост и таленат за различите видове уметности, нарочито за филм и позориште. Петар је члан аматерског позоришта у свом граду.
Исидора Лазић је рођена 2000. године. Завршила је Трећу београдску гимназију, друштвено-језичког смера на француском језику. Недавно је примљена на Сорбону у Паризу, на Катедру за филозофију. Занимају је језици, друштвене науке, омладинска политика, дипломатија и разне врсте уметности.
Јован Пјевић је рођен 2001. у Београду. Он је сада четврта година Гимназије „Свети Сава“ у Београду. Филм је увек био у средишту његових интересовања. Једна од његових омиљених активности у слободно време је волонтирање.
15.00 Тако је говорила Полин Кејл (док.)
Редитељ: Роб Гарвер
Земља: Америка
Година: 2018.
Трајање: 95′
Језик: Енглески
Улоге: Woody Allen, Alec Baldwin, Quentin Tarantino
Женска линија
Синопсис
Полин Кејл, филмска критичарка часописа Њујоркер, успела ја да се избори и остави траг у свету филма и филмске критике, захваљујући бриљантном стилу, непоколебљивом самопоуздању, бурној прошлошти и дубокој љубави према уметности. Сачињен од преко 40 интервјуа и до сада никада виђеног архивског материјала, филм Тако је говорила Полин Кејл је веродостојан портрет пионирке која је, због изјава везаних за филмове и културу у златној ери филмског стваралаштва, у исто време била обожавана али и омражена. У документарцу, глумица Сара Џесика Паркер чита Полинине записе и представља саговорнике међу којима су: Квентин Тарантино, Камил Паља, Дејвид О. Расел, Моли Хаскел, Џо Моргенстерн и Грејл Маркус.
О редитељу
Роб Гарвер је филмски редитељ који живи и ради у Њујорку. Режирао је и продуцирао неколико краткометражних филмова који су приказивани у локалним њујоршким биоскопима и емитовани на кабловској телевизији. Ту убрајамо:Comic Belief, документарац о цртачу стрипова Дену Пирару; Man in the Yellow Cap; и краткометражни играни филм Two Roads From Belfast, Maine, који је емитован на телевизијском каналу Classic Arts Showcase. Дипломирао је на Универзитету Northwestern.
17.00 Јадници (игр)
Редитељ: Ladj Ly
Земља: Француска
Година: 2019.
Трајање: 102′
Језик: Фреанцуски
Улоге: Damien Bonnard, Alexis Manenti, Djibril Zonga
Међународна селекција
Синопсис
Стефан се недавно придружио одреду за борбу против криминала у Монфермеју, предграђу Париза, где је и Виктор Иго сместио свој познати роман Јадници. Заједно са својим новим колегама Крисом и Гвадом, искусним члановима тима, убрзо открива да међу локалним бандама влада тензија. Када се ова тројка нађе у хаосу, насталом током једног хапшења, дрон ће снимити нешто што прети да открије истину о свакодневном животу у гету. Инспирисан нередима у Паризу 2005. године и Лађ Лијевим истоименим кратким филмом, Јадници су провокативни увид у напет однос који влада између локалног становништва и полиције.
О редитељу
Редитељ Ladj Ly рођен је у Монфермеју (четврт у департману Сена-Сен Дени), и најпознатији је по својим привлачним веб документарцима који осликавају стварност друштвеног и политичког живота у предграђу. Ли је режирао свој први краткометражни филм, Montfermeil Les Bosquetsс, 1997. године. Радио је као коаутор документарног филма 28 Миллиметерс са чувеним фотографом ЈР-ом, најпознатијем по уличним фотографијама великог формата, постављеним на зидовима Клишија, Монфермеја и Париза. 2017. године режирао је кратки филм, Јадници, који је номинован за награду Цезар 2018, а освојио награду на Фестивалу кратког филма у Клермон Ферану. Исте године, заједно са редитељем и писцем Стефаном де Фреитасом, режирао је документарни филм A Voix Haute, који је такође номинован за награду Цезар. Јадници је први Лијев дугометражни филм, инспирисан његовим истоименим кратким филмом.
19.00 Алис и градоначелник (игр.)
Редитељ: Nicolas Pariser
Земља: Француска
Година: 2018.
Трајање: 105′
Језик: Френцуски
Улоге: Fabrice Luchini, Anaïs Demoustier, Nora Hamzawi
ЕУ ЗОНА промена
Синопсис
Градоначелник Лиона, Пол Терано, пати од егзистенцијалне кризе. Након 30 година у политици, осећа се потпуно празно и лишен идеја. Како би то превазишао, Пол ангажује младу и паметну филозофкињу, Алис Ајман, за необичан посао предлагања идеја Градској скупштини. Кроз њихов однос редитељ на духовит и дирљив начин преиспитује савремени живот, кроз филтер две генерације. Дијалог двеју дијаметрално супротних личности које преиспитују све оно у шта су до тада веровале.
О редитељу
Николас Парисер је рођен 1974. године у Паризу. Након студија права, филозофије, историје уметности и филма, постаје филмски критичар за магазин Софа почетком 2000-их. Након тога остварује четворогодишњу сарадњу са редитељем Пјером Рисинтом. 2008. године режира свој краткометражни филм Дан када је Сеголен победила, који прати активисткињу Социјалистичке партије, на дан када је Никола Саркози изабран за председника Француске. Годину дана касније режира средњеметражни политички филм Република и осваја награду Жан Виго 2010. године. Велика игра, његов први дугометражни филм се 2015. године нашао у селекцији Ствараоци данашњице на Локарно филмском фестивалу. Његов други дугометражни филм Алис и градоначелник приказан је у оквиру програма Петнаест дана аутора на Канском фестивалу.
21.00 #Женско задовољство (док.)
Редитељ: Барбара Миллер
Земља: Швајцарска, Немачка
Година: 2018.
Трајање: 97′
Језик: Енглески, Немачки, Јапански
Улоге: Deborah Feldman, Leyla Hussein, Rokudenashiko
Женска линија
Синопсис
Документарац Барбаре Милер, #Женско задовољство, упознаје гледаоце са пет храбрих, паметних и самосвесних жена, које разбијају тишину коју намећу њихова патријархална друштва и верске заједнице. Дебора Фелдман, Лејла Хусеин, Рокуденашико, Дорис Вагнер и Витика Јадав се својом невероватном снагом и позитивном енергијом боре за ослобађање и аутономију женске сексуалности, против религијских догми и културолошких баријера. Али њихова победа има високу цену: јавно су омаловажаване, оптуживане за кривична дела, изопштене из друштва у коме су одрастале, а пристизале су им чак и претње смрћу од стране верских вођа и фанатика.
О редитељки
Рођена 1970. године у Цириху, у Швајцарској, Барбара Милер завршила је права, а потом и основне студије филма, филозофије и психологије на Универзитету у Цириху. Радила је две године као помоћник режије на документарцу Кристијана Фраја Ратни фотограф. Од 2001. године снима документарне филмове као слободна уметница.