16. međunarodni festival „Čembalo, živa umetnost“: KONCERT POLAZNIKA MAJSTORSKOG KURSA
Polaznici majstorskih radionica zatvoriće Festival koncertom na Sceni Kult u Teatru Vuk (Bulevar kralja Aleksandra 77a). Specijalan gost koncerta je brazilsko-portugalski igrač i čembalista Rikardo Baros.
Gosti 16. međunarodnog festivala Čembalo, živa umetnost, stručnjaci u polju muzike za čembalo, vodiće majstorske radionice na kojima će pojedinačno raditi sa polaznicima na usavršavanju tehnike izvođenja, ali pre svega na analitički pripremljenoj stilskoj interpretaciji muzike i sviranju baso kontinua. Ove godine u fokusu majstorskih radionica je forma baroknih igara, razumevanje i stilska interpretacija karakteristika plesa, kao i izučavanje uzročno-posledičnih odnosa muzike i igre. Kurs će biti održan u periodu od 5. do 17. novembra i namenjen je učenicima i studentima čembala, kao i mladim profesionalnim igračima. Četiri predavača – čembalisti Egon Mihajlović, Danijele Bokačo i Marija del Mar Blanko Moreno, kao i čembalista i plesač Rikardo Baros – održaće kurseve na predložene teme.
Majstorski kurs se održava zahvaljujući podršci Ministarstva kulture Republike Srbije, a u saradnji sa Fakultetom muzičke umetnosti u Beogradu i Muzičkom školom Josip Slavenski.
Program:
Žan-Anri Danglber
Entrée d’Apollon
RIKARDO BAROS, igrač
TINA NOJCER, čembalo
Đirolamo Freskobaldi
Tokata I
TEODORA KRSTIĆ, 3. r. SMŠ Josip Slavenski
Henri Persl
Sarabanda
IGOR GLAVAŠIĆ, 1. r. SMŠ Josip Slavenski
Fransoa Kupren
La Muse naissante
TEODORA KRSTIĆ, 3. r. SMŠ Josip Slavenski
Žan-Filip Ramo
Les Sauvages
IGOR GLAVAŠIĆ, 1. r. SMŠ Josip Slavenski
Domeniko Skarlati
Sonata in ef, K 185
TEODORA KRSTIĆ, 3. r. SMŠ Josip Slavenski
Žan-Anri Danglber
Sarabande Dieu des Enfers
RIKARDO BAROS, igrač
TINA NOJCER,čembalo
Đirolamo Freskobaldi
Tokata I
EMILIJA MIODRAG, čembalo
Antoan Forkere
La Sainscy
La Carillon de Passy
MEJ MANSOURI, 4. god. FMU
Žozef Boden de Boamortje
Air – Gracieusement iz Sonate u e–molu, op. 91
TIJANA DMITROVIĆ, traverzo flauta
MEJ MANSOURI, čembalo
Johan Sebastijan Bah
Žiga iz Francuske svite br. 5 u Ge–duru
EMILIJA MIODRAG, čembalo
Gavotte La Bonne Amitié
Igraju: MIRA IVANČEVIĆ, MILANA VUČKOVIĆ VESNA STIPIŠIĆ RADOJKA MENTOVIĆ, SOFIJA PEROVIĆ, LJUBICA SOLUNAC, MEJ MANSOURI, TIJANA DMITROVIĆ
Antonio Soler
Fandango
TINA NOJCER,čembalo
Biografija:
Brazilsko-portugalski igrač i čembalista Rikardo Baros (Ricardo Barros) je jedan od nekoliko stručnjaka koji je u svom radu uspeo da ujedini raskošan i strastven nastup sa suštinskim razumevanjem muzike i plesa panorame baroknog perioda.
Njegovi muzički i plesni nastupi su dramatični i intenzivna ekspresija strasti. Nedavno mu je dodeljena prestižno ARAM (Associate Royal Academy of Music) priznanje za njegov značajan doprinos muzičkoj profesiji.
Diplomirao je na Univerzitetu Sao Paulo (UNICAMP). Godine 1993. je, kao dobitnik postdiplomske stipendije (British Council) studirao u Londonu na Gildhol školi za muziku i dramu kod sledećih profesora: Chris Kite i Neal Peres Da Costa (čembalo), Madeleine Inglehearn (rani ples). Godine 1996. je, kao dobitnik pune postdiplomske stipendije Brazilskog ministarstva obrazovanja, studirao kod Lorensa Kamingsa i N. P. Da Koste na Kraljevskoj muzičkoj akademija, gde je diplomirao dve godine kasnije. Debi kao čembalista je imao na Edinburškom festivalu 1994. godine.
Režira i nastupa sa svojom inovativnom trupom Mercurius Company. Veoma je tražen na koncertima širom Britanije, kao reditelj, instrumentalista i plesač. Nastupao je pred Princezom Aleksandrom, i na festivalima širom Evrope i Južne Amerike.
Doktorirao je na Univerzitetu Hala (G. Sadler i Dr K. Vud) proučavajući francuski scenske plesove 17. i 18. veka u tezi Ples kao diskurs: retorički izraz strasti u francuskom baroknom plesu. Takođe je proučavao Lilijeva pravila o povlačenju gudala (Lullian bowing) i primenu istog u plesnoj muzici, kao i nasleđe francuskih i iberijskih svečanosti 17. veka u savremenoj brazilskoj karnevalskoj praksi.
Redovno predaje na majstorskim kursevima, letnjim kursevima i drži predavanja o baroknom plesu. Njegove akademske aktivnosti obuhvataju prezentacije i publikovanje radova o koreomuzičkim pitanjima. Kao direktor Evropskog udruženja istoričara plesa, organizuje međunarodne konferencije i povezan je sa akademskom zajednicom na internacionalnom nivou.
Njegovi skoriji umetnički angažmani uključuju projekte kao što su: produkcije Ramoovoih opera Zais, Anacreon i Pigmalion ansambla Orchestra of the Age of Enlightenment u Londonu (South Bank), uloga Amora u Hendlovom Il Pastor Fido ansambla Handel Players (London), koreografija za Perslovog Dioklecijana za Kraljevski koledž za muziku u Londonu, letnji kursevi u Peruđi sa Akademijom Ansterdam i mnogi drugi.
Više informacija o umetniku