20. Међународни фестивал „Дани оргуља – Dies organorum“: КАМЕРНА МУЗИКА ЗА ОРГУЉЕ

18.10.2020., 20:00

Оргуљашице Лана Јеленковић, Милица Сабљић и Бранка Ђорђевић су се окупиле поводом јубилеја Фестивала и заједно са колегама музичарима одабрале дела у којима се звук оргуља уједињује са гласом, трубом, кларинетом или гудачким инструментима како би свака на свој начин представила улогу оргуља у камерној музици.

Сви културни догађаји у Београду се и даље одржавају уз прописане епидемиолошке мере за сузбијање ширења вируса COVID-19, те је број места за публику у Катедрали Блажене Дјевице Марије смањен на 100, а ношење маске током боравка у затвореном простору је обавезно.
МЕСТА ЗА ОВАЈ КОНЦЕРТ СУ ПОПУЊЕНА.
Ове године, улаз у Катедралу Блажене Дјевице Марије биће могућ из улице Интернационалних бригада 66.

ДАНИЛО НОВАКОВИЋ, барокна виолина
ЂОРЂЕ МИЛОШЕВИЋ, барокно виолончело
ЛАНА ЈЕЛЕНКОВИЋ, оргуље
АЛЕКСАНДАР СОЛУНАЦ, труба
МИЛАН СТАНЧИЋ, бас-баритон
МИЛИЦА САБЉИЋ, оргуље
БРАНКА ЂОРЂЕВИЋ, оргуље
ЂОРЂЕ ГАВРИЛОВИЋ, оргуље
МАРКО ЂОРЂЕВИЋ, кларинет

Програм:
Јохан Себастијан Бах (1685–1750)
Трио соната бр. 6 у Ге–дуру, BWV 530
Vivace
Lento
Allegro
ДАНИЛО НОВАКОВИЋ, барокна виолина
ЂОРЂЕ МИЛОШЕВИЋ, барокно виолончело
ЛАНА ЈЕЛЕНКОВИЋ, оргуље

Јохан Себастијан Бах
Корални прелудијум Alle Menschen müssen sterben, BWV 1117  (Neumeister- Sammlung)
ЛАНА ЈЕЛЕНКОВИЋ, оргуље

Петер Ебен (1929–2007)
Црвено окно (Zebulon – Risoluto e drammatico) из Окна за трубу и оргуље
АЛЕКСАНДАР СОЛУНАЦ, труба
ЛАНА ЈЕЛЕНКОВИЋ, оргуље

Јохан Себастијан Бах
Корални прелудијум Nun komm der Heiden Heiland, BWV 659
МИЛИЦА САБЉИЋ, оргуље

Јохан Себастијан Бах
Quia fecit mihi magna, арија из Магнификата у Ес–дуру, BWV 243a

Георг Фридрих Хендл (1685–1759)
How willing my paternal love, арија из ораторијума Самсон, HWV 57
МИЛАН СТАНЧИЋ, бас-баритон
ЂОРЂЕ МИЛОШЕВИЋ, барокно виолончело
МИЛИЦА САБЉИЋ, оргуље

Арво Перт (1935)
Pari Intervallo
МИЛИЦА САБЉИЋ, оргуље

Јохан Пахелбел (1653–1706)
Канон у Де–дуру, ар. за оргуље четвороручно
БРАНКА ЂОРЂЕВИЋ и ЂОРЂЕ ГАВРИЛОВИЋ

Анте Гргин (1945)
Тема са варијацијама у транскрипцији за кларинет и оргуље
МАРКО ЂОРЂЕВИЋ, кларинет
БРАНКА ЂОРЂЕВИЋ, оргуље

Биографије:
Виолиниста Данило Новаковић (1973) је као један од најмлађих студената Факултета музичке уметности у Београду, дипломирао 1995. године у класи професора Александра Павловића. Студије виолине наставио је у Холандији код професора Еми Верхеј и Криса Дандамa, а потом на Ротердамском музичком конзерваторијуму у класи Бенциона Шамирa. Стекао је диплому барокног виолинисте на Музичком конзерваторијуму у Утрехту код професорке Антоанет Ломан. Као солиста је наступао са ансамблима Камерни оркестар Ротердамског конзерваторијума, Симфонијски оркестар Carpe Diem – Den Hag, Македонска Филхармонија, Скопље и Камерни ансамбл фестивала Интерфест Битола. Као камерни музичар сарађује са члановима Београдске филхармоније, оркестра Концертхебау и Ротердамске филхармоније. Стални је гост реномираних фестивала у Србији, Македонији и Холандији. Данило је оснивач барокног ансамбла Tempera Barocca са којим је наступао на концертима и фестивалима широм Европе. Такође је гост-концертмајстор ансамбала за рану музику Ротердамски барокни ансамбл, Лајден барокни ансамбл и Оркестар театра Лиуре-Барселона. Стални је члан камерног ансамбла Гудачи Светог Ђорђа. Од 2018. године, је музички селектор барокног фестивала Easter Barock Shuller, Немачка. Данило Новаковић је стални члан Београдске филхармоније од 2005. године.

Ђорђе Милошевић (Београд, 1979) је дипломирао виолончело на ФМУ у Београду у класи проф. Сандре Белић. Био је стипендиста Mинистарства културе и образовања Луксембурга где се усавршавао на Националном музичком конзерваторијуму у класи проф. Клода Ђампелегринија. Члан је и један од оснивача Гудачког квартета Мокрањац и ансамбла Метаморфозис. Такође, члан је међународног барокног оркестра Balkan Baroque Band са којим наступа у Француској, Грчкој, Румунији и Бугарској. Стални је члан барокног ансамбла Tempera Barocca. Једнако посвећено се бави тумачењем барокне музике на аутентичан начин, као и извођењем дела савремених српских композитора остваривши тако значајан број премијерно изведених дела домаћих аутора. Током богате концертне каријере наступао је на најзначајнијим музичким фестивалима у Србији, као и широм Европе, остварио је трајне записе за Радио-телевизију Србије, као и снимке за ERT и European Broadcasting Union. Педагогијом се бавио у МШ Мокрањац у Београду, као и на Факултету уметности у Звечану, у звању ванредног професора. Члан је УМУС-а.

Лана Јеленковић (1981) дипломирала је и магистрирала оргуљe на ФМУ у Београду. Концертном дипломом је завршила постдипломске студије оргуља на Факултету музичке уметности у Вирцбургу, у класи професора Кристофа Босерта. На истој академији, на Одсеку за стару музику, дипломирала je историјске инструменте са диркама – чембало, клавикорд и фортепиано, а концертном дипломом магистрирала чембало у класи професора Глена Вилсона. Паралелено је завршила Међународне мастер студије Organ Expert на на Факултету музичке уметности  у Тросингену и на Универзитету Тор Вергата у Риму. Ове јединствене експертске студије укључивале су стручне предмете о градњи, рестаурацији и реконструкцији оргуља, те је тема њеног завршног рада била израда техничке документације чувених оргуља у Дому синдиката у Београду. Током школовања била је стипендиста многих фондова у Србији и Немачкој. На Фестивалима Dies оrganorum и Ars vivendi clavicembalum у Београду, присутна је годинама као извођач и сарадник. Редовно наступа у Србији и Европи као оргуљаш, чембалиста, континуо извођач и корепетитор. Наступа са различитим оркестрима, хоровима и ансамблима из Немачке, као и са ансамблима Гудачи Светог Ђорђа, Метаморфозис и Camerata Akademika из Србије. Редовно сарађује са оркестром Београдске филхармоније. Стални је члан ансамбла Tempera Barocca. Члан је УМУС-а. Од 2016. године ради као корепетитор за класичан и савремени балет.

Александар Солунац (Београд, 1978) дипломирао је трубу на ФМУ у Београду, у класи проф. Младена Ђорђевића. Усавршавао се у класи проф. Бенгта Еклунда и стекао концертну диплому на Високој школи за музику у Ослу. Још током студија редовно је био ангажован у београдским симфонијским оркестрима, а последњих година је имао прилике да свира у оркестрима Катарске и Малезијске филхармоније. Као оркестарски музичар наступао је у Европи, Азији и САД, а као солиста и члан различитих камерних састава на значајним фестивалима у земљи. Као солиста је наступао са Симфонијским оркестром РТС-а, Норвешким радио-оркестром, Београдском филхармонијом и Оркестром музикон. Од 2011. године ради на месту прве трубе Београдске филхармоније.

Милица Сабљић је дипломирала оргуље 2005. године на Факултету музичке уметности, у класи проф. Маје Смиљанић-Радић. Године 2007. је уписала основне студије на Универзитету музике и извођачке уметности у Грацу, концертни смер оргуље, у класи проф. Далибора Миклавчича, а дипломирала је 2011. године у класи проф. Улрихa Валтера. Током школовања је била стипендиста Ротари фондације из Диселдорфа, Удружења Пријатељи Универзитета за музику и примењену уметност из Граца и Задужбине Марта Дебели из Граца. Активан је учесник фестивала Дани оргуља у Београду. Усавршавала се на мајсторским курсевима код Јона Лауквика, Стефана Бешија, Лудгера Ломана, Ива Рехштајнера, Гунара Иденстама, Карла Хомела и Јохана Трумера. Наступала је као солиста и камерни извођач на концертима у Србији, Аустрији, Италији и Словенији. Члан је Удружења музичких уметника Србије. Радила је као клавирски сарадник у Балетској школи Лујо Давичо, а тренутно ради као професор оргуља у музичким школама Јосип Славенски и Корнелије Станковић у Београду.

Милан Станчић (1981) је дипломирао на ФМУ у Београду на Одсеку за општу музичку педагогију. У области соло певања се усавршавао код Предрага Ђоковића, Вање Трајковић, Ненада Ненића, Јање Вулетић, Валентине Ташкове и Јасмине Стојковић, и похађао курсеве Каја Весла и Евелин Таб. Био је активан учесник Београдске барокне академије под вођством Маријане Мијановић и Предрага Госте. Учествовао је у извођењима опера Дидона и Енеј Х. Персла у Народном позоришту у Београду, као и Пајаци Р. Леонкавала, Крунисање Попеје и Орфеј К. Монтевердија у Мадленијануму. Члан је вокалног ансамбла Студија за рану музику под уметничким вођством Предрага Ђоковића. Сарађивао је са ансамблима, као што су VisAntiqua, Путујући свирачи, Nymbus, Ренесанс, Екуменски мушки збор, Вокални ансамбл Нове београдске опере и други. Наступао је у Мађарској, Бугарској, Италији, Аустрији и Великој Британији. Студент је завршне године Одсека за соло певање на Академији уметности Слобомир П Универзитета у Бијељини, у класи магистра Верице Пејић.

Бранка Ђорђевић (Београд, 1979) је оргуље дипломирала у класи проф. Андрије Галуна и магистрирала у класи доцента Маје Смиљанић Радић на ФМУ у Београду. Студирала је упоредо на Конзерваторијуму музике у Луксембургу у класи проф. Жан-Жака Касела, ученика оргуљске легенде Жана Гијуа. Усавршавала се на бројним курсевима које су водили еминентни европски оргуљаши, како у Београду (у окиру фестивала Дани оргуља), тако и у Љубљани, Темишвару, Бриселу, Луксембургу и Паризу. Иницијатор је и учесник концерата широм земље, где год су оргуље биле у довољно добром стању за концертно извођење. Наступала је у иностранству, као солиста, члан камерних састава или камерних оркестара. У оквиру пројекта Деца музицирају са оргуљама сарађивала је са музичким школама Коста Манојловић у Земуну, Ватрослав Лисински у Београду и Јосиф Маринковић у Вршцу одржавајући мајсторске радионице и концерте. Од 2001. године негује праксу снимања концерата, а све у циљу популаризације овог изузетног инструмента и обогаћивања културног садржаја у земљи. Као подпредседник Удружења Пријатељи Вршачких оргуља, била је ангажована на пољу очувања оргуља, као културног блага на простору Војводине. Ради као професор упоредног клавира у МШ Јосиф Маринковић у Вршцу.

Ђорђе Гавриловић (Ужице, 1991) је клавир почео да учи са 8 година у ШОМО Петар Коњовић. Са 16 година је постао асистент диригента црквеног хора Св. Ђорђе у Ужицу. Оргуље је почео да учи 2011. године на одсеку за оргуље СМШ Станковић у класи проф. Марије Чубрило Дружијанић, од када активно концертира. Био је диригент црквеног хора на Убу, а од 2017. године је диригент хора цркве Св. Петке у Сурчину. На овој позицији предано ради на унапређењу хора, као и на организацији бројних манифестација. Такође компонује и аранжира за хор. Од 2011. године редовно похађа Летњу школу оргуља фестивала Dies оrganorum учествујући активно на радионицама светски признатих оргуљаша Далибора Миклавчича, Алексеја Паршина, Јорга Халубека, Шин Јанг Ли, Вилијема Вајтхеда, Пјетра Пасквинија и други. У европским музичким центрима, имао је прилику да похађа курсеве Ханса Фагијуса и Камерона Карпентера. На фестивалу Дани оргуља је присутан и као извођач и сарадник.

Марко Ђорђевић (Лесковац, 1985)  је завршио МШ Станислав Бинички у Лесковцу у класи Дејана Вељковића. Освојио је многе награде на фестивалима музичких школа, као и на републичким и савезним такмичењима. Од 2000. до 2002. године био је члан Војног оркестра Приштинског корпуса у Лесковцу. Дипломирао је кларинет на ФМУ у Београду у класи Анте Гргина. Био је редовни члан Симфонијског оркестра ФМУ. Одржао је бројне концерте широм Србије и Јапана, као и у Шпанији, Француској, Португалу и Пољској. У дуу са оргуљама наступао је на турнеји по Србији. Суоснивач је квинтета Инфинити и оснивач квинтета Сириус. Ради као професор кларинета и саксофона у МШ Коста Манојловић у Смедереву. Основао је Омладински Оркестар Светлост при Омладинском културном центру Смедерева и постао први диригент тог оркестра. Као члан оркестра Аморосо и камерног дуа је снимио компакт диск. Наступао је као први кларинет Смедеревске филхармоније и као члан камерног састава камерног оркестра хора Кир Стефан Србин.

Концерт камерне музике је традиција која је започета 2005. године, а дужност конципирања и припреме програма припала је домаћим музичарима (којима су се повремено придруживали и пријатељи из иностранства). Лана Јеленковић, Милица Сабљић и Бранка Ђорђевић одржале први концерт ове програмске линије 26. јуна 2005. године, што је било отварање 5. издања Фестивала. Осим што су наступале на Данима оргуља, биле су полазнице Летње школе оргуља и део организационог тима, а својим залагањем, контактима и креативношћу допринеле су развоју Фестивала.

Фестивал „Дани оргуља“ подржало је Министарство културе и информисања Републике Србије.

Loading...