„Tragom zvuka kroz krajeve Srbije“ – koncert Milene Stanković, Stane Krstajić i Ukija Ovaskainena
Fagotiskinja Milena Stanković, flautistkinja Stana Krstajić i pijanista Uki Ovaskainen izvešće odabrana dela skrpskih kompozitora za fagot solo, ili fagot u kombinaciji sa falutom i klavirom. Koncert nosi naziv Tragom zvuka kroz krajeve Srbije, a realizuje se uz podršku SOKOJ-a.
Kulturni događaji se održavaju uz propisane epidemiološke mere za suzbijanje širenja virusa COVID-19, te je broj mesta za publiku u Galeriji Artget ograničen, a sva mesta za ovaj koncert su POPUNJENA.
Program:
Aleksandar Vujić
Iz Istočne Srbije za flautu, fagot i klavir
Milana Stojadinović Milić
Haven’t you forgotten anything za flautu i fagot
Vladimir Tošić
Dual za flautu, fagot i klavir
Dejan Despić
Kolaž za solo fagot
Svetlana Savić
Sensibile i preludijum za klavir
Stanojlo Rajičić
Pesma i igra za fagot i klavir
Maja Le Ru Obradović
Bazar za četiri vetra
Aleksandar Vujić
Argentinski tango za flautu, fagot i klavir
Biografije:
Milena Stanković je završila osnovne i master studije na FMU u Beogradu u klasi prof. Mirka Isaeskog. Tokom školovanja, na republičkim i međunarodnim takmičenjima osvajala je brojne nagrade. Kao solista, kamerni i orkestarski muzičar nastupala je u zemlji kao i na brojnim festivalima i koncertima u Nemačkoj, Austriji, Norveškoj i Francuskoj. Pohađala je časove kod eminentnih fagotista poput Volkera Tesmana, Riharda Galera, Henrika Rabiena, Tomaša Františa, Karla Kolomba, Nenada Jankovića, Marka Engelharta, Fredrika Ekdala, Giorga Mandolesija, Nikolausa Malera, Petra Ristića. Dobitnik je prestižne stipendije Dositeja na osnovnim i master studijama, kao i stipendije Republike Srbije.Bila je stalni član Crnogorskog simfonijskog orkestra, sa kojim je nastupala u katedrali Sv. Roka u Parizu. Sa orkestrom CSO-a je nastupila na više od 100 koncerata. Kao honorarni član nastupala je sa Beogradskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom RTS-a, Muzičkim ansamblom Stanislav Binički, Banjalučkom filharmonijom, kao i sa Niškim simfonijskim orkestrom, sa kojim je dva puta nastupala i kao solista. Humelov koncert za fagot u njenom izvođenju izdat je na CD-u revije klasične muzike Muzika klasika. Od 2017. godine radi kao profesor fagota u Muzičkoj školi Stanković u Beogradu, a njeni učenici osvajaju prve nagrade na republičkim i međunarodnim takmičenjima. Od 2019. godine radi i kao profesor fagota u Muzičkoj školi Petar Konjović.
Stana Krstajić je diplomirala na FMU u klasi prof. M. Azanjca a magistrirala na Muzičkoj akademiji u Minhenu u klasi prof. M. Henkel-Adorjan. Kao solista i kamerni muzičar je nastupala u zemlji, kao i u Nemačkoj, Danskoj, Italiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Francuskoj i Engleskoj. Svirala je na festivalima BEMUS, NIMUS, NOMUS, Oleg Kagan, Schwetzinger Festspiele, Niederrheinscher Herbst, Međunarodnoj tribini kompozitora, Festivalu harfe, Festivalu flaute. Osnivač je trija Donne di Belgrado, trija Singidunum, dua Diverso, dua Floral i dua Flutympanon. Svirala je sa Oliverom Đurđević, Verom Ogrizović, Edinom Karamazovim, Birgit Štolcemburg, Margaret Prajs, A. Adorjan, M. Henkel-Adorjan, Dušanom Bogdanovićem, itd. Kao solista nastupala je sa Beogradskom filharmonijom, Gudačima Svetog Đorđa i Gudačkim orkestrom Skovran. Bila je solo flautistkinja Orkestra Narodnog pozorišta, a od 2002. do 2021. godine solo flautistkinja Beogradske filharmonije. U junu 2021. godine izabrana je u zvanje vanrednog profesora Fakulteta muzičke umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu. Od 2003. godine, kada je izabrana za svetskog promotera, svira na Perl flauti. Ostvarila je brojne trajne snimke za Radio i TV, objavila tri kompakt diska, a mnogi kompozitori su joj posvetili svoja dela.
Uki Ovaskainen je laureat, dobitnik specijalne nagrade Contemporanea i nagrade publike na takmičenju Premio Jaen u Španiji. Studirao je na Muzičkoj akademiji Sibelijus u Helsinkiju, na Kraljevskom danskom konzervatorijumu u Kopenhagenu u klasi prof. Hozea Ribere, i na solističkom odseku Visoke škole za muziku i scenske umetnosti u Hanoveru u klasi prof. Matija Raekalija. Radio je sa istaknutim umetnicima i pedagozima kao što su Pnina Salcman, Andraš Šif,Emanuel Krasovski, Čarls Rozen, Jali Vagman i Fu Cong. Nastupa kao solista i kamerni muzičar u Srbiji i širom Evrope, između ostalog na festivalima kao što su: Likovi pijanizma u Teatru Marijinski, Hagen Open, Međunarodni festival muzike u Burgosu, Dijabeli leto u Maceu, Koncerti u dvorcu Vajlburg, Zlatni dani Kopenhagena, Međunarodna nedelja pijanizma u Espou. Izveo je na Kraljevskom danskom konzervatorijumu u Kopenhagenu jedinstvenu seriju od 8 resitala sa različitim programom u toku samo 11 dana. Svirao je, između ostalog, kao solista sa simfonijskim orkestrom Marijinskog teatra u Sankt Peterburgu i simfonijskim orkestrima Sjelanda i Olborga, nastupao u sali Konzerthaus u Beču, na koncertima kamerne muzike Bečkog kamernog orkestra, radio je kao korepetitor Opere Faber u Portugalu, svirao klavirske deonice na koncertima profesionalnih orkestara u Danskoj i Srbiji, radio sa profesionalnim horovima. Sa čuvenim finskim horom Tapiola (kao član i pijanista) nastupao je na preko 200 koncerata, na četiri kontinenta. Aktivan je i kao umetnički organizator turneje kamerne muzike u Danskoj koji nosi njegovo ime. Takođe, snimio je ulogu korepetitora baleta Kirov u filmu Rejfa Fajnsa Bela vrana. Angažovan je kao oficijelni klavirski saradnik na Međunarodnom takmičenju Muzičke omladine u Beogradu. Svoje pedagoško delovanje proširuje radom sa ansamblima sa i bez klavira, kao i sa gudačkim orkestrom, u okviru organizacije ArtLink. Angažovan je u nastavi na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu kao samostalni umetnički saradnik na katedri za gudačke instrumente. Redovno nastupa sa eminentnim srpskim i inostranim instrumentalistima – violinistima, violistima, violončelistima, kontrabasistima, flautistima, pikoloflautistima, oboistima, klarinetistima, saksofonistima, fagotistima, hornistima, trubačima i trombonistima, kao i pevačima.