Вокална музика Ивана Јевтића – вече песама за сопран и клавир

28.01.2022., 20:00

Одабране соло песме из опуса Ивана Јевтића настале у период од 1971. до 2021. годинe, извешће сопран Евгенија Јеремић и пијанисткиња Наталија Младеновић са гостима флаутисткињом Сањом Марић и трубачем Јованом Савићем.

Културни догађаји се одржавају уз прописане епидемиолошке мере за сузбијање ширења вируса COVID-19, те је број места за публику у Галерији Артгет ограничен. Молимо Вас да своје место резервишете пријавом на damjana.njegic@kcb.org.rs или телефоном на 011 2622 058. Пријављивање је могуће до 12 сати на дан концерта или док се места не попуне.

Програм:
Иван Јевтић
Три песме на стихове из збирке Камена успаванка Стевана Раичковића (1971)
Сунцу крај је
О сјај су само врата краја
У зимски сумрак

Нарциса (мушки сан) на стихове песама Ане Моралић (1981)

Сучим сјутра пред Милоша на стихове песме Вјере Витошевић (2019)

Пет песама за сопран, флауту и клавир на стихове из збирке Ведрина ветра Милане Пилетић (2002)
Шетња
Поезији
Изнутра
Ровињска ноћ
Булка

Вокализа (други став Сонате за хорну и клавир) (2021)

Циклус песама Прескочих зору (L’aube franchiе) за сопран, трубу и клавир на стихове из истоимене збирке песама Елизабет Уле (2013)
Прескочих зору
Свануло је
Оштар хоризонт
Искушати празнину
К’o злато у ковача
Ноћ

Биографије извођача:
Евгенија Јеремић (Крагујевац, 1991) је завршила основно и средње музичко образовање у класи Лидије Јевремовић у Крагујевцу. Студије соло певања је започела на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу у класи проф. Марине Трајковић Биџовски, а наставила на ФМУ у Београду, где је и мастерирала 2016. године, у класи проф. др. Виолете Панчетовић Радаковић. Од бројних награда које је освојила током школовања издвајају се: прве награде на 2. Међународном такмичењу Елена Николаи (Бугарска) и 43. Међународном такмичењу Музичке омладине (Србија), као и награде и звања лауреата на такмичењима Никола Цвејић (Рума), Лазар Јовановић (Београд) и Петар Коњовић (Београд). Примљена је у оперски студио Борислав Поповић Народног Позоришта у Београду 2011. године, који је водила примадона Радмила Бакочевић, а потом и првакиња опере Сузана Шуваковић Савић. Као члан оперског студија, дебитовала је 2012. године у опери Сестра Анђелика. Као члан оперског студија ФМУ дебитовала је 2014. године у улози Станке у опери На уранку С. Биничког. Њен оперски репертоар обухвата улоге као што су Микаела (Кармен, Ж. Бизе), Виолета Валери (Травијата, Ђ. Верди), Дездемона (Отело, Ђ. Верди), Сестра Анђелика (Сестра Анђелика, Ђ. Пучини), Мими (Боеми, Ђ. Пучини), Розалинда (Слепи миш, Ј. Штраус), Коштана (Коштана, П. Коњовић) и друге. Као солиста je наступала са ансамблима као што су Хор и СО Радио телевизије Србије, Београдска филхармонија, Белоруска филхармонија, оркестар Пловдивске опере, Оркестар Опере из Брашове, Уметнички ансамбл Станислав Бинички, Филхармонија младих Борислав Пашћан и Нишка филхармонија. Добитница је награда из фондова Данице Мастиловић и Бисерке Цвејић у 2014. години, а 2015. године била је студент генерације ФМУ у Београду. Исте године добила је награду ревије класичне музике Музика класика за најмлађег извођача године. У Минску, 2016. године додељена јој је међународно призната награда Белбренд у категорији за соло певање, а 2019. године награда УМУС-а за најуспешнијег младог уметника у 2018. години.

Наталија Младеновић је почела да учи клавир са пет година у Самари (Русија). Од једанаесте године похађала је Централну специјалну мизичку школу при конзерваторијуму Чајковски у Москви, где су њени професори били Владимир Буњин и Анатолиј Рјабов. Са седамнаест година је примљена на Московски државни конзерваторијум Чајковски, где је студирала у класама Ларисе Дједове, Ирине Осипове и Јевгенија Малињина. Магистрирала је у класи проф. Невене Поповић на ФМУ у Београду.
Добитник је награда на Међународним такмичењама Петар Коњовић у Београду и Рубинштајн у Паризу. Наступала је широм Европе, као и широм некадашњег Совјетског Савеза. Као солиста је наступала са оркестром Самарске филхармоније и оркестром РТС-а, под управом Ангела Шурева и Бојана Суђића. Учествовала је у извођењу опера Зора Д., Маратонци и Две главе и девојка Исидоре Жебељан. Сарађивала је са истакнутим виолончелистима, међу којима су Кирил Родин, Стефан Попов, Ксенија Јанковић, Минео Хајаши, Александар Бузлов, Марк Копе; и виолинистима Сретеном Крстићем, Матејом Маринковићем, Јованом Колундзијом, Ли Цуан Јином, Драганом Лауфорд, Раулом Гарсијом Марианом, Јуријем Ревичем и другима. Са виолинисткињом Иваном Аћимоски-Жикић је одржала низ концерата у Србији у оквиру Националне концертне сезоне. Била је клавирски сарадник на Јавном часу који је одржао у Београду Миша Мајски. Учествовала је на фестивалима као што су БЕМУС, НОМУС, НИМУС, Чело фест и Међународна трибина композитора. Била је ангажована као официјални клавирски сарадник на такмичењу Музичке омлдине. Снимила је компакт диск са виолинистом Станком Мадићем, као и неколико дела Љубице Марић на диску издатом поводом 100 година од рођења композиторке. Делује као виши уметнички сарадник на Катедри за гудачке инструменте ФМУ у Београду.

Сања Марић је основне студије завршила на Факултету музичке уметности у Београду, у класи проф. Миомира Симоновића, код кога тренутно похађа мастер студије. Током школовања освојила је бројне прве награде на републичким и међународним такмичењима. Похађала је мајсторске курсеве у Београду, Ђеру (Мађарска) и Мајнцу (Немачка) код еминентнихсветских флаутиста као што су Петар-Лукас Граф, Каролина Бетер, Гергељ Ичеш, Јубен Ким, Венсан Лука, Андреш Адорјан и Дејан Гаврић. Као солиста, члан камерних ансамбала и оркестара, наступала је у бројним салама у Београду и Србији од којих се издвајају Велика сала Коларчеве задужбине, сала Београдске филхармоније, галерија САНУ, СКЦ, Народно позориште, Центар Сава. Такође је наступала на 51. Мокрањчевим данима у Неготину.

Јован Савић је започео музичко образовање у МШ Јосип Славенски у Београду. Основне и специјалистичке студије музичког извођаштва на труби завршио је у класи проф. Младена Ђорђевића на Факултету музичке уметности у Београду. Као солиста и камерни музичар редовно наступа са различитим ансамблима у земљи и иностранству. Наступао је као солиста са оркестрима Београдске филхармоније, Уметничким ансамблом ВЈ Станислав Бинички, оркестром Опере Народног позоришта, Краљевским гудачима Св. Ђорђа, ансамблима Београдски барок и Забуна и другим. Члан је лименог дувачког квартета Месинг. Од 2008. до 2011. године је био стални члан Симфонијског оркестра Радио-телевизије Србије, а од 2011. године је стални члан Београдске филхармоније на позицији прве трубе.

Биографија композитора:
Иван Јевтић је рођен у Београду, где је студирао композицију на Музичкој академији у класи професора Станојла Рајичића. Дипломирао је 1971, а магистрирао 1973. године. Наставио је усавршавање на Париском националном конзерваторијуму за музику, а у класи познатог француског композитора Оливијеа Месијана, а након тога и у Бечу, код професора Алфреда Ула нa Високој школи за музику (Хердерова стипендија). Од 1978. године живи и ради као слободни уметник. Лауреат је бројних конкурса за композицију. Дела Ивана Јевтића су извођена од стране еминентних музичких уметника у скоро свим земљама Европе, Северној и Јужној Америци, Русији, Јапану и Кини. Био је члан жирија више интернационалних музичких такмичења, где су на програму истих, његова дела била задата као обавезни комади: у Паризу, Нарбону, Луневилу, Београду, Арлу и Женеви. Од 1997. до 1999. године био је професор композиције и оркестрације на Конзерваторијуму за музику Федералног универзитета у Пелотасу (Рио гранде до сул), Бразил. Написао је више од 100 композиција у области камерне, концертантне и симфонијске музике. Његова дела су су објавила три позната француска издавача: А. Leduc, G. Billaudot и Chant du Monde, као и швајцарски издавач Éds. Bim. Штампано је око 20 компакт дискова са његовим композицијама у Србији, Француској, Шведској, САД, Немачкој, Јапану и другим земљама. Године 2003. је изабран за Дописног члана Српске академије наука и уметности.

 

Концерт подржали: www.zepter.com

Loading...