DIGITALIZACIJA I DIGITALNA KULTURA
Prezentacija i panel-diskusija
Četvrtak, 10. mart
Galerija Artget, Trg republike 5/I
16:00
Prezentacija Džolin Blez (Joline Blais) i Džona Ipolita (Jon Ippolito), Still Water lab, Univerzitet Mejn, SAD – o paradigmama digitalnog kuriranja, obećanja i zamke pokušaja galerija i muzeja da predstave svoj rad onlajn.
Moderatorke: Zorana Đaković Minniti, pomoćnik direktora za program, Jana Gligorijević i Katarina Kostandinović, kustoskinje.
*Prezentacija će biti na engleskom jeziku
Zoom link
https://us02web.zoom.us/j/86913744881?pwd=Q1k3L05peFdEQzdodE5xemlkZjFDUT09
17:30
Digitalne prakse u lokalu – panel-diskusija
Učesnici: Suzana Vuksanović (kustoskinja MSUV), Uroš Krčadinac (softverski inženjer, umetnik i profesor na FMK), Aleksandra Lazar (kritičarka i kustoskinja Wiener ART kolekcije), Miroslav Karić (kustos Salona MSUB), Aleksandra Mirčić (šefica Odeljenja za umetničku dokumentaciju MSUB), Maja Stanković (teoretičarka i istoričarka umetnosti, vanredna profesorka na FMK).
Moderatorke: Zorana Đaković Minniti, pomoćnik direktora za program, Jana Gligorijević i Katarina Kostandinović, kustoskinje.
*Razgovor će biti na srpskom jeziku
Uživo u Galeriji Artget
U okviru programa Digitalizacije kulturnog nasleđa i savremenog stvaralaštva, Kulturni centar Beograda, nakon trogodišnjeg rada na umetničkom materijalu iz Kolekcije Oktobarski salon, u novoj fazi projekta pokreće seriju predavanja u cilju što boljeg razumevanja i primene digitalizovanog sadržaja iz oblasti vizuelnog savremenog stvaralaštva.
Na osnovu iskustava domaćih i inostranih kustosa i umetnika koji se bave kolekcijama savremene umetnosti i procesima digitalizacije, uopšte digitalnom kulturom, želimo da iniciramo razgovore, diskusije na temu digitalizacije, digitalne umetnosti i kulture uopšte, koji dugoročno mogu doprineti projektu i predložiti novije i savremenije modele digitalizacije.
Drugo okupljanje u seriji predavanja i razgovora počeće uvodnom prezentacijom gostujućih predavača iz Amerike, Džolin Blez i Džona Ipolita. Gosti će se uključiti u diskusiju putem zum aplikacije i govoriće o paradigmama digitalnog kuriranja (studije slučaja koje pokazuju obećanja i zamke pokušaja galerija i muzeja da predstave svoj rad onlajn). Kako lokalne i globalne kulture mogu napredovati u svetu u kome se čini da se sve, od klimatskih obrazaca do komunikacionih protokola, menjaju brže nego što možemo da im se prilagodimo? Still Water (Mirna voda) je i naziv laboratorije na Univerzitetu Mejn koja u prirodi traži fluidne strategije kulturne istrajnosti, i metafora za nju. Blez i Ipolito će predstaviti neke od napora laboratorije da istraže regenerativne modele stvaranja, permakulture i onlajn saradnje. Prezentacija će se zaključiti procenom održivosti dominantnih paradigmi za predstavljanje i očuvanje umetnosti u digitalnim medijima.
U panel-diskusiji o Digitalnim praksama u lokalu kroz desetominutno/petnaestominutno izlaganje o digitalnim praksama (digitalizaciji, digitalnoj umetnosti, digitalnom kuriranju i dr) ili sličnim iskustvima i postupcima (biranja, arhiviranja, čuvanja, objavljivanja), u skladu sa individualnim praksama (teorijskim, praktičnim), pozvane kolege će podeliti svoje iskustvo, istaći izazove, probleme, nedoumice na temu.
*O gostujućim predavačima:
Rad Džolin Blez fokusira se na ukrštanje digitalnih narativa i održivosti. Kodirektorka je Still Water laboratorije i naučna je saradnica na projektu Terrell House Permaculture Project, te i osnivačica LongGreenHouse projekta koji predstavlja saradnju naroda Wabanaki i univerzitetske zajednice. Koosnivačica je i Belfast Cohousing & Ecovillage projekta koji je dobio nagradu Green Project of the Year 2011. godine. Njena knjiga At the Edge of Art (2006) istražuje kako nove strategije osnaživanja funkcionišu u praksama umetnika novih medija i kako ove prakse preoblikuju kontekst umetnosti i stvarnog sveta.
Džon Ipolito je umetnik, pisac i kustos čiji je rad nagrađen nagradama Thoma, Tiffany, Lannan i American Foundations. Kao profesor novih medija na Univerzitetu u Mejnu, Ipolito je osnovao inicijativu za digitalne prakse i diplomski program Digitalnog kuriranja (Digital Curation). U preko 200 prezentacija, Ipolito je govorio o autorskim pravima, akademskoj izolovanosti i tehnološkoj zastarelosti. Pored knjiga At the Edge of Art i Re-collection: Art, New Media, and Social Memory, objavio je različite tekstove u različitim antologijama i časopisima i periodikama od Art Journal do Washington Post.
Program se realizuje u okviru projekta Digitalizacija Kolekcije Oktobarski salon – četvrta faza
Podržano od strane Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije – Sektor za zaštitu i digitalizaciju kulturnog nasleđa