ДИГИТАЛИЗАЦИЈА И ДИГИТАЛНА КУЛТУРА
Презентација и панел-дискусија
Четвртак, 10. март
Галерија Артгет, Трг републике 5/I
16:00
Презентација Џолин Блез (Joline Blais) и Џона Иполита (Jon Ippolito), Still Water lab, Универзитет Мејн, САД – о парадигмама дигиталног курирања, обећања и замке покушаја галерија и музеја да представе свој рад онлајн.
Модераторке: Зорана Ђаковић Миннити, помоћник директора за програм, Јана Глигоријевић и Катарина Костандиновић, кустоскиње.
*Презентација ће бити на енглеском језику
Zoom link
https://us02web.zoom.us/j/86913744881?pwd=Q1k3L05peFdEQzdodE5xemlkZjFDUT09
17:30
Дигиталне праксе у локалу – панел-дискусија
Учесници: Сузана Вуксановић (кустоскиња МСУВ), Урош Крчадинац (софтверски инжењер, уметник и професор на ФМК), Александра Лазар (критичарка и кустоскиња Wiener ART колекције), Мирослав Карић (кустос Салона МСУБ), Александра Мирчић (шефица Одељења за уметничку документацију МСУБ), Маја Станковић (теоретичарка и историчарка уметности, ванредна професорка на ФМК).
Модераторке: Зорана Ђаковић Миннити, помоћник директора за програм, Јана Глигоријевић и Катарина Костандиновић, кустоскиње.
*Разговор ће бити на српском језику
Уживо у Галерији Артгет
У оквиру програма Дигитализације културног наслеђа и савременог стваралаштва, Културни центар Београда, након трогодишњег рада на уметничком материјалу из Колекције Октобарски салон, у новој фази пројекта покреће серију предавања у циљу што бољег разумевања и примене дигитализованог садржаја из области визуелног савременог стваралаштва.
На основу искустава домаћих и иностраних кустоса и уметника који се баве колекцијама савремeне уметности и процесима дигитализације, уопште дигиталном културом, желимо да иницирамо разговоре, дискусије на тему дигитализације, дигиталне уметности и културе уопште, који дугорочно могу допринети пројекту и предложити новије и савременије моделе дигитализације.
Друго окупљање у серији предавања и разговора почеће уводном презентацијом гостујућих предавача из Америке, Џолин Блез и Џона Иполита. Гости ће се укључити у дискусију путем зум апликације и говориће о парадигмама дигиталног курирања (студије случаја које показују обећања и замке покушаја галерија и музеја да представе свој рад онлајн). Како локалне и глобалне културе могу напредовати у свету у коме се чини да се све, од климатских образаца до комуникационих протокола, мењају брже него што можемо да им се прилагодимо? Still Water (Мирна вода) је и назив лабораторије на Универзитету Мејн која у природи тражи флуидне стратегије културне истрајности, и метафора за њу. Блез и Иполито ће представити неке од напора лабораторије да истраже регенеративне моделе стварања, пермакултуре и онлајн сарадње. Презентација ће се закључити проценом одрживости доминантних парадигми за представљање и очување уметности у дигиталним медијима.
У панел-дискусији о Дигиталним праксама у локалу кроз десетоминутно/петнаестоминутно излагање о дигиталним праксама (дигитализацији, дигиталној уметности, дигиталном курирању и др) или сличним искуствима и поступцима (бирања, архивирања, чувања, објављивања), у складу са индивидуалним праксама (теоријским, практичним), позване колеге ће поделити своје искуство, истаћи изазове, проблеме, недоумице на тему.
*О гостујућим предавачима:
Рад Џолин Блез фокусира се на укрштање дигиталних наратива и одрживости. Кодиректорка је Still Water лабораторије и научна је сарадница на пројекту Terrell House Permaculture Project, те и оснивачица LongGreenHouse пројекта који представља сарадњу народа Wabanaki и универзитетске заједнице. Кооснивачица је и Belfast Cohousing & Ecovillage пројекта који је добио награду Green Project of the Year 2011. године. Њена књига At the Edge of Art (2006) истражује како нове стратегије оснаживања функционишу у праксама уметника нових медија и како ове праксе преобликују контекст уметности и стварног света.
Џон Иполито је уметник, писац и кустос чији је рад награђен наградама Thoma, Tiffany, Lannan и American Foundations. Као професор нових медија на Универзитету у Мејну, Иполито је основао иницијативу за дигиталне праксе и дипломски програм Дигиталног курирања (Digital Curation). У преко 200 презентација, Иполито је говорио о ауторским правима, академској изолованости и технолошкој застарелости. Поред књига At the Edge of Art и Re-collection: Art, New Media, and Social Memory, објавио је различите текстове у различитим антологијама и часописима и периодикама од Art Journal до Washington Post.
Програм се реализује у оквиру пројекта Дигитализација Колекције Октобарски салон – четврта фаза
Подржано од стране Министарства културе и информисања Републике Србије – Сектор за заштиту и дигитализацију културног наслеђа