22. Međunarodni festival „Dani orgulja – Dies organorum“: KARMEN JAUH, EKHART FIŠER I ANA STANKOVIĆ
Koncert pod nazivom Sjaj zvuka za orgulje i dve alpske horne biće prilika da naša publika upozna još jedan neobičan instrument. Muzičari koji će nas voditi kroz ovaj novi, raskošni zvučni svet su hornisti Ana Stanković (Srbija/Nemačka), Ekhart Fišer (Nemačka) i orguljašica Karmen Jauh (Nemačka). U njihovom nastupu je posebno zanimljiv način na koji koriste akustičke specifičnosti svakog individualnog koncertnog prostora menjajući položaj sa koga sviraju tokom koncerta.
Gostovanje trija je podržao Gete-institut u Beogradu i Ambasada Švajcarske u Beogradu.
Alphornista Ekhart Fišer se pridružio ansamblu nedavno, nakon što je jedan od članova, Martin Ros (Švajcarska) slomio nogu, zbog čega je morao da odloži sve aktivnosti na 6 nedelja.
Program:
Improvizacija Igra odjeka za dve alpske horne in ef
Karl Riti (1949)
Četiri melodije za alpsku hornu i orgulje
Žan Detviler (1907–1994)
Andante i Humoreska za alpsku hornu in ges i orgulje
Matiju Bilser (1984)
L’ Accord… za alpsku hornu in ges, alpsku hornu in ef i orgulje
Gunar Idenstam (1961)
Tokata iz zbirke Dela za katedralu
Martin Ros (1961)
Saanenmöser duet za dve alpske horne in ef
Ema Lu Dimer (1927)
Fuga
Gabi Letš (1961)
Arvo duet za alpsku hornu in ges i alpsku hornu in ef
Jan Kristijan Fjelstat (1984)
Tokata za orgulje, op. 1
Vili Žak (1948)
À deux longeurs duet za alpsku hornu in ges i alpsku hornu in ef
Robert Prajzmen (1952–2021)
Pohvalne pesme – Tokata za orgulje
Hans-Jirg Zomer (1950)
Alphorn-Stubete br. 1 za alpsku hornu in ef i orgulje
Valcer
Polka
Narodni valcer
Marš
Etijen Isoz (1905–1986)
Rečitativ i molitva za alpsku hornu in ges i orgulje
Žan Detviler
Sonata za dve alpske horne in ef i orgulje
Biografije:
Karmen Jauh (Rotvajl) je završila studije crkvene muzike, koncertne orgulje i čembalo na Visokoj školi za muziku i pozorište u Minhenu, u klasi Marte Šuster, Haralda Felera i Kristine Šornshajm. Studije je nastavila uz podršku DAAD stipendije, kod Hans-Ola Eriksona u Švedskoj i studije čembala kod Mihaela Ebertha na Mocarteumu u Salcburgu. Pohađala je radionice kod Mari-Kler Alen, Olivijea Latrija i Trevora Pinoka.
Od 2007. do 2009. godine je bila organizator i umetnički direktor međunarodnih letnjih koncerata u nemačkoj crkvi Svetog Grtruda u Stokholmu. Njene koncertne aktivnosti su je odvele na gostovanja u Norvešku, Švedsku, Austriju, Francusku i Argentinu.
Kao čembalistkinja nastupa redovno kao solista i kao kontinuo izvođač na crkvenim koncertima ili u eksperimentalnim ansamblima. Od 2015. godine je kantorka u čuvenom Manastiru Alpirsbaher Klosterkirhe, koji je poznat po kompleksu starom 900 godina i jedinstvenoj skulpturi koja se pomera i u kojoj su orgulje Winterhalter-Orgelskulptur iz 2008. godine. Karmene je takođe umetnički direktor i organizator poznatih koncerata u ovom manastiru. Živi u Minhenu i Alpirsbau, i radi kao nastavnik orgulja, čembala i klavira.
Više informacija
Ekhatr Fišer (1956) je studirao na Državnom univerzitetu za muziku i scenske umetnosti u Štutgartu kontrabas, muzičku pedagogiju, kao i studije popularne muzike i džeza (električni bas). Radi kao slobodni muzički umetnik od 1985. godine. Učestvovao je u preko 50 muzičkih produkcija u državnim teatrima u Hajlbronu i Štutgartu i u pozorištu Altes Schauspielhaus u Štutgartu kao kontrabasista, električni basista i tubista. Radio je kao glavni i odgovorni urednik na privatnoj radio stanici Antenne 1, i kao muzičar i muzički urednik u Južnonemačkom radiju (SDR) i TV stanici Sudvestfunk u Baden-Badenu. Od 200. do 2022. godine bio je generalni direktor Udruženja muzičkih umetnika Baden-Virtemberga (Tonkünstlerverband), a od 2022. godine je savetnik ovog udruženja . Od 1995. godine je umetnički direktor serije koncerata Mladi izvođači Štedionice okruga Eslingen-Nirtingen. Kao kulturni menadžer, vodio je brojne projekte koji promovišu instrument alpska horna kome se posvetio. Takođe, redovno organizuje džez koncerte. Vođa je ansambla alpskih horni Die Esslinger Alphorner koji čine 20 muzičara, kao dirigent i umetnički direktor. Takođe je aktivan kao predsednik Džez kluba Eslingena Live-Musik Esslingen, predsednik odbora džez ansambla Baden-Virtemberga i član savetodavnog odbora džez projekta Nemačkog muzičkog saveta (Deutscher Musikrat) ansambla Das Bundesjazzorchester (BuJazzO) i Jugend jazzt.
Ana Stanković je studirala hornu u rodnom gradu Beogradu, a potom nastavila studije kao DAAD stipendista u Trosingenu kod Francisa Orvala.
Pobednik je na nacionalnim i međunarodnim takmičenjima, a bila je i stipendista renomirane međunarodne umetničke škole Interlochen (SAD). Sarađuje sa orkestrima u Berlinu i Bajrojtu, ansamblima Ensemble de Cor (Luksemburg), I solisti di Perugia (Italija), Kamerata u Tubingenu, Konstancu i Bazelu, kao i sa Evropskom filharmonijom, Filharmonijom jugozapadne Nemačke u Konstancu, Kameratom južne Nemačke, Simfoničarima Drezdena, Elbfilharmoni u Hamburgu. Aktivna je kao pedagog i kao dirigent orkestra limenih duvačkih instrumenata. Godine 2020. je prvi put predstavila alpsku hornu na Kvins univerzitetu Belfastu, gde je bila gostujući docent.
Njen repertoar obuhvata dela različitih stilova tradicionalnog i modernog žanra za alpsku hornu. Posvećena je razvoju nove funkcionalnosti alpske horne. Voli da se eksperimentiše sa akustikom u datom prostoru.
Više informacija