22. Међународни фестивал „Дани оргуља – Dies organorum“: КАРМЕН ЈАУХ, ЕКХАРТ ФИШЕР И АНА СТАНКОВИЋ
Концерт под називом Сјај звука за оргуље и две алпске хорне биће прилика да наша публика упозна још један необичан инструмент. Музичари који ће нас водити кроз овај нови, раскошни звучни свет су хорнисти Ана Станковић (Србија/Немачка), Екхарт Фишер (Немачка) и оргуљашица Кармен Јаух (Немачка). У њиховом наступу је посебно занимљив начин на који користе акустичке специфичности сваког индивидуалног концертног простора мењајући положај са кога свирају током концерта.
Гостовање трија је подржао Гете-институт у Београду и Амбасада Швајцарске у Београду.
Алпхорниста Екхарт Фишер се придружио ансамблу недавно, након што је један од чланова, Мартин Рос (Швајцарска) сломио ногу, због чега је морао да одложи све активности на 6 недеља.
Програм:
Импровизација Игра одјeка за две алпске хорне ин eф
Карл Рити (1949)
Четири мелодије за алпску хорну и оргуље
Жан Детвилер (1907–1994)
Анданте и Хумореска за алпску хорну ин гес и оргуље
Матију Билсер (1984)
L’ Accord… за алпску хорну ин гес, алпску хорну ин еф и оргуље
Гунар Иденстам (1961)
Токата из збирке Дела за катедралу
Мартин Рос (1961)
Saanenmöser дует за две алпске хорне ин еф
Ема Лу Димер (1927)
Фуга
Габи Летш (1961)
Арво дует за алпску хорну ин гес и алпску хорну ин еф
Јан Кристијан Фјелстат (1984)
Токата за оргуље, оп. 1
Вили Жак (1948)
À deux longeurs дует за алпску хорну ин gес и алпску хорну ин еф
Роберт Прајзмен (1952–2021)
Похвалне песме – Токата за оргуље
Ханс-Јирг Зомер (1950)
Alphorn-Stubete бр. 1 за алпску хорну ин еф и оргуље
Валцер
Полка
Народни валцер
Марш
Етиjен Исоз (1905–1986)
Речитатив и молитва за алпску хорну ин гес и оргуље
Жан Детвилер
Соната за две алпске хорне ин еф и оргуље
Биографије:
Кармен Јаух (Ротвајл) је завршила студије црквене музике, концертне оргуље и чембало на Високој школи за музику и позориште у Минхену, у класи Марте Шустер, Харалда Фелера и Кристине Шорнсхајм. Студије је наставила уз подршку ДААД стипендије, код Ханс-Ола Ериксона у Шведској и студије чембала код Михаела Ебертха на Моцартеуму у Салцбургу. Похађала је радионице код Мари-Клер Ален, Оливијеа Латрија и Тревора Пинока.
Од 2007. до 2009. године је била организатор и уметнички директор међународних летњих концерата у немачкој цркви Светог Гртруда у Стокхолму. Њене концертне активности су је одвеле на гостовања у Норвешку, Шведску, Аустрију, Француску и Аргентину.
Као чембалисткиња наступа редовно као солиста и као континуо извођач на црквеним концертима или у експерименталним ансамблима. Од 2015. године је канторка у чувеном Манастиру Алпирсбахер Клостеркирхе, који је познат по комплексу старом 900 година и јединственој скулптури која се помера и у којој су оргуље Winterhalter-Orgelskulptur из 2008. године. Кармене је такође уметнички директор и организатор познатих концерата у овом манастиру. Живи у Минхену и Алпирсбау, и ради као наставник оргуља, чембала и клавира.
Више информација
Екхатр Фишер (1956) је студирао на Државном универзитету за музику и сценске уметности у Штутгарту контрабас, музичку педагогију, као и студије популарне музике и џеза (електрични бас). Ради као слободни музички уметник од 1985. године. Учествовао је у преко 50 музичких продукција у државним театрима у Хајлброну и Штутгарту и у позоришту Altes Schauspielhaus у Штутгарту као контрабасиста, електрични басиста и тубиста. Радио је као главни и одговорни уредник на приватној радио станици Antenne 1, и као музичар и музички уредник у Јужнонемачком радију (SDR) и ТВ станици Sudvestfunk у Баден-Бадену. Од 200. до 2022. године био је генерални директор Удружења музичких уметника Баден-Виртемберга (Tonkünstlerverband), а од 2022. године је саветник овог удружења . Од 1995. године је уметнички директор серије концерата Млади извођачи Штедионице округа Еслинген-Ниртинген. Као културни менаџер, водио је бројне пројекте који промовишу инструмент алпска хорна коме се посветио. Такође, редовно организује џез концерте. Вођа је ансамбла алпских хорни Die Esslinger Alphorner који чине 20 музичара, као диригент и уметнички директор. Такође је активан као председник Џез клуба Еслингена Live-Musik Esslingen, председник одбора џез ансамбла Баден-Виртемберга и члан саветодавног одбора џез пројекта Немачког музичког савета (Deutscher Musikrat) ансамбла Das Bundesjazzorchester (BuJazzO) и Jugend jazzt.
Ана Станковић је студирала хорну у родном граду Београду, а потом наставила студије као ДААД стипендиста у Тросингену код Франциса Орвала.
Победник је на националним и међународним такмичењима, а била је и стипендиста реномиране међународне уметничке школе Interlochen (САД). Сарађује са оркестрима у Берлину и Бајројту, ансамблима Ensemble de Cor (Луксембург), I solisti di Perugia (Италија), Камерата у Тубингену, Констанцу и Базелу, као и са Европском филхармонијом, Филхармонијом jугозападне Немачке у Констанцу, Камератом јужне Немачке, Симфоничарима Дрездена, Елбфилхармони у Хамбургу. Активна је као педагог и као диригент оркестра лимених дувачких инструмената. Године 2020. је први пут представила алпску хорну на Квинс универзитету Белфасту, где је била гостујући доцент.
Њен репертоар обухвата дела различитих стилова традиционалног и модерног жанра за алпску хорну. Посвећена је развоју нове функционалности алпске хорне. Воли да се експериментише са акустиком у датом простору.
Више информација