TRESTI: drmanjem izvesti iz stanja mirovanja ili Šok zadruga na 59. Oktobarskom salonu
TRESTI: drmanjem izvesti iz stanja mirovanja ili Šok zadruga na 59. Oktobarskom salonu
Preuzimanjem umetničke instalacije „U periodu krize, jače se grize” počinje radni proces sa članovima Šok zadruge u okviru 59. Oktobarskog salona. Naime, na zatvaranju izložbe „ReKAPITULACIJA: Neposlušni objekti/subjekti 1992–2022.” u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine 2. avgusta 2022. godine deo kolektiva KCB-a, koji je ove godine u poziciji i autora i organizatora 59. Oktobarskog salona, preuzeće crveni tepih, radna odela, prahere i konstrukciju za trešenje koje će biti deo ovogodišnje izložbe. Crveni tepih će biti postavljen u Kulturnom centru Beograda veoma brzo nakon preuzimanja i tako već od avgusta „pratiti” rad institucije. Ovo je ujedno i najava saradnje i učešća Šok zadruge na 59. Oktobarskom salonu, koja tokom svog višedecenijskog delovanja ispituje i prekraja zadate institucionalne i disciplinarne okvire, formulišući nove, „divlje”, nekonvencionalne modele rada.
Kulturni centar Beograda je pokušao da od početka rada na 59. Oktobarskom salonu odnosno od 10. decembra prošle godine kada je najavljeno da će ova institucija biti i autor manifestacije, inicira radne, istraživačke i umetničke, ali i prepozna već postojeće, relevantne procese za preispitivanje same menifestacije i budućih modela rada. Ovo je naravno samo deo izbora na osnovu profesionalnog iskustva samog kolektiva i uvida koji ima, kako na domaćem tako i međunarodnom planu, kroz dosadašnji rad ne samo na Salonu, već i redovnim programima.
U bivšoj zgradi CIP-a 6. jula ove godine u saradnji sa Debatnim programom ULUS-a i stanarima naselja Stjepan Filipović priređena jednodnevna izložba o istorijatu naselja i mesnoj zajednici. Nakon ovog prvog javnog događaja uređenog u nameri da se skrene pažnja javnosti na važnost lokalnog konteksta u promišljanju jedne izložbe, tokom drugog događaja akcenat je na preispitivanju – što je još jedan od okvira rada u promišljanju ovogodišnjeg Salona.
Naime, Kulturni centar Beograda je u procesu preispitivanja manifestacije i traženja drugačijih modela za njeno funkcionisanje i dalje postojanje pozvao Šok zadrugu da u tom procesu učestvuje i „protrese” slojeve koji često ostaju nevidljivi.
Više o performansu Šok zadruge i zatvaranju izložbe „ReKAPITULACIJA: Neposlušni objekti/subjekti 1992–2022.” u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu vidite na linku.