18. Филмски фестивал Слободна Зона / 06.11.2022.

06.11.2022., 14:30

18. СЛОБОДНА ЗОНА!
ДВОРАНА КУЛТУРНОГ ЦЕНТРА БЕОГРАДА
04. – 08.11.2022.


НЕДЕЉА, 6. НОВЕМБАР 2022.

 

→  14.30

ГОРУЋИ ДАНИ
Турска, Француска, Немачка, Холандија, Грчка, Хрватска, 2022, 129’
Режија: Emin Alper
Улоге: Selahattin Pasali, Ekin Koç, Hatice Aslan

Емре, млади и посвеcћени судски тужилац, добија посао у малом граду који је погођен несташицом воде и политичким скандалима. Након првобитне добродошлице, доживљава све већи број напетих ситуација и бива невољно увучен у локалну политичку ситуацију. Када се Емре повеже са власником локалних новина, притисак на њега ескалира под утицајем снажних гласина.

У злосутној и подругљивој, узаврелој параболи Емина Алпера о корупцији у малим градовима загушљиве патријархалне руралне Турске, саосећања фали колико и воде. Представљајући лов на човека тако да подсећа на лов на дивље свиње, уз језеро налик на фатаморгану, чије воде могу или не морају бити токсичне, хладан приступ суптилнији је од метафора.

Фестивали: Кан, Пула (најбољи филм у међународном програму), Минхен, Јерусалим, Чикаго…

 

→  17.00

БРОДВЕЈ
Грчка, Француска, Румунија, 2022, 97’
Режија: Christos Massalas
Улоге: Elsa Lekakou, Foivos Papadopoulos, Stathis Apostolou…

Нели је побегла од своје богате и превише захтевне породице. Док плеше у стриптиз-клубу, упознаје Маркоса, ниског али харизматичног гангстера, који јој помаже да умакне очевом послушнику. Маркос ускоро постаје њен заштитник и љубавник. Доводи је у Бродвеј, напуштени атински комплекс намењен забави у коме сквотира мала заједница плесача, скитница, лопова и један заточени мајмун.

Неко време све иде како треба, чак и када Бродвеј угости мистериозног човека, рањеног и у завојима, кога најопаснија атинска мафија жели мртвог. Међутим, када Маркоса ухапсе и затворе, нови члан ће заузети неочекивано битно место у банди.

Фестивали: Милано, Ротердам, Брисел

 

→  19.00

ПОМРАЧЕЊЕ
Документарни филм
Норвешка, 2022, 110’
Режија: Наташа Урбан

Дана 11. августа 1999. веćи део Европе био је заокупљен потпуним помрачењем Сунца, које је на тренутак обавило Земљу тамом. Али у Србији су људи били заузети барикадирањем у своје домове и склоништа из страха од мрака. Редитељка Наташа Урбан враћа се помрачењу као мотиву и метафори у парадоксално евокативном и промишљеном филму о сопственом одрастању током рата у бившој Југославији. Памучна завеса на ветру у пролећни дан, бујна шумска подлога. Рат је далеко – или не? Редитељка ствара богату, егзистенцијалну сликовност тихе, драгоцене и ретке филозофске тежине.

* Након пројекције биће уприличен разговоро аутора са публиком

 

→  21.00

ПЛЕСАТИ ПИНУ
Документарни филм
Немачка, 2022, 111’
Режија: Florian Heinzen-Ziob
Учествују: Malou Airaudo, Clementine Deluy

Пласачица и кореографкиња Пина Бауш била је једна од најважнијих фигура савременог Танцтеатра у 20. веку. Филм “Плесати Пину” слави уметност легендарне играчице, као и свих оних који данас интерпретирају њен рад. Два плесна пројекта показују како млади плесачи широм света поново откривају Пинин јединствени кореографски стил: угледна оперска кућа Земпер у Дресдену, у Немачкој, као и плесна школа Ecole des Sables у рибарском селу у близини Дакара, у Сенегалу. Али Пина није неко ко се једноставно може ископирати. Плесачице морају поново проживети Пинине кореографије својим телима и својим сопственим причама. То је фасцинанта метаморфоза: када извођачице уличног плеса, класичног балета, као и савремених и традиционалних афричких плесних форми трансформишу Пинин рад, њене кореографије заузврат чине исто.

Loading...