19. међународни фестивал „Чембало, жива уметност“ – МЕЈ МАНСОУРИ
Меј Мансоури је похађа мастер студије чембала на Универзитету Антон Брукнер у Линцу. На концерту ће се представити делима Мареа, Дифлија, Ј. С. Баха и Ј. К. Баха. Придружиће јој се и гости – Милан Ивановић и Петар Ивановић који ће свирати барокне флауте.
Програм:
Марен Маре (1656–1728)
Свита у Це–дуру/це–молу из Pieces en Trio
Prelude
Sarabande
Prelude
Sarabande
Rondeau
Жак Дифли (1715–1789)
Комади за клавсен
La De Drummond – Quatrième Livre de Pièces de Clavecin
La Forqueray – Troisième Livre de pièces de Clavecin
La Pothoüin – Rondeau – Quatrième Livre de Pièces de Clavecin
Јохан Кристијан Бах (1735–1782)
Трио соната у Ге–дуру, BWV 1039
Adagio
Allegro ma non presto
Adagio e piano
Presto
Јохан Кристијан Бах
Соната у це–молу, 2 W.A 8
Allegro
Adagio
Presto
Јохан Себастијан Бах
Хроматска фантазија и фуга де–молу, BWV 903
Биографије:
Меј Мансоури (Београд, 1997) је са пет година почела да похађа ОМШ Ватрослав Лисински на одсеку за клавир у класи Ане (Стефановић) Ранчић. Освајала је награде на школским, републичким и интернационалним такмичењима. Завршила је Основну и СМШ Јосип Славенски на одсеку за рану музику (чембало) у класи Светлане Стојановић Кутлаче. Дипломирала је на Факултету музичке уметности, на полиинструменталном одсеку, смер – чембало. Тренутно похађа другу годину мастер студија чембала на Универзитету Антон Брукнер у Линцу у класи Ан Мари Драгосиц. Недавно је стекла статус студента асистента корепетитора на истом Универзитету. Усавршавала се на бројним масјторским крсевима, уметника као што су Отавиано Тенерани, Фредерик Хас, Данијеле Бокачо, Марија дел Мар Бланко, Егон Михаиловић и многи други.
Као солиста и камерни извођач је наступала у концертним салама ФМУ и Универзитета Антон Брукнер, Артгет галерији, Театару Вук, Ландес Театра (Линц), Атријуму народног музеја, СКЦ-а… Активан је учесник фестивала Дани ране музике (Пелау) и Међународни дани ране музике (Линц), као и на мајсторским курсевима курсевима фестивала Чембало, жива уметност, и концертног циклуса Барокне вечери на ФМУ. Учествовала је у барокним радионицама Београдске барокне академије, Удружења београдског барока, Барокног атељеа Маријане Мијановић и другим.
Петар и Милан Ивановић (Београд, 1995) похађали су МШ Јосиф Маринковић у класи Боривоја Цекића. Захваљујући професору флауте Константину Мирковићу, већ тада су почели да похађају мајсторске курсеве Каролине Бетер и Мејле Томе са којом сарађују и данас. Студирали су на ФМУ у класи Миомира Симоновића. Након тога су одлучили да се посвете историјски информисаној интерпретацији. Године 2017. су похађали Аустријску барокну академију код еминентних професора и извођача међу којима је била и професорка флауте Верена Фишер у чијој класи су добили признање и стипендију за најбоље младе флаутисте. Образовање на пољу историјски информисане интерпретације су наставили у Србији и иностранству.
Свирање траверзо флауте су усавршавали код Клер Геневајн, Рејчел Браун и других. Редовни су учесници Београдске барокне академије, Фестивала ране музике у Београду као и у Новом Саду где су наступали као солисти, у камерном саставу и у оркестру. Учествовали су у првом извођењу Бахове Пасије по Матеју на оригиналним инструментима у региону. Наступали су са М. Томе и са ансамблом New trinity baroque под вођством Предрага Госте, као и са другим извођачима у Србији и иностранству.
Флауте на којима свирају су од чувеног Немачког мајстора Мартина Венера и рађене су по узору на италијанску Carlo Palanca барокну флауту. Ове инструменте су добили као признање за труд и знање на пољу историјски информисане интерпретације и импровизације од Мартина Венера и Верене Фишер.