19. međunarodni festival „Čembalo, živa umetnost“ – TRIO „ETU“ i SRĐAN STANIĆ

09.11.2022., 20:30

Trio ETU čine naša čembalistkinja Emilija Miodrag i slovenački flautisti Tanja Jarc i Urban Klančar. Ove akademske godine sarađuju kao trio na postdiplomskim studijama Akademije za muziku u Ljubljani kod mentora prof. Egona Mihajlovića. Na koncertu zatvaranja 19. međunarodnog festivala Čembalo, živa umetnost – Ars vivendi clavicembalum, će im se pridružiti i gambista Srđan Stanić.

Program:
Žak Oteter (1673–1763)
Trio sonata za dva instrumenta i baso kontinuo u ha–molu, op. 3/3
Prelude–Gavement
Fugue–Gay
Grave–Gracieusement
Vivement, et croches egales

Đuzepe Sarti (1729–1802)
Sonata za traverzo flautu i klavijaturni instrument br. 3 u Ge–duru
Cantabile
Allegro
Rondo

Johan Joakim Kvanc (1697–1773)
Trio sonata u Ce–duru, QV 2:Anh.3
Affettuoso
Alla breve
Larghetto
Vivace

Johan Sebastijan Bah (1685–1750)
Sonata za flautu i klavijaturni instrument u ge–molu, BWV 1020
Allegro
Adagio
Allegro

Georg Filip Teleman (1681–1767)
Trio sonata u de–molu, TWV 42:d7
Andante
Vivace
Adagio
Allegro

Biografije:
ETU je barokni trio koji sačinjavaju mladi muzičari posvećeni baroknoj muzici sa željom da je približe mlađoj populaciji kroz barokne radionice i kamerne koncerte. Svoje muzičko iskustvo kao pojedinci i kamerni muzičari sticali su tokom studija (na Muzičkoj akademiji u Ljubljani i fakultetima u Beogradu i Novom Sadu) i usavršavanja na majstorskim radionicama širom Evrope. Takođe, dragoceno iskustvo su stekli kroz saradnju sa Baroknim orkestrom Muzičke akademije, sa Slovenačkim baroknim orkestrom i Konsortom duvačkih instrumenata. Zajedno su učestvovali na letnjem kampusu Musica antica 2022 u Grožnjanu sa profesorima Egonom Mihajlovićem, Lusijom Ricelo i Betinom Simon. Ove akademske godine sarađuju kao trio na postdiplomskim studijama Akademije za muziku u Ljubljani kod mentora prof. Egona Mihajlovića. U novembru 2022. godine predstaviće se solističkim koncertima u Beogradu, Kopru i Radovljici (Slovenija)

Emilija Miodrag je diplomirala čembalo i stekla zvanje profesora čembala na Akademiji za muziku u Ljubljani, u klasi Egona Mihajlovića, kod koga trenutno pohađa magistarske studije. Diplomirala je osnovne i master studije klavira na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi Iris Kobal, u saradnji sa docentom Milanom Miladinovićem. Kao učesnik festivala Čembalo živa umetnost, usavršavala se na majstorskim radionicama eminentnih profesora za ranu muziku, čembaliste Florijana Birsaka, Otavija Teneranija, Frederika Hasa, Marije del Mar Blanko Moreno i drugih. Bila je stipendista Beogradske barokne akademije, u organizaciji Predraga Goste, stipendista letnje Barokne akademije u Inzbruku, učesnik letnje Barokne akademije u Polau kod čembalistkinje Konstance Rik, ateljea Žorija Vinikura, Festivala u Grožnjanu predvođenim Egonom Mihajlovićem, sa izučavanjem sviranja na čembalu i različim tipovima istorijskih orgulja, koncerata iz ciklusa Odblesci vizantijske kulture u zapadnoevropskoj muzici renesanse i baroka, sa temama Francuska i Španija, pod umetničkim rukovođenjem Svetlane Stojanović Kutlače, održanih u Narodnom muzeju u Beogradu. Ove godine je nastupila sa ansamblom Primavera iz Slovenije u okviru ciklusua koncerata Istina i lepota umetnosti baroka u Narodnom muzeju u Beogradu. Nastupala je kao solista i kamerni muzičar. U toku studija klavira, učila je orgulje kao uporedni predmet kod Zoltana Borbelja.
Posvećena je pedagoškom radu i predaje klavir u OMŠ Vladimir Đorđević u Beogradu.

Tanja Jarc je završila osnovne i master studije na Akademiji za muziku u Ljubljani u klasi Feđe Rupela. Kao solista i član različitih kamernih ansambala i orkestara nastupala je u Sloveniji i inostranstvu. Sa uspehom je učestvovala na brojnim republičkim i međunarodnim takmičenjima. Imala je priliku da pohađa majstorske kurseve flaute, barokne flaute i kamerne muzike renomiranih muzičara kao što su Lučija Ricelo, Alenka Zupan, Karolina Šantl Zupan, Mihael Martin Kofler, Matej Zupan, Marčelo Gati, Trio di Parma, Mišel Debost, Renata Penezić. Usavršavala se i na festivalima FlavtIstra i Slovenački festival flaute, kao i na prvom i drugom izdanju međunarodne letnje škole i festivala Academia Musicae Antiquae Labacensis. Godine 2013. i 2014. nastupala je u okviru trija Barocco na festivalu Allegro giovanissimo u Ljubljani. Kao član kvinteta traverzo flauta pod menstorstvom Lučije Ricelo izvela je Koncert br. 2 Žozefa Bodena de Boamortjea na turjeni 2015. godine. Nastupala je kao član Baroknog orkestra Akademije za muziku u Ljubljani. Godine 2022. godine pohađala je kurs traverzo flaute na festivalu Musica antica u Grožnjanu, a tom prilikom je Trio ETU formiran. Trentuno završava specijalističke studije kamerne muzike i traverzo flaute na Akademiji za muziku u Ljubljani.

Urban Klančar je studirao flautu na Konzervatorijumu za muziku i balet u Ljubljani u klasi Mateja Bajta, u čijoj klasi je nastavio studije na Akademiji za muziku u Ljubljani. Ove godine je, paralelno, započeo osnovne studije za baroknu obou na Univerzitetu za muziku i scenske umetnosti u Gracu u klasi Ejmi Pauer. Dobitnik je više nagrada na slovenačkom državnom takmičenju TEMSIG kao solista i član kamernog ansambla. Tokom studija je svirao u različitim muzičkim kamernim ansamblima kao što su trio sa flautistom i harmonikašem, i ansamblima različitih vrsta flauta. Prošle godine je svirao u okviru više muzičkih ciklusa, kao što su Solo e da camera i Muzička omladina Ljubljane. Učestvovao je u projektu Mladi talenti zajedno sa studentima Akademije u Pragu. Svirao je u orkestru izvodeći Hendlovu operu Agripina. Nastupao je u Narodnom muzeju u Beogradu. Ove godine je osnovao barokni trio ETU sa čembalistkinjom Emilijom Miodrag i flautistkinjom Tanjom Jarc. Njihov glavni fokus je upoznavanje javnosti sa baroknom muzikom kroz koncerte i predavanja. Zajedno su svirali na Međunarodnom majstorskom kursu u Grožnjanu i u drugim slovenačkim gradovima. Od ove godine studiraju zajedno kao trio u Sloveniji kod Egona Mihajlovića. Aktivno učestvuje na mnogim majstorskim kursevima.

Srđan Stanić ranom muzikom je počeo aktivno da se bavi u MŠ Josip Slavenski u Beogradu na Odseku za ranu muziku – instrumenti viola da gamba i barokno violončelo – u klasi Miomira Miše Ristića, jednog od osnivača ansambla Renesans. Kao gambista i violončelista (barokno violončelo) je posvećen muzici koja se izvodi na istorijskim instrumentima na istorijsko informisan način perioda srednjeg veka, renesanse i baroka, te je član više renomiranih ansambala posvećenih ranoj muzici, kao što su ansambli Renesans, Beogradski barok i New Trinity Baroque, a bio je član i ansambala Flauto Dolce alias Joculatores, Anonimus 4, Tempera Barocca, Parnas i Ludus Musicus.
Nastupao je na brojnim koncertima u zemlji i u inostranstvu svirajući muziku na istorijskim instrumentima od ranog 12. veka do početka 19. veka. Usavršavao se na majstorskim kursevima značajnih profesora i muzičara kao što su Mark Kodl, Paolo Pandolfo (Urbino) i Kristof Urbanec (Gmunden). Sarađivao je sa istaknutim umetnicima sa područja utemeljene istorijske interpretacije kao što su Antoanet Loman, Majkl Filds, Laura Antonaz, Marija Luiza Baldasari, Žori Vinikur, Predrag Preša Novović, Ilija Korol, Florijan Dojter, Kristian Hilc, Adrian Baterfild, Rejčel Braun i Predrag Gosta.
Stalno je zaposlen u Simfonijskom Orkestru RTS-a kao violončelista. Radi kao profesor viola da gambe i baroknog violončela na Odseku za ranu muziku MŠ Josip Slavenski u Beogradu.

Loading...