Duo Edit čine violinistkinja Edit Makedonska i harfistkinja Gorana Ćurgus. Sastav je osnovan 2011. godine. Repertoar dua je veoma raznolik i kreće se od virtuoznih dela, popularne klasike, evergrin muzike, do ostvarenja srpskih kompozitora.
Program:
Edvard Grig
Solvejgina pesma
Đakomo Pučini
Nessun dorma, arija iz opere Turandot
Ermenehildo Karosio
Ritorna!
Pjetro Maskanji
Intermeco iz opere Kavalerija rustikana
Petar Iljič Čajkovski
Violinski solo iz baleta Labudovo jezero
Enio Morikone
Love Theme
Valter Gros
Tenderly
Bedžih Smetana
Vltava
Biografije:
Duo Edit čine violinistkinja Edit Makedonska i harfistkinja Gorana Ćurgus. Sastav je osnovan 2011. godine. Repertoar dua je veoma raznolik i kreće se od virtuoznih dela, popularne klasike, evergrin muzike, do ostvarenja srpskih kompozitora, od kojih su neka nastala po narudžbini (dela Mirjane Živković, Vojkan Borisavljević…). Do sada su ostvarile niz zapaženih nastupa, i to na festivalima kao što su Festivala harfe u Beogradu, Tisin cvetu Novom Kneževcu, Maj mesec muzike u Vranju i Novogodišnji festival u Sofiji. Nastupale su u Beograda (Atrijum Narodnog muzeja, Galerija SANU, Etnografski muzej, Narodno pozorište…), kao i širom Srbije. Udruženje kompozitora Srbije, Udruženje muzičkih umetnika Srbije, kao i SOKOJ su prepoznali značaj ovog sastava i doprinos koji daje očuvanju i negovanju srpske kulturne baštine. Za diskografsku kuću Lilac su izdale dva kompakt diska (2021) pod nazivom Rhapsody of Sound i Inspiracije za violinu i harfu.
Edit Makedonska potiče iz muzičke porodice. Violinu je počela da uči kod svoje majke Dijane Raponđijeve-Stojanović. Diplomirala je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi prof. Fern Rašković. Završila je magistraturu violine i kamerne muzike u Plovdivu, gde je bila angažovana kao asistent na tamošnjem Fakultetu za muziku i igru. Stekla je i diplomu solo pevanja u MŠ Mokranjac u Beogradu, a završila je i baletsku školu u Sofiji. Radila je kao profesor violine u MŠ Josif Marinković i MŠ Vladimir Đorđević u Beogradu, kao i profesor violine i čitanja s lista na Akademiji lepih umetnosti u Beogradu.
Kao koncertmajstor je bila angažovana u Nacionalnoj operi i baletu u Skoplju, u operskim kućama u Varni i Plovdivu, kao i u Pozorištu na Terazijama u Beogradu. Od 1980. godine radi u Narodnom pozorištu u Beogradu, gde je koncertmajstor. Član je Udruženja muzičkih umetnika Srbije od 1989. godine. Osnivač je Gudačkog kvarteta Edit (2000). Među nastupima ovog sastava izdvajaju se oni na međunarodnim festivalima u Bugarskoj, kao i izvođenje Masneove opere Don Kihot (aranžman: A. Šurev) na sceni Raša Plaović, i izvođenje kamerne opere Romansa Igora Rankovića.
Održala je brojne koncerte kao solista i koncertmajstor širom bivše Jugoslavije i Evrope, kao i u Južnoj Koreji, Japanu i SAD-u. Na repertoaru solističkih koncerata posebno zastupa domaće muzičko stvaralaštvo. Snimala je za radio i televiziju, bavi se i komponovanjem dečje muzike (pesme Jabuka i leptir; Saša, ciganski pas; muzika za knjigu Bajka za decu autorke princeze Jelisavete Karađorđević).
Napisala je temu za Baladu o polju, kompoziciju Mirjane Živković za violinu i kamerni orkestar, koju je i premijerno izvela 2016. godine. Prvi je koncert majstor Narodnog pozorišta naveden u Muzeju Narodnog pozorišta, a 2021. godine dodeljen joj je i Pečat Narodnog pozorišta, za poseban doprinos u radu i stvaralaštvu.
Gorana Ćurgus studirala je harfu na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, gde je diplomirala i magistrirala u klasi Milice Barić. Već 20 godina je harfistkinja Opere Narodnog pozorišta. Dugi niz godina bila je stalni saradnik Beogradske filharmonije, Vojvođanskog simfonijskog orkestra, Simfonijskog orkestra RTS i drugih renomiranih orkestara. Bila je član muzičko-konceptualne grupe Secondhanders sa kojom je učestvovala u projektima: Predstava za muziku (2009), Nežno, nežno, nežnije (2011), Šest (ne tako) lakih komada (2012), Iritacije (2013) i Tri(p)bina (2014).
Poslednjih godina sarađuje sa mecosopranom Natašom Jović–Trivić, oboistkinjom Marijom Lazić, flautistkinjom Vanjom Đorđević i oboistom Borislavom Čičovačkim. Sa harfistkinjom Beogradske filharmonije, Milanom Zarić, je premijerno izvela Štokhauzenovu kompoziciju za dve harfe i glasove Radost (2015). Sa Vanjom Đorđević je premijerno izvela Sonatu za flautu i harfu Ivana Jevtića (2017). Sa Borislavom Čičovačkim je premijerno izvela i snimila Sonatu za obou i harfu Petra Stojanovića, u organizaciji Odbora za zaštitu srpske muzičke baštine SANU. Sarađuje sa mladim srpskim kompozitorima i redovno nastupa na Tribini kompozitora Udruženja kompozitora Srbije. Od 2015. godine je član autorskog tima Muzičko opersko teatarske organizacije – MOTO. Poslednjih godina se uspešno bavi pisanjem projekata u kulturi.