Концерт ансамбла „l’Asnée“ у оквиру фестивала „Quantz | Кванц!“
Ове године се навршава 250 година од смрти Јоханa Јоахимa Кванцa (1697–1773). Овај композитор је рођен у Шедену у централној Немачкој и обучаван је да свира различите инструменте од стране такозваних градских фрулаша (Stadtpfeifer). Године 1728. је постао члан Књежевско-саксонске и Краљевско-пољске капеле у Дрездену. Краљ Фридрих Велики га је 1741. године позвао на Пруски двор у Берлин/Потсдам. Дан за даном, Кванц је учио Фридриха да свира флауту, компоновао је бројне концерте за флауту и дела за камерну музику, правио инструменте и писао уџбеник Упутство за свирање траверзо флауте који се сматра једним од главних извора историјско-информисане извођачке праксе.
Фестивал Quantz | Кванц! одржаће се у периоду од 12. до 16. јула у Београду. Програм обухвата концерте, предавања и радионице на различитим локацијама. Уметничко водство и организација фестивала: Антје Бекер и Каролина Бетер.
Завршни концерт фестивала чини наступ Каролине Бетер, траверзо флаута и Оливјеа Гарда, чембало. Заједно са њима ће наступити и гошћа Антје Бекер, траверзо флаута.
Програм:
Јохан Јоаkим Кванц
Соната за флауту и басо континуо у Ге–дуру, QВ 1:109
Соната за две флауте и басо континуо у е–молу, QВ 2:21
Соната за флауту и басо континуо у ха–молу, QВ 1: 168
Соната за две флауте и басо континуо у Ге–дуру, QV 2:Anh 28
Биографије:
После студија блок-флауте и траверзо флауте у Холандији, Каролина Бетер (Karolina Bäter) се специјализовала за извођење камерне музике на историјским инструментима. Добитница је награда на такмичењу Deutscher Musikwettbewerb и Пендерецки такмичењу, и освојила је четврто место на међународном такмичењу Гаудеамус. Као члан ансамбала МАЕ и The Roentgen Connection, Студио 6 и New Trinity Baroque, Каролина наступа на концертним подијумима и фестивалима широм Европе, Русије и САД-а и учествује у радио-телевизијским продукцијама за РТС дигитал, Радио Београд, BBC, као и за издавачке куће Lindoro, unsounds и konkurrent. Од 2007. до 2014. године је учествовала у позоришним представама са холандским ансамблима De Veenfabriek и Het Veemtheater, као и са ансамблом Andcompany. Као солиста је гостовала са Ансамблом Ренесанс, Загребачким солистима, New Trinity Baroque, Holland Baroque и Филхармонијом Скопља. Редовно свира у оркестрима који изводе барокну музику, као што су elbipolis Hamburg, Neues Barockorchester Berlin, Märkisch Barock, Potsdamer Kantorei, Berlin Baroque, Aris&Aulis, Concerto Brandenburg, Camerata Allegra и Ensemble Fritz. На позив Београдске барокне академије, France Baroque и Факултета музичке уметности у Београду је држала мајсторске курсеве на историјским флаутама.
Оливје Гард (Olivier Garde) је чембалиста, који је студирао у Хагу и у Амстердаму. Као солиста и са ансамблом l’Asnée је наступао у музичким дворанама као што су Concertgebouw у Амстердаму, Tokyo Opera City, Hotel de Soubise у Паризу, Опера у Магдебургу, Spectrum NYC у Њујорку и Конзерваторијуму за музику у Сиднеју. Добитник је треће награде на Телеман такмичењу са ансамблом La Follia у Магдебургу (2007). Од 2016. године је активан као уметнички директор за France Baroque, са мисијом да се промовише француска култура из епохе просветитељства. Исте године снима албум са делима Ж. Ф. Рамоа за l’Asnée/France Baroque, а 2019. године други албум под називом: les Six Cordes d’Apollon.
Осим музике, ради као физиотерапеут са специјализацијом моторика за музичаре, полазећи од тога, да је прикладна контрола покрета тела кључ до експресивног извођења. Ради даљег усавршавања на пољу музичког извођења и покрета после студија у Хагу, наставља да се школује за инструктора винг чуна 2009. године као и за физиотерапеута, са дипломом стеченом у холандском граду Бреда. Године 2020. осмишља пројекат Биомеханична музика.
Антје Бекер (Antje Becker) рођена у Анкламу, покрајна Мекленбург, је похађала студије траверзо флауте/историјске извођачке праксе код Маријон Тројпел-Франк (Marion Treupel-Franck), Вилберта Хазелзета (Wilbert Hazelzet) и Кристофа Хунтгебурта (Christoph Huntgeburth) на академијама у Минхену, Утрехту и Берлину. Редовно наступа са оркестрима Dutch Baroque Orchestra, Accademia di Monaco са којима учествује у снимању компакт дискова, као и радио-телевизијским продукцијама (Coviello Classics, NAXOS, Bayrischer Rundfunk, Concertzender, BBC). Године 2019. је добила награду са ансамблом Due Oratori на међинародном такмичењу H.I.F. Biber у Санкт Флоријану (Аустрија). Исте године прима награду IYAP Selected Ensemble Antwerpen са ансамблом Vergissmeinnicht у Белгији. Са наведеним ансамблима је наступала у Немачкој као и у иностранству, између осталог на фестивалима Festival Resonanzen Wien (Аустрија), Bayerisch-Böhmischen Barockfestival, у серијалу за рану музику Barok op vrijdag у Хагу (Холандија), као и у оквиру фринч концерата фестивала Oude Muziek Festival Utrecht (Холандија) и Additional Concerts BRQ Baroque Music Festival Vantaa (Финска).
Програм фестивала Quantz | Кванц!:
КОНЦЕРТИ
Среда, 12. јул у 19.00
Ботаничка Башта Јевремовац
Рајнсберг, камерна музика дворске капеле Фридриха Великог
Четвртак, 13. јул у 20.00
Катедрала Блажене Дјевице Марије, Неимар
Ансамбл Београдски барок и Каролина Бетер (траверзо флаута) и Антје Бекер (траверзо флаута)
Програм: концерти за флауту и симфоније Кристофа Шафрата, Карла Филипа Емануела Баха, Франца Бенде и Јохана Јоакима Кванца
Петак, 14. јул у 20.00
Катедрала Блажене Дјевице Марије, Неимар
Музика берлинске школе
Оливје Гард, чембало
Недеља, 16. јул у 20.00
Галерија Артгет
Ансамбл l’Asnee
МАЈСТОРСКИ КУРСЕВИ
13. и 14. јул од 12.00 до 16.00
Катедрала Блажене Дјевице Марије, Неимар
Курс за чембалисте
13. и 15. јул од 12.00 до 16.00
Културни клуб 4SE Marina
Курс за флаутисте
ПРЕДАВАЊА
Петак, 14. јул у 12.00
Гете институт
О животу и стваралаштву Ј. Ј. Кванца
предавачи: Антје Бекер, Растко Поповић, Каролина Бетер