Концерт Првог студентског фестивала CLAVIER MUSIC у Београду
Први студентски фестивал музике за клавијатурне инструменте у Београду отвориће заједнички домаћи и руски музичари Каролина Бетер, Јована Топалов, Александар Озерицки и Александр Казаков. Фестивал ће трајати од 27. до 31. октобра, а концерти ће се осим у Галерији „Артгет“ одржати и у МШ „Јосип Славенски“, Катедрали Блажене Дјевице Марије и Адвентистичкој цркви у Београду.
Каролина Бетер, траверзо флаута
Јована Топалов, чембало
Александaр Озерицки, флаута
Александaр Казаков, чембали и клавир
Програм:
Жак Дифли
Увертира из III Књиге
Мишел Блаве
Соната у де–молу La Vibray за флауту и континуо
Andante – Allemanda – Gavotta – Sarabande – Allegro
Луј Купрен
Прелудијум и Чакона из Свите за чембало у де–молу
Франсоа Купрен
Les Barricades Mystérieuses из Друге књиге комада за чембало
Јохан Филип Кринбергер
Соната VIII за траверзо флауту и континуо
Adagio-Allegro-Allegro
Андреја Андрић
Корал VI из Књиге корала
Антонио Солер
Концерт бр. 1 у Це–дуру за два клавијатурна инструмента
Andante-Minuet
Џон Ратер
Три става из Античке свите за флауту и клавир
Ostinato – Aria – Waltz
Биографије:
После студија блок-флауте и траверзо флауте у Холандији Каролина Бетер се специјализовала за извођење камерне музике на историјским инструментима. Добитница је награда на такмичењу Deutscher Musikwettbewerb и Пендерецки такмичењу, и освојила је четврто место на међународном такмичењу Гаудеамус. Као члан ансамбала МАЕ и The Roentgen Connection, Студио 6, New Trinity Baroque Каролина наступа на концертним подијумима и фестивалима широм Европе, Русије и САД-а и учествује у радио-телевизијским продукцијама, као и за издавачке куће Lindoro, unsounds и konkurrent. Од 2007. до 2014. године је учествовала у позоришним представама са холандским ансамблима De Veenfabriek, Het Veemtheater и Andcompany. Као солиста је гостовала са Ансамблом Ренесанс, Загребачким солистима, New Trinity Baroque, Holland Baroque и Филхармонијом Скопља. Редовно свира у оркестрима који изводе барокну музику, као што су elbipolis Hamburg, Neues Barockorchester Berlin, Märkisch Barock, Potsdamer Kantorei, Berlin Baroque, Aris&Aulis, Concerto Brandenburg, Camerata Allegra и Ensemble Fritz. На позив Београдске барокне академије, France Baroque и ФМУ у Београду је држала мајсторске курсеве на историјским флаутама.
Јована Топалов је дипломирала на одсецима за чембало и клавир на ФМУ у Београду, након чега је завршила мастер студије у области ране музике и чембала на UIUC, School of Music (САД). Докторске академске студије на ФМУ у Београду успешно је заокружила 2018. године, одбраном докторског уметничког пројекта Наративни потенцијал чембала: Елементи импровизације и музичка реторика у интерпретацији алеманди са програмским називима и ламентација Јохана Јакоба Фробергера.
Учествовала је на бројним мајсторским курсевима и фестивалима, сусрећући се са водећим музичарима барокне музичке сцене, попут Жорија Виникура, Сигберта Рампеа, Давита Моронија, Блондин Рану, Фредерика Хасa, Рубена Дубровског и Алине Зилберајх. Више година је била стипендиста Аустријске барокне академије, у оквиру које јој је 2011. године додељена награда Special Award for Excellence.
Активно наступа као солиста и басо континуо сарадник. Стални је члан ансамбла Београдски барок. Од 2022. године предаје чембало и заједничко музицирање на Одсеку за рану музику у МШ Јосип Славенски у Београду.
Александар Озерицки је рођен у Москви. Године 1998. је завршио Специјалну музичку школу Гњесин у Москви и уписао Руску музичку академију Гњесин у класи ванредног професора Владимира Кудрија. Током школовања на академији постао је лауреат такмичења Виртуози 21. века и започео је професионалну каријеру као оркестарски музичар у Московском симфонијском оркестру под управом Владимира Живе. Након дипломирања на Академији 2003. године, уписао је постдипломске студије на Московском државном конзерваторијуму П. И. Чајковског у класи почасног уметника РСФСР, професора Александра Голишева. Наступао је као солиста са различитим московским ансамблима. Учествовао је 2005. године на турнеји Руско-америчког омладинског оркестра као солиста. Године 2006, примљен је у групу флаута Националне филхармоније Русије под управом народног уметника СССР Владимира Спивакова. Од 2012. до 2022. године радио је као солиста и вођа групе флаута Бољшој симфонијског оркестра Маринског театра. Озерицки је Yamaha Artist.
Александр Казаков је музичар, композитор, предавач и организатор. Лауреат је међународних и сверуских такмичења на разним музичким инструментима (оргуље, чембало, клавир, хармоника). Учесник је фестивала и мајсторских курсевамеђу којима су и Ars vivendi clavicembalum и Дани оргуља у Београду и Међународни омладински фестивал у Абердину, Шкотска. Учествовао је у реализацији пројеката удружења Minnus Trelligh, Vysoko и Кандински оркестар. Казаков је снивач и уметнички директор ансамбла Lucis Art Ensemble. Активан је као ирганизатор и уметнички директор удружења Cinema//Theater, као и првог међународног студентског фестивала CLAVIER MUSIC у Београду.
Комплетан програм Првог студентског фестивала музике CLAVIER MUSIC у Београду
Петак, 27. октобар у 20.00
Галерија Артгет
Отварање
Каролина Бетер
Јована Топалов
Александaр Озеритски
Александaр Казаков
Недеља, 29. октобар у 20.00
Галерија Артгет
Кјара Катани
*концерт 20. међународног фестивала Ars vivendi clavicembalum – Чембало, жива уметност
Понедељак, 30. октобар у 17.00
Хришћанска адвентистичка црква
Предавање Данијела Зарецког
The History of Organ Culture in Russia (на енглеском)
Понедељак, 30. октобар у 19.00
Сала МШ Славенски
Ученици и студенти чембала и Кјара Катани
Уторак, 31. октобар у 19.00
Катедрала Блажене Дјевице Марије
Гала
Ученици и студенти оргуља и Данијел Зарецки
са гостима