20. međunarodni festival „Čembalo, živa umetnost“ – BEOGRADSKI BAROK

17.11.2023., 19:00

Završnicu jubilarnog festivala čini koncert Dela Johana Sebastijana Baha kojim se obeležva još jedan jubilej – 20 godina ansambla Beogradski barok – koji čine Karolina Beter, Katarina Aleksić, Katarina Popović, Rastko Popović, Srđan Stanić, Jovana Topalov. Ovom prilikom će im se pridružiti i solisti Ana Cvetković-Stojnić, Milan Obradović i Marko Živković kako bi izveli čuvenu Bahovu Kantatu o kafi, i druga dela ovog kompozitora.

Program:
Johan Sebastijan Bah (1685–1750)
Sonata za viola da gambu i čembalo obligato br. 2 u De–dur, BWV 1028
Adagio
Allegro
Andante
Allegro

Koncert za čembalo, gudače i baso kontinuo br. 5 u ef–molu, BWV 1056
Allegro moderato
Largo (Arioso)
Presto

Kantata o kafi (Schweigt stille, plaudert inicht), BWV 211
Schweigt stille, plaudert nicht
Hat man nicht mit seinen Kindern
Du böses Kind, du loses Mädchen
Ei! wie schmeckt der Coffee süsse
Wenn du mir nicht den Coffee lässt
Mädchen, die von harten Sinnen
Nun folge, was dein Vater spricht
Heute noch, lieber Vater, tut es doch
Nun geht und sucht der alte Schlendrian
Die Katze lässt das Mausen nicht

Beogradski barok
Karolina Beter, traverzo flauta
Katarina Aleksić, Katarina Popović, barokne violine
Rastko Popović, barokna viola
Srđan Stanić, viola da gamba
Jovana Topalov, čembalo

Solisti:
Jovana Topalov, čembalo
Ana Cvetković-Stojnić, sopran
Milan Obradović, bariton
Marko Živković, tenor

Biografije:
Beogradski barok (Belgrade Baroque) je muzički ansambl osnovan 2003. godine na inicijativu violiniste Predraga Novovića i grupe studenata koji su aktivno učestvovali u radu Novovićeve barokne radionice u beogradskoj MŠ Josip Slavenski i na FMU. Beogradski barok čine muzičari koji se bave istorijski informisanom izvođačkom praksom muzike 17. i 18. veka svirajući na kopijama instrumenata iz tog perioda, i jedan je od prvih ansambala te vrste u Srbiji. Ansambl je radio sa mnogim renomiranim muzičarima iz oblasti rane muzike i uspešno je nastupao na koncertima u zemlji i inostranstvu (pozorište Confidancen Urliksdal – Štokholm, Festival rane muzike u Temišvaru, Međunarodni festival Čembalo živa umetnost, Festival rane muzike u Beogradu, Salzkammergut Festwochen, BELEF, Dani barokne muzike u Novom Sadu, Wonderfeel – Holandija, Međunarodna tribina kompozitora, Međunarodni festival kamerne muzike u Vršcu…).
Od 2010. do 2013. godine Austria Barock Akademie pruža podršku ansamblu stipendirajući pohađanje majstorskih kurseva u Gmundenu (Austrija) čime članovima ansambla omogućava usavršavanje kod vodećih umetnika iz oblasti istorijski informisane izvođačke prakse. Kao dobitnik nagrade Austria Barock Akademie Prize 2011 ansambl Beogradski barok je nastupao po prvi put u Beču u ORF Radiokulturhaus – Großer Sendesaal 2012. godine, uz direktan prenos na austrijskom nacionalnom radiju. Tokom 2014. godine su nastupali u okviru koncertne sezone Studija 6 Radio Beograda, uz direktni prenos na Trećem programu Radio Beograda i televizijskom kanalu RTS Digital. Posebnu pažnju javnosti privukla je Srpska barokna muzika – prvi projekat u našoj sredini koji inicira stvaranje dela domaćih kompozitora za barokni ansambl, a izdvojila su se izvođenja u Kulturnom centru Republike Srbije u Parizu i na Međunarodnoj tribini kompozitora.
Većina nastupa Beogradskog baroka sadrži ujedno i premijerna izvođenja istorijskih muzičkih dela u domaćoj sredini. Ansambl veoma aktivno nastupa u zemlji, i kroz projekte koje podržavaju Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, Sekretarijat za kulturu grada Beograda, SOKOJ – organizacija muzičkih autora Srbije, kao i kroz saradnju s drugim važnim institucijama kulture nastoji da doprinese boljem razumevanju istorijski informisane izvođačke prakse. Ansambl se stalno angažuje na edukaciji dece i nove publike, kao i na širenju interesovanja za umetničku muziku uopšte. U tom smislu, izvođenjima originalne muzičko-edukativne predstave Barokna bajka prisustvovalo je više hiljada dece širom Srbije, a u saradnji sa FMU u Beogradu i MŠ Josip Slavenski obnovljena je Barokna radionica koja se od 2018. godine redovno održava.
Više informacija

Marko Živković, tenor, je diplomirao solo pevanje u klasi Nikole Mijailovića na FMU u Beogradu. Osvojio je nagrade na takmičenjima u regionu, među kojima se ističu prve nagrade na Republičkom takmičenjima, kao i na međunarodnom takmičenju Petar Konjović. Bio je finalista prestižnog takmičenja Vincero, posvećenog Enriku Karuzu (Napulj, 2021). Nastupao je sa značajnim ansamblima, kao što su Virtuozi, Metamorfosis, Akademski hor Collegium Musicum, AKUD Krsmanac i AKUD Lola, barokni ansambli New Trinity Baroque i drugi. Od 2014. godine nastupa kao solista u Narodnom pozorištu u Beogradu, Srpskom Narodnom pozorištu u Novom Sadu i Operi i teatru Madlenianum u Beogradu, kao i na raznim festivalima. Nastupio je u više od 15 operskih naslova, i to u operama Saloma (Jevreji) R. Štrausa, Orfej (Apolon) Monteverdija, Bečka krv (Jozef) J. Štrausa, Vesela udovica (Kami de Rosiljon) F. Lehara, Čarobna frula (Tamino), Tako čine sve (Ferando) i Don Đovani (Don Otavio) V. A. Mocarta, Pepeljuga (Don Ramiro) i Seviljski berberin (Grof Almaviva) Đ. Rosinija, Otelo (Kasio) Đ. Verdija, Norma (Flavio) Belinija, Karmen (Don Žoze) Ž. Bizea, Koštana (Stojan) P. Konjovića, Na uranku (Rade) S. Biničkog, Maratonci (Laki) I. Žebeljan, i Vladimir i Kosara (Vladimir) S. Divjakovića. Takođe je nastupao kao solista na udruženom koncertu Hora RTS, i Hora HRT, na kom se izvodilo Svenoćno bdenije S. Rahmanjinova. Nastupao je sa Zrenjaninskom filharmonijom, kao i sa Beogradskom filharmonijom.

Ana Cvetković lirsko-koloraturni sopran iz Beograda, diplomirala je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu (Gordana Jevtović Minov) i završila specijalizaciju operskog repertoara (Nikola Mijailović). Magistrirala je u Beču (Privani univerzitet muzike i umetnosti u Beču) i bila stipendista CEE Musiktheater, koji podržava obrazovanje najtalentovanijih mladih operskih talenata severoistočne Evrope. Doktorske studije je upisala 2009. godine u klasi Ljudmile Gros Popović na Odseku za kamernu muziku, na FMU. Usavršavala se u Americi, Nemačkoj, Austriji i Beogradu.
Profesionalni debi ostvaruje u Japanu 2011. godine u ulozi Mikaele, a operski repertoar gradi u Nemačkoj operskoj kući Koburg (Državno pozorište u Koburgu) u kojoj je ostvarila više od 15 operskih uloga. Za vreme boravka u toj kući postiže sjajne kritike nemačke javnosti. Ana je gostovala u operskim kućama, kao što su Državna opereta Drezdena (Ofenbah, Orfej i Eurydika), Opera Keminca (Vagner, Parsifal), Hrvatsko nacionalno kazalište u Osijeku (Kalman, Kneginja čardaša), zatium u Erlangenu (Verdi, Travijata – Violeta Valeri), Gete teatru u Bad Lauhštetu, Nacionalnoj operi u Temišvaru, Kamernoj operi u Kelnu, Operi i pozorištu Madlenijanum (Ofenbah, Baronica Gondermark) i Srpsko-knjaževskom pozorištu u Kragujevcu (I. Žebeljan, Maratonci, Kristina). Ana podjednako neguje i koncertni repertoar sa pijanistom Vladimirom Stojnićem. Njihov koncert Veče Štrausa i Šumana je dobio prestižnu nagradu UMUS-a za najbolji koncert u 2014. godini. Nastupala je sa svim vodećim domaćim orkestrima i dirigentima.
Više informacija

Milan Obradović (Pančevo, 1997) je završio osnovne akademske studije na FMU u Beogradu u klasi Nikole Mijailovića. Dobitnik je brojnih nagrada na međunarodnim takmičenjima solo pevača u zemlji i inostranstvu od kojih se izdvajaju: Concursul International de canto voci di primavera (Rumunija), Vera Kovač-Vitkai (Srbija), Lazar Jovanović, Festival slovenske muzike (Rusija) i Army Game (Rusija). Od 2018. godine je honorarni umetnički saradnik Narodnog pozorišta u Beogradu. Neke od uloga koje je tumačio su: Mazeto (Don Đovani, Mocart), Don Alfonso (Tako čine sve, Mocart), Evgenije Onjegin (Evgenije Onjegin, Čajkovski), Marčelo (Boemi, Pučini). Osim operskog repertoara ostvaruje i solističke nastupe u koncertnim delima (Rekvije, Mocart).

Loading...