20. međunarodni festival „Čembalo, živa umetnost“ – Koncerti za dva čembala J. S. Baha
Bahova tri koncerta za dva čembala i gudački ansambl će izvesti čembalistkinje Svetlana Stojanović Kutlača, Anastasija Marković-Todorić, Emilija Miodrag, Tina Nojcer i Marjana Hrašovec zajedno sa ansamblom koji čine violinistkinje Jelena Rokvić i Vera Ilić, violistkinja Jovana Kovačević, violončelista Filip Milinković i kontrabasistkinja Magdalena Rančić.
Program:
Johan Sebastijan Bah (1685–1750)
Koncert za dva čembala, gudače i baso kontinuo u ce–molu, BWV 1060
Allegro
Adagio
Allegro
ANASTASIJA MARKOVIĆ-TODORIĆ i SVETLANA STOJANOVIĆ KUTLAČA
Koncert za dva čembala, gudače i baso kontinuo u Ce–duru, BWV 1061
Allegro
Adagio
Fugue – Allegro
SVETLANA STOJANOVIĆ KUTLAČA i EMILIJA MIODRAG
Koncert za dva čembala, gudače i baso kontinuo u ce–molu, BWV 1062
Allegro
Andante
Allegro assai
TINA NOJCER i MARJANA HRAŠOVEC
Gudački ansambl:
Jelena Rokvić, violina
Vera Ilić, violina
Jovana Kovačević, viola
Filip Milinković, violončelo
Magdalena Rančić, kontrabas
Biografije:
Svetlana Stojanović Kutlača je diplomirala, magistrirala i doktorirala čembalo na FMU u Beogradu. Usavršavala se u u klasama profesora kao št su Henobeba Galbes (Kraljevski konzervatorijum, Madrid), Ižet Drajfus (Akademija Vilkroz, Francuska), Kristin Dakselhofer (Akademija za ranu muziku, Karlsrue, Nemačka), Kolin Tilni (Akademija Dartington) i Pol Simonds (Univerzitet Saseks, Engleska). Održala je 17 solističkih koncerata u Engleskoj, Švajcarskoj i Španiji. Kao član čembalističkog dua nastupala je sa umetnicima kao što su Hilari Mek Kvin, Zak Etjen Ruž, Stiven Divajn, Agneš Varaljaj, Ana Stevanović i Maja Kutlača. Izvela je kapitalna dela čembalističke literature (Bahove Goldberg varijacije, Francusku uvertiru, tri fantazije, koncerte za 1, 2, 3 i 4 čembala, brojna dela L. Kuprena i F. Kuprena, Ramoa, Forkrea, Diflija, Balbastra, Skarlatija i Hendla). U okviru festivala Ars vivendi clavicembalum je izvela nekoliko solističkih resitala, koncerte dua čembala sa inostranim umetnicima, kao i kamerne koncerte sa članovima ansambla Parnas (kojim rukovodi od 2013. godine). Snimila je osam kompakt diskova solističke muzike za čembalo i objavila petnaest stručnih radova iz domena estetike i muzikologije. Održala je brojna koncertna predavanja o stilskoj interpretaciji na čembalu, estetskim vrednostima i duhu barokne epohe.
Anastasija Marković-Todorić je završila čembalo u MŠ Josip Slavenski u klasi profesorke Svetlane Stojanović Kutlače, i klavir u MŠ Kosta Manojlović. Studirala je u Veneciji osnovne studije čembala i orgulja na konzervatorijumu Benedeto Marčelo u klasama Mirande Aureli i Roberta Padonija. Tokom osnovnih studija je bila počastvovana nagradom Stefao Vinti kao student generacije. Diplomirala je 2013. godine sa najvišom ocenom i upisala master studije. Kao stalni član Baroknog orkestra Konzervatorijuma je učestvovala u brojnim projektima kao što su I Foresti Venecijani pod vođstvom T.Banjatija i K. Kontandina, Omaž Antoniju Vivaldiju, Omaž Đovaniju Legrenciju i Omaž Đovaniju Gabrijeliju pod vođstvom F. Erlea… i višegodišnji solo nastupi u Bolonji, Veneciji i gradu Akvi Terme. Član je Hora crkve San Marko u Veneciji. Kao član ansambla Parnas je nastupila kao solista izvodeći Bahov koncertu u Atrijumu Narodnog muzeja Srbije u Beogradu 2023. godine.
Emilija Miodrag je diplomirala čembalo na Akademiji za muziku u Ljubljani, u klasi profesora Egona Mihajlovića, kod koga trenutno pohađa master studije. Usavršavala se kod čembalista Florijana Birsaka, Otavija Teneranija, Frederika Hasa, Marije del Mar Blanko Moreno, Konstance Rik, Žorija Vinikura i Kjare Tiboni. Bila je stipendista Beogradske barokne akademije, letnje Barokne akademije u Inzbruku, letnje Barokne akademije u Polau, učesnik Festivala u Grožnjanu i Baroknog festivala u Privernu. U okviru Festivala Ars vivendi clavicembalum se predstavila solističkim koncertom 2021. godine, a naredne godine kao član međunarodnog ansambla Etu. Ove godine je nastupila kao član dua čembala u SANU sa čembalistkinjom S. S. Kutlačom. Kao saradnik ansambala Parnas i Primavera je nastupila na nekoliko koncerata u Atrijumu Narodnog muzeja. Završila je osnovne i master studije klavira na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi profesorke Iris Kobal. Radi kao profesor klavira i korepetitor u MŠ Vladimir Đorđević u Beogradu.
Tina Nojcer (Tina Neutzer) je rođena 1992. godine. Diplomirala je u MŠ Josip Slavenski u Beogradu, na odseku za čembalo u klasi prof. Svetlane Stojanović Kutlače, kao i na odsecima za muzičku teoriju i klavir. Osnovne akademske studije na FMU u Beogradu je upisala kod prof. Zorice Ćetković, a diplomira je u klasi prof. Milana Popovića. Master studije je završila 2019. godine. U festivala Ars vivendi clavicembalum se usavršavala na majstorskim kursevima kod renomiranih čembalista. Pohađala je majstorski kurs rane muzike u Gmundenu (Austrija, 2015), baso kontinuo kod Džeremija Džozefa i čembalo kod Aline Zilberajh. Godine 2018. je dobila stipendiju za letnji festival rane muzike u Inzbruku. Nastupala je kao solo i kao kamerni izvođač na koncertima Poliinstrumentalne katedre FMU u Beogradu, koncertima povodom Evropskog dana rane muzike, u Galeriji Artget, koncertu kamerne muzike na Kolarcu i brojnim baroknim večerima u organizaciji FMU. Godine 2018. u Velikoj Sali SKC-a je nastupala kao solista i kao član kamernog ansambla, na koncertu posvećenom J. S. Bahu. Od 2022. godine je stalni član ansambla Parnas, pod umetničkim rukovodstvom S. S. Kutlače.
Marjana Hrašovec je diplomirala čembalo u MŠ Josip Slavenski u klasi S. S. Kutlače, i klavir u MŠ Dr Vojislav Vučković u klasi Olge Bauer. Tokom školovanja je nastupala kao čembalistkinja na brojnim koncertima u Skupštini Grada, SANU, SKC-u, Britanskom kulturnom centru i Madlenijanumu (Engleska škola, Francuska škola, Skarlati, Bahovi koncerti). Nastavila je saradnju sa prof. Kutlačom i nastupala kao član ansambla Parnas na koncertima u Atrijumu Narodnog muzeja Srbije, na festivalu Čembalo živa umetnost (2022) i u SKC-u u okviru ciklusa Musica mundana, Musica humana, Musica instrumentalis. Diplomirala je na Elektrotehničkom fakultetu u Beogradu i zaposlena je kao elektroinženjer u institutu Mihajlo Pupin. Usavršavala se na majstorskim kursevima kod Ižet Drajfus i Pola Simondsa.
Gudački ansambl:
Violinistkinja Jelena Rokvić (Beograd) je diplomirala i magistrirala u klasi prof. Mihaela Frišenšlagera na Univerzitetu za muziku i scenske umetnosti u Beču. Od 2008. do 2010. godine je pohađala specijalističke postdiplomske studije u oblasti istorijske muzike (baroka) i izvođenja na originalnim instrumentima u klasi prof. Ingomara Rajnera na istom univerzitetu. Usavršavala se kod Eriha Grinberga, Čarlsa Kastlmana, Leonida Peisahova, Vladimira Spivakova, Aleksandra Pavlovića, i drugih. Učestvovala je na festivalima klasične muzike u Vrnjačkoj Banji, Šapcu, Novom Kneževcu, Kupri Maritimi, Torinu, Portogruaru (Italija) i Asahikavi (Japan). Snimala je za domaće i strane radijske i televizijske stanice. Od 2010. godine predaje violinu na Filološko-umetničkom fakultetu u Kragujevcu.
Vera Ilić je diplomirala na FMU u Beogradu, a usavršavala se na prestižnim majstorskim kursevima. Osim odseka za violinu, završila je i klavirski odsek, muzičku teoriju i solo pevanje. Od 1994. godine je član Beogradske filharmonije. Nastupa kao član raznih kamernih sastava. U simfonijskom orkestru Makris je angažovana kao vođa deonice drugih violina. Sarađivala je sa Simfonijskim orkestrom RTS-a, Pozorištem na Terazijama, operom Madlenijanum, Novom beogradskom operom i orkestrom Camerata Serbica. Sa kamernim orkestrom Pro Classica je nastupala kao koncert majstor i solista. Paralelno se bavi i pedagogijom, angažovana je kao profesor violine u MŠ Vatroslav Lisinski, a dugi niz godina je bila dirigent Gudačkog orkestra u MŠ Vladimir Đorđević. Njeni učenici su dobitnici brojnih prvih nagrada na republičkim i međunarodnim takmičenjima, kao i na festivalima. Radi kao dirigent Gudačkog orkestra i muzički pedagog Dečije filharmonije od 2014. godine.
Jovana Kovačević je rođena 2002. godine u Čačku, gde je započela muzičko obrazovanje u klasi prof. Olivere Filipović. Osvojila je prve nagrade na republičkom takmičenju Mali virtuoz i Međunarodnom takmičenju gudača u Nišu. Školovanje je nastavila u Školi za muzičke talente u Ćupriji, u klasi prof. Katarine Popović. Violu svira od 2016. godine u klasi prof. Miloša Simića. Od 2017. godine je u klasi prof. Nemanje Živanovića. Studira na FMU u Beogradu u klasi prof. Ljubomira Milanovića. Pohađala je majstorske kurseve kod profesora Pante Veličkovića, Denisa Krasnokuckog, Nemanje Marjanovića, Predraga Katanića, Gabrijela Udea i Rivke Golani. Nastupala je na brojnim koncertima i takmičenjima, kako solo, tako i u kamernim i orkestarskim sastavima. Kao član European Spirit of Youth Orchestra je nastupala na turneji po Italiji. U okviru projekta Sounds of Change nastupa na koncertu u Novom Sadu i Ljubljani, gde je imala priliku da sarađuje sa dirigentom Osvaldom Fereirom.
Filip Milinković (1985) je diplomirao violončelo na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi Dragana Đorđevića i magistrirao na Akademiji umetnosti u Banjaluci u klasi Branislava Petrovića. Radi kao profesor violončela u MŠ Josif Marinković u Vršcu. Dobitnik je brojnih nagrada na takmičenjima. Pohađao je majstorske kurseve B. Petrovića, D. Grigorijana, K. Janković, I. Kalmana, D. Milutinović, A. Knjazeva, S. Apolina i L. Hopkins. Učestvovao je u radu Barokne radionice (Sirogojno, 2007; Gmunden 2008). Bio je vođa deonice violončela u omladinskom ansamblu Orfej pod upravom Ivana Markovića, i član Omladinskog orkestra u Bajrojtu (2007). Nastupao je u salama Centra Šumice, Skupštine grada Beograda, KNU, Studentskog kulturnog centra, na festivalu u Bajrojtu, Galeriji SANU i Kulturnom centru Beograda.
Magdalena Rančić je završila kontrabas u klasi prof. Nebojše Ignjatovića, kao prva diplomirana kontrabasistkinja u Srbiji. Godine 1993. je pobedila na konkursu Beogradske filharmonije, kao prva kontrabasistkinja zaposlena za stalno radno mesto kontrabasista-tuti. Četiri godine je bila član međunarodnog žirija na Internacionalnom takmičenju gudača CLIVIS u Rimu. Član je strukovnog udruženja ESTA-Srbija od 2016. godine, a od 2020. godine je imenovana za predsednika udruženja. Od 2017. godine je član, a od 2022. godine deo autorskog tima strukovnog udruženja MOTO (Muzičko, opersko, teatarska organizacija), koje okuplja istaknute umetnike sa zapaženom umetničkom karijerom i aktivnošću u zemlji i inostranstvu. Radi kao nastavnik kontrabasa u SMŠ Josif Marinković i u OMŠ Vladimir Đorđević u Beogradu. Honorarni je član Beogradske filharmonije, Simfonijskog orkestra RTS, Simfonijskog orkestra Muzičkog centra Crne Gore, orkestra Camerata Serbica, orkestra Makris, solo kontrabasista internacionalnog orkestra festivala Luci alla ribalta (Narni, Italija), Međunarodnog kamernog ansambla Music Alchemy sastavljenog od muzičara iz Italije, Japana i Srbije, kamernog orkestra udruženja MOTO i solo kontrabasista festivalskog orkestra Music & More summer fest (Trebinje).