Промоција књиге “Робокап и филмски двојници : филозофија и филм” · Аутор Горан Гаврић
Уторак, 21. новембра 18:00, Галерија Артгет
Промоција нове књиге у издању Филмског центра Србије
“Робокап и филмски двојници : филозофија и филм”
Аутор Горан Гаврић
У фокусу Гаврићевог истраживања налази се филозофско испитивање домета и консеквенци синтетисања живе и неживе супстанције, односно синтезе која је парадигматично визуелизована у насловном лику из филма Робокап, као и у другим (његовим и човековим) филмским двојницима. Гаврићево коришћење филмске фикције за фундаментална филозофска истраживања има потпуно методолошко утемељење и теоријско оправдање. Ради се о методи мисаоног експериментисања, укључујући и варирање фиктивних садржаја из жанра научне фантастике, која представља окосницу феноменолошко-филозофског приступа и поступка најстроже логичке анализе.
Методика аналитичке филозофије, којој је аутор ове књиге привржен, сагласна је са магистралним усмерењем Хусерлове феноменологије и састоји се у испитивању различитих мисаоних могућности, како би се на тај начин дошло до инваријантног значењског језгра које је логички обавезујуће у нашем бављењу изабраном тематиком. За сваку похвалу је његова смелост да се позабави једном оволико актуелном и провокативном темом, која се тиче узбудљиво растуће симбиозе човека, дигиталне технике и роботике, уз ауторов истовремено веома атрактиван, зрео и методолошки утемељен приступ у њеној обради.
При томе, др Гаврић је у својим разматрањима демонстрирао изврсно познавање како релевантних филозофских учења, тако и оних филмских остварења која су од највећег значаја за решавање филозофских загонетки које заокупљају његову пажњу. Стога, свесрдно препоручујемо објављивање ове изузетне монографије.
проф. др Миланко Говедарица
Горан Гаврић (Београд, 23. мај 1981.) је докторирао на Филозофском факултету у Београду (Одељење за историју уметности – методологија науке о уметности) 2013. године. Предавао је од 2015. до 2021. године (најпре у звању доцента, па потом и ванредног професора) Историју уметности на Факултету драмских уметности у Београду. Од октобра 2022. предаје у звању ванредног професора предмет Историја уметности (3-6) на Факултету савремених уметности у Београду.
Објавио је књиге “Праксеологија ликовне уметности” (Албатрос плус, Београд 2014), “Нацрт за једну педагошку праксу: случај Паула Клеа” (Албатрос плус, Београд, 2014), “Практикум за увод у визуелне студије” (Албатрос плус, Београд, 2015), “Наука у уметности: Ван Гогов поглед иза хоризонта” (Албатрос плус, Београд, 2019), “Позориште иза позорнице: извори и гранична подручја” (Позоришни музеј Воįводине, Нови Сад, 2020), “Позориште у алтернативним подручјима: подземни, подводни и космички театар” (Позоришни музеј Војводине, Нови Сад, 2021) и “Фотографија, књижевност и филм” (Матица српска, Нови Сад, 2022).
Објавио је више од 60 научних радова у иностраним и домаћим часописима из области историје уметности, модерне и савремене уметности, филмологије, филозофије филма, театрологије, естетике фотографије и визуелних студија.
Члан је Одбора Одељења за сценске уметности и музику Матице српске и члан-сарадник исте институције.