Jubilarni autorski koncert kompozitora Ijana Vilsona
U okviru 12. Beogradskog irskog festivala, koncertom u Galeriji Artget biće predstavljen Ian Vilson, jedan od najplodnijih i najznačajnijih savremenih kompozitora u Irskoj. Gudački kvartet Anime, sopran Branislava Podrumac i pijanista Nemanja Egerić predstaviće izbor dela koja će premijerno biti izvedena u Srbiji povodom Vilsonovog šezdesetog rođendana.
Autor naslovne fotografije: Darko Srećković
Program:
Línte, gudački kvartet br. 17 (2016) – premijerno u Srbiji
Gudački kvartet Anime
Dušica Mladenović, violina
Mina Mladenović, violina
Tamara Marinković Tomić, viola
Teodora Nikolić, violončelo
Lim za klavir (1998) – premijerno u Srbiji
Nemanja Egerić, klavir
Bewitched za sopran i gudački kvartet (2010) – premijerno u Srbiji
Branislava Podrumac, sopran
Gudački kvartet Anime
Biografije:
Ijan Vilson je rođen u Belfastu i počeo je da se bavi kompozicijom tokom studija. Njegov opus obuhvata skoro 200 kompozicija, uključujući kamerne opere, koncerte, gudačke kvartete, orkestarsku i kamernu muziku, kao i multimedijalna dela. Vilsonove kompozicije izvođene su i emitovane na šest kontinenata i predstavljene su na festivalima kao što su BBC Proms, Venecijansko bijenale, Frankfurtski sajam knjiga, ISCM Svetski dani muzike, festivali Brajton, Celtenam i Bat, i u dvoranama kao što su njujorški Karnegi hol, londonski Rojal Albert hol i Vigmor hol, amsterdamski Koncerthebau, bečki Muzikferajn i tokijski Santori hol. Pored uobičajenih klasičnih žanrova Vilson se u poslednje vreme bavi i komponovanjem za džez muzičare, pevače tradicionalne irske muzike, virtuoze na azijskoj tabli i kineskoj pipi; takođe je sarađivao sa koreografima, pozorišnim rediteljima i kompozitorima elektroakustičke i kompjuterske muzike. Godine 1991. Vilson je osvojio nagradu na festivalu Ultima u Oslu za orkestarsku kompoziciju Running, Thinking, Finding, a 1992. dobio je nagradu Macaulay Fellowship od Umetničkog saveta Irske. Izabran je za člana irskog umetničkog udruženja Aosdana, Saveza kreativnih umetnika Irske, a poslednjih godina bio je takođe AHRB profesor-istraživač na univerzitetu Ulster, kompozitor-saradnik ansambla Camerata Pacifica iz Kalifornije, i na An Foras Feasa post-doktorskom istraživanju na Institutu za tehnologiju u Dondoku, Irska. Bio je umetnički direktor Festivala Nove Muzike u Slajgu od 2003. do 2011. godine. Preko pedeset Vilsonovih kompozicija dostupne su na komercijalnim CD izdanjima Diatribe, Riverrun, Black Box, Timbre, Guild, Meridian i Chandos. Njegove partiture objavili su Ricordi iz Londona i Universal Edition.
Više informacija na http://www.ianwilson.ie/
Sopran Branislava Podrumac višestruko je nadarena umetnica velike moći transformacije koja sa podjednakom lakoćom vlada scenom u operskim, operetskim, mjuzikl, pa čak i dramskim ulogama. Diplomirala je solo pevanje na FMU u Beogradu, u klasi profesorke Radmile Smiljanić. Usavršavala se na majstorskim kursevima u Beogradu, Beču i Hagu, kod Olivere Miljaković, Katarine Jovanović, Zone Gazarijan, Džejmsa Mekreja i Rite Susovski. Na operskoj sceni je debitovala 2003. godine kao član Operskog studija Narodnog pozorišta u Beogradu naslovnom ulogom u Pučinijevoj Sestri Anđeliki. Široj javnosti postala je poznata nakon tumačenja glavne uloge (Ja) u hit mjuziklu Rebeka Silvestera Levaja, za koju je dobila nagradu UMUS-a za najboljeg mladog umetnika u 2012. godini. Ovom ulogom započela je uspešnu saradnju sa operom i teatrom Madlenijanum, gde tumači uloge Eponine u mjuziklu Jadnici, Franci u opereti Bečka krv, Papagene u verziji Čarobne frule za decu, Ore u operi Suton Stevana Hristića, kao i dramsku ulogu Vide u predstavi Male tajne u režiji Gorana Markovića. Održala je veliki broj koncerata, resitala i javnih nastupa, od kojih se posebno izdvajaju izvođenje Bernštajnovog Kadiša sa Horom i Simfonijskim orkestrom RTS-a (2003) i nastup na Novogodišnjem koncertu Beogradske filharmonije (2011). Posebno mesto u njenoj karijeri prestavljaju negovanje tradicionalne i duhovne muzike, ali i izvođenje savremenih dela klasične muzike. Zapažena su njena tumačenja uloga Elizabete u plesnoj operi Derišta Filipa Glasa (2009) i Nimfe u kamernoj operi Narcis i Eho (2003) Anje Đorđević. Članica je nekoliko ansambala sa kojima redovno nastupa na koncertima, festivalima i prigodnim kulturnim manifestacijama od kojih se izdvajaju: Libercuatro specializovan za izvođenje tango muzike, kao i Trio Casablanca i No Boundaries duo sa repertoarom filmske i popularne klasične muzike. Branislava je učestvovala u edukativnim programima Beogradske filharmonije (Hari Poter svita sa Beogradskom filharmonijom 2006. i 2016). Takođe je bila glavni protagonista dokumentarno – igranog filma Gorana Paskaljevića Beograd: otići ili ostati (2002) u produkciji nemačko – francuske televizije Arte. Članica je Udruženja muzičkih umetnika Srbije sa statusom samostalnog umetnika.
Više informacija na: www.branislavapodrumac.com
Značajniju pažnju Nemanja Egerić privukao je integralnim izvođenjem „Dvadeset pogleda na dete Isusa” Olivijea Mesijana što mu je donelo niz umetničkih priznanja – Nagradu za najuspešniji koncert Galerije SANU, nagradu iz fondacije „Muzičke vizije Ivana Jevtića”, nagradu „Nevena Popović” za najznačajnije umetničko ostvarenje, dok ga 2022. godine Udruženje muzičkih umetnika Srbije odlikuje priznanjem za najboljeg mladog umetnika. Takođe učestvovao je na brojnim takmičenjima gde je osvajao brojne nagrade od kojih se izvdajaju: Laureat IV međunarodnog pijanističkog takmičenja ULJUS (2017), Prva nagrada na međunarodnom pijanističkom takmičenju Klavitas (2017), Laureat takmičenja za savremenu muziku ReConstruction 2 (2019), Druga nagrada na takmičenju savremene muzike INSAM u Sarajevu (2019). Nemanja je učestvovao na međunarodnim festivalima kao što su Bolcano festival Bozen, Pijanistički festivalu Lucernu, Musica al Ponte, Međunarodna tribina kompozitora, Piano City, NIMUS, Convivium musicum, BLISS, BUNT i dr. Prvi je među srpskim pijanistima izveo značajna klavirska dela Georga Fridriha Hasa, Olivijea Mesijana, Lučana Berija, Đerđa Kurtaga, Luiđi Nona, Džonatana Harvija i Ivana Fedelea. Sa pijanistom Stevanom Spalevićem obrazuje klavirski duo STEVAN NEMANJA sa kojim izvodi kapitalna dela za isti sastav i sa kojim osvaja prestižne nagrade. Takođe, Nemanja redovno nastupa sa flautistkinjom Angelinom Nikolić u duu Syrinx, što je i naziv njihovog udruženja. U 2022. godini snima svoj prvi kompakt disk sa do tada nesnimljenim delima savremenog američkog kompozitora Džoela Šadabea, u okviru fondacije Electronic Music Foundation u Njujorku. U pripremi je i kompakt dik sa delima Miloja Milojevića i Kloda Debisija. Nakon završenih studija u klasi prof. Miroslava Dacića, usavršavao se na post-diplomskim studijama u Firenci u klasi prof. Bruna Kanina. Doktorirao je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu pod mentorstvom prof. Maje Rajković i prof. Miloša Zatkalika. U 2022. godini završio je post-diplomske studije za savremenu muziku u Torinu u klasi Emanuela Arćulija. Usavršavao se kod eminentnih pijanista: Pitera Hila, Momo Kodame i Pjera Sublea. Zaposlen je na Fakultetu umetnosti u Nišu u zvanju Docenta na predmetima istorija pijanizma i poznavanje literature i izvođaštva. Član je UMUS-a.
Gudački kvartet Anime postoji od februara 2013. godine i izvodi dela klasične muzike savremenih autora i svetskih velikana. Imale su niz celovečernjih koncerata po gradovima Srbije, zapažena gostovanja u emisiji Susretanja, nastup na festivalu FRONT i nastup na koncertu povodom 45. rođendana „Radio Beogrda 202“ koji je uživo prenošen u okviru emisije Dragstor ozbiljne muzike. Realizovale su projekat Beograd voli klasiku u okviru koga su održani koncerti i predavanja za decu u Kulturnom centru Čukarica i Domu kulture Studentski grad uz pomoć Gradskog Sekretarijata za kulturu. Nakon toga je usledio projekat Svirajmo klasiku koji je imao za cilj edukaciju iz oblasti kamerne muzike i decentralizaciju kulturne scene, u okviru kojeg su nastupale sa pijanistkinjom Teom Andrejić u Svečanoj sali Skupštine grada, ŠZMT u Ćupriji i Galeriji Matice Srpske u Novom Sadu. Učestvovale su u realizaciji projekta Kulturnog centra Beograd 1914: nada i beznađe i koncertu Kristalna noć u kooperaciji sa Muzejem grada Beograda i Kulturnim elementom. Kvartet je imao uspešnu saradnju sa Ijanom Vilsonom, tako što su premijerno izvele njegov 16. kvartet Aus der Zauberküche (Iz magične kuhinje) koji im je kompozitor napisao i posvetio, a irska nacionalna stanica RTÉ Lyric fm je prenosila snimke sa koncerata u njihovim emisijama Nova i Encore. Poslednjih godina članice kvarteta su nastupale kao violinski trio i u tom sastavu dobile podršku SOKOJ-a, Ministarstva spoljnih poslova i Ministarstva kulture radi realizovanja projekta Refleksija, koje je uključivalo snimanje kompakt diska, promociju po gradovima Srbije, turneju po Irskoj i nastup u Kini.