Јубиларни ауторски концерт композитора Ијана Вилсона
У оквиру 12. Београдског ирског фестивала, концертом у Галерији Артгет биће представљен Иан Вилсон, један од најплоднијих и најзначајнијих савремених композитора у Ирској. Гудачки квартет Аниме, сопран Бранислава Подрумац и пијаниста Немања Егерић представиће избор дела која ће премијерно бити изведена у Србији поводом Вилсоновог шездесетог рођендана.
Аутор насловне фотографије: Дарко Срећковић
Програм:
Línte, гудачки квартет бр. 17 (2016) – премијерно у Србији
Гудачки квартет Аниме
Душица Младеновић, виолина
Мина Младеновић, виолина
Тамара Маринковић Томић, виола
Теодора Николић, виолончело
Lim за клавир (1998) – премијерно у Србији
Немања Егерић, клавир
Bewitched за сопран и гудачки квартет (2010) – премијерно у Србији
Бранислава Подрумац, сопран
Гудачки квартет Аниме
Биографије:
Ијан Вилсон je рођен у Белфасту и почео је да се бави композицијом током студија. Његов опус обухвата скоро 200 композиција, укључујући камерне опере, концерте, гудачке квартете, оркестарску и камерну музику, као и мултимедијална дела. Вилсонове композиције извођене су и емитоване на шест континената и представљене су на фестивалима као што су BBC Proms, Венецијанско бијенале, Франкфуртски сајам књига, ISCM Светски дани музике, фестивали Брајтон, Целтенам и Бат, и у дворанама као што су њујоршки Карнеги хол, лондонски Ројал Алберт хол и Вигмор хол, амстердамски Концертхебау, бечки Музикферајн и токијски Сантори хол. Поред уобичајених класичних жанрова Вилсон се у последње време бави и компоновањем за џез музичаре, певаче традиционалне ирске музике, виртуозе на азијској табли и кинеској пипи; такође је сарађивао са кореографима, позоришним редитељима и композиторима електроакустичке и компјутерске музике. Године 1991. Вилсон је освојио награду на фестивалу Ултима у Ослу за оркестарску композицију Running, Thinking, Finding, а 1992. добио је награду Macaulay Fellowship од Уметничког савета Ирске. Изабран је за члана ирског уметничког удружења Aosdana, Савеза креативних уметника Ирске, а последњих година био је такође AHRB професор-истраживач на универзитету Улстер, композитор-сарадник ансамбла Camerata Pacifica из Калифорније, и на An Foras Feasa пост-докторском истраживању на Институту за технологију у Дондоку, Ирска. Био је уметнички директор Фестивала Нове Музике у Слајгу од 2003. до 2011. године. Преко педесет Вилсонових композиција доступне су на комерцијалним ЦД издањима Diatribe, Riverrun, Black Box, Timbre, Guild, Meridian и Chandos. Његове партитуре објавили су Ricordi из Лондона и Universal Edition.
Више информација на http://www.ianwilson.ie/
Сопран Бранислава Подрумац вишеструко је надарена уметница велике моћи трансформације која са подједнаком лакоћом влада сценом у оперским, оперетским, мјузикл, па чак и драмским улогама. Дипломирала је соло певање на ФМУ у Београду, у класи професорке Радмиле Смиљанић. Усавршавала се на мајсторским курсевима у Београду, Бечу и Хагу, код Оливере Миљаковић, Катарине Јовановић, Зоне Газаријан, Џејмса Мекреја и Рите Сусовски. На оперској сцени је дебитовала 2003. године као члан Оперског студија Народног позоришта у Београду насловном улогом у Пучинијевој Сестри Анђелики. Широј јавности постала је позната након тумачења главне улоге (Ја) у хит мјузиклу Ребека Силвестера Леваја, за коју је добила награду УМУС-а за најбољег младог уметника у 2012. години. Овом улогом започела је успешну сарадњу са опером и театром Мадленијанум, где тумачи улоге Епонине у мјузиклу Јадници, Франци у оперети Бечка крв, Папагене у верзији Чаробне фруле за децу, Оре у опери Сутон Стевана Христића, као и драмску улогу Виде у представи Мале тајне у режији Горана Марковића. Одржала је велики број концерата, реситала и јавних наступа, од којих се посебно издвајају извођење Бернштајновог Кадиша са Хором и Симфонијским оркестром РТС-а (2003) и наступ на Новогодишњем концерту Београдске филхармоније (2011). Посебно место у њеној каријери престављају неговање традиционалне и духовне музике, али и извођење савремених дела класичне музике. Запажена су њена тумачења улога Елизабете у плесној опери Деришта Филипа Гласа (2009) и Нимфе у камерној опери Нарцис и Ехо (2003) Ање Ђорђевић. Чланица је неколико ансамбала са којима редовно наступа на концертима, фестивалима и пригодним културним манифестацијама од којих се издвајају: Либерцуатро специализован за извођење танго музике, као и Трио Цасабланца и Но Боундариес дуо са репертоаром филмске и популарне класичне музике. Бранислава је учествовала у едукативним програмима Београдске филхармоније (Хари Потер свита са Београдском филхармонијом 2006. и 2016). Такође је била главни протагониста документарно – играног филма Горана Паскаљевића Београд: отићи или остати (2002) у продукцији немачко – француске телевизије Арте. Чланица је Удружења музичких уметника Србије са статусом самосталног уметника.
Више информација на: www.branislavapodrumac.com
Значајнију пажњу Немања Егерић привукао је интегралним извођењем „Двадесет погледа на дете Исуса” Оливијеа Месијана што му је донело низ уметничких признања – Награду за најуспешнији концерт Галерије САНУ, награду из фондације „Музичке визије Ивана Јевтића”, награду „Невена Поповић” за најзначајније уметничко остварење, док га 2022. године Удружење музичких уметника Србије одликује признањем за најбољег младог уметника. Такође учествовао је на бројним такмичењима где је освајао бројне награде од којих се извдајају: Лауреат IV међународног пијанистичког такмичења УЉУС (2017), Прва награда на међународном пијанистичком такмичењу Клавитас (2017), Лауреат такмичења за савремену музику ReConstruction 2 (2019), Друга награда на такмичењу савремене музике ИНСАМ у Сарајеву (2019). Немања је учествовао на међународним фестивалима као што су Болцано фестивал Бозен, Пијанистички фестивалу Луцерну, Musica al Ponte, Међународна трибина композитора, Piano City, NIMUS, Convivium musicum, BLISS, БУНТ и др. Први је међу српским пијанистима извео значајна клавирска дела Георга Фридриха Хаса, Оливијеа Месијана, Лучана Берија, Ђерђа Куртага, Луиђи Нона, Џонатана Харвија и Ивана Феделеа. Са пијанистом Стеваном Спалевићем образује клавирски дуо СТЕВАН НЕМАЊА са којим изводи капитална дела за исти састав и са којим осваја престижне награде. Такође, Немања редовно наступа са флаутисткињом Ангелином Николић у дуу Syrinx, што је и назив њиховог удружења. У 2022. години снима свој први компакт диск са до тада неснимљеним делима савременог америчког композитора Џоела Шадабеа, у оквиру фондације Electronic Music Foundation у Њујорку. У припреми је и компакт дик са делима Милоја Милојевића и Клода Дебисија. Након завршених студија у класи проф. Мирослава Дацића, усавршаваo се на пост-дипломским студијама у Фиренци у класи проф. Бруна Канина. Докторираo je на Факултету музичке уметности у Београду под менторством проф. Маје Рајковић и проф. Милоша Заткалика. У 2022. години завршио је пост-дипломске студије за савремену музику у Торину у класи Емануела Арћулија. Усавршавао се код еминентних пијаниста: Питера Хила, Момо Кодаме и Пјера Сублеа. Запослен је на Факултету уметности у Нишу у звању Доцента на предметима историја пијанизма и познавање литературе и извођаштва. Члан је УМУС-а.
Гудачки квартет Аниме постоји од фебруара 2013. године и изводи дела класичне музике савремених аутора и светских великана. Имале су низ целовечерњих концерата по градовима Србије, запажена гостовања у емисији Сусретања, наступ на фестивалу ФРОНТ и наступ на концерту поводом 45. рођендана „Радио Беогрда 202“ који је уживо преношен у оквиру емисије Драгстор озбиљне музике. Реализовале су пројекат Београд воли класику у оквиру кога су одржани концерти и предавања за децу у Културном центру Чукарица и Дому културе Студентски град уз помоћ Градског Секретаријата за културу. Након тога је уследио пројекат Свирајмо класику који је имао за циљ едукацију из области камерне музике и децентрализацију културне сцене, у оквиру којег су наступале са пијанисткињом Теом Андрејић у Свечаној сали Скупштине града, ШЗМТ у Ћуприји и Галерији Матице Српске у Новом Саду. Учествовале су у реализацији пројекта Културног центра Београд 1914: нада и безнађе и концерту Кристална ноћ у кооперацији са Музејем града Београда и Културним елементом. Квартет је имао успешну сарадњу са Ијаном Вилсоном, тако што су премијерно извеле његов 16. квартет Aus der Zauberküche (Из магичне кухиње) који им је композитор написао и посветио, а ирска национална станица RTÉ Lyric fm је преносила снимке са концерата у њиховим емисијама Nova и Encore. Последњих година чланице квартета су наступале као виолински трио и у том саставу добиле подршку СОКОЈ-а, Министарства спољних послова и Министарства културе ради реализовања пројекта Рефлексија, које је укључивало снимање компакт диска, промоцију по градовима Србије, турнеју по Ирској и наступ у Кини.