Концерт виолинисте Милана Бергинца и харфисткиње Ане Братељевић
Дуо Féerie који чине виолиниста Милан Бергинц и харфисткиња Ана Братељевић је основан 2009. године. Одржали су концерте и наступали на фестивалима у земљи и иностранству. Овога пута ће се представити делима оригинално писаним за овај несвакидашњи састав као и аранжманима познатих композиција. Концерт реализујемо у сарадњи са Удружењем музичких уметника Србије.
Аутор насловне фотографије: Трчање за културом
Програм:
Чарлс Обертир
Берсеза
Марсел Турније
Два романтична прелудијума, оп. 17
Près lent
Allegro moderato
Фредерик Шопен
Ноктурно бр. 20 у цис–молу, op. posth.
Николај фон Вилм
Дуо, оп. 156
Мелинда Лигети /Норман Бајоки
Butterfl’eyes
Жак Ибер
Entr’acte
Емил Песард
Andalouse
Астор Пјацола
Oblivion
Libertango
Биографије:
Милан Бергинц (1987) је завршио СМШ Јован Бандур у Панчеву у класи Хелене Маринц, и са 15 година је уписао ФМУ у Београду у класи Јасне Максимовић у чијој класи је и дипломирао. Одржао је бројне концерте у значајним концертним дворанама у Београду. Од 2009. године члан је дуа Féerie заједно са харфисткињом Аном Братељевић. Међу концертима које су одржали издвајају се наступи на 10. Међународном фестивалу харфе у Београду (2011) и наступ на фестивалу Isolda music group у Мадриду (2011).
Завршио је мастер студије на Краљевској музичкој академији у Лондону у класи Ремуса Азоитеиа и Со-Ок Ким. Докторирао је на ФМУ у Београду (2018) у класи Јасне Максимовић.
Члан је гудачког квартета Алауда који је формиран 2011. године на Краљевској музичкој академији у Лондону. Године 2014. су завршили мастер студије камерне музике на Високој школи за музику, медије и позориште у Хановеру, где им је професор био Оливер Виле из квартета Kuss. Учествовали су у програму Pro quartet у Француској и на семинарима, међу којима истичу оне у Центру за уметност и креативност Banff у Канади и Џулијард семинрау за гудачке квартете у Америци. По завршетку студија изабрани су за млађе сараднике у настави на Краљевској академији у Лондону, и наступали су широм Европе и Азије. Под патронатом Фондације Roffredo Caetani из Италије, снимили су комакт диск са гудачким квартетима Каетанија, у издању brilliant classics (Холандија).
Године 2019. Милан је награђен титулом Associate of the Royal Academy of Music за значајан допринос професији класичне музике. Завршио је и мастер студије из јавне и културне дипломатије на Универзитету Cattolica у Риму.
Ана Братељевић је харфисткиња Чешког народног симфонијског оркестра са којим је имала прилику да сарађује на четири европске турнеје (преко 60 концерата) са легендарним Ениом Мориконеом, као и са низом светски признатих музичара као што су Андреа Бочели, Дени Елфман, Пласидо Доминго, Хозе Карерас, Јонас Кауфман…
Као спољни сарадник, предаје харфу и камерну музику на Академији лепих уметности у Прагу, где такође организује семинаре из области историје харфизма. Предаје харфу и клавир у МШ Иљи Хурника у Прагу. Активна је као солиста и камерни музичар. Наступа у дуу Féerie виолинистом Миланом Бергинцом, у дуу са флаутисткињом Петром Бенешовом, и у Дуу 94 са харфисткињом Брониславом Клабленовом. Као чланица квартета харфи Ха_Ха, имала је прилику да наступи на престижном Светском конгресу харфе 2022. године у Кардифу (Велс). Осим педалне харфе, активно наступа са електричном харфом где истражује и у другим музичким жанровима – сарадња са рок бендом Дафне.
Ана Братељевић се бави музиком од шесте године када је почела да учи клавир, а потом и харфу у класи проф. Милице Барић. Дипломирала је харфу на ФМУ у Београду (2006), завршила специјализацију на истом факултету (2007) са највишим оценама у класи Љиљане Несторовски. На ФМУ је дипломирала и клавир (2008) у класи Марије Ђукић. Наставила је школовање у Прагу где је завршила мастер студије у класи еминентне светске харфисткиње Јане Боушкове на престижној Академији лепих уметности (2010). Успешно је завршила докторске студије Интерпретације и теорије интерпретације – специјализација харфа (2016), на истој академији у Прагу у класи Јане Боушкове, и постала прва харфисткиња у Чешкој Републици са докторатом.