24. Међународни фестивал „Дани оргуља“ – ЛЕТЊА ШКОЛА ОРГУЉА

26.06.2024-07.07.2024, 10:00

Током своје посете Београду, гостујући оргуљаши који наступају на 24. међународном фестивалу „Дани оргуља – Dies organorum“ (26. јун – 7. јул 2024.) издвојиће време да се сусретну са студентима оргуља и колегама оргуљашима, као и са заинтересованим студентима композиције, чембала и музикологије и разговарају о одабраним темама које проистичу из њихових концертних програма или интересовања и пројеката којима су у последње време посвећени.
Сусрети ће се одвијати у Катедрали Блажене Дјевице Марије, а ово је детаљан распоред и теме разговора (могуће су мање измене сатнице у зависности од броја пријављених полазника).
Активни полазници курсева имаће прилику да се представе фестивалској публици на затварању фестивала Дана оруља у недељу, 7. јула у 18.30 у Катедрали Блажене Дјевице Марије.

Недеља, 7. јул 2024. у 18.30
Концерта полазника Летње школе оргуља

Програм:
Јоханес Брамс (1833–1897)
Корални прелудијум Herzlich tut mich verlangen, оп. 122/10
МАЈА ГРИНАЛТ

Георге Фрифрих Хендл (1685 – 1759)
Сарабанда из Свите у де–молу, HWV 437
ЈОВАН НЕДЕЉКОВИЋ, МШ Јосип Славенски

Луј-Никола Клерамбо (1676–1749)
Dialogue из Suite du premier Ton
МАТИЈА МИЛИЋ, МШ Јосип Славенски

Ерик Витакер (1970)
Sleep
САМСОН ОФОРЈИНДУ

Дитрих Букстехуде (1637–1707)
Прелудијум, фуга и чакона, BuxWV 137
ЖИВОЈИН МЛАДЕНОВИЋ, Факултет музичке уметности

Јохан Себастијан Бах (1685–1750)
Kommst du nun, Jesu, vom Himmel herunter, BWV 650
СИМОНИДА АТАНАСКОВИЋ, Факултет музичке уметности

Јохан Себастијан Бах
Токата и фуга у де–молу, BWV 565
МАРИЈАНА ГАВРАНОВИЋ, Факултет музичке уметности

Пријављивање:
Позивамо све заинтересоване да се пријаве за сустрете. Потребно је да пошаљете своје податке мејлом на адресу damjana.njegic@kcb.org.rs, и то име и презиме, годиште, школа, ангажовање, контакт телефон, као и за који сустрет се пријављујете. Уколико сте оргуљаш и желите активно да учествујете на неком од курсева, молимо Вас да доставите свој програм (композитор и назив композиције са опусом).
Активни полазници курсева имаће прилику да се представе фестивалској публици на затварању Дана оруља 7. јула у 18.30 сати у Катедрали Блажене Дјевице Марије.

О предавачима:
ЛОРЕНЦО ГИЈЕЛМИ се посветио проучавању и извођењу музике ренесансе и барока. Он је један од најуспешнијих интерпретатора Бахових дела за оргуље и чембало. Концертира широм света. Његову обимну дискографију су издале куће Passacaille, Winter & Winter, Harmonia mundi и Teldec.
Издао је књигу о Николаусу Брунсу, радове и студије о изградњи оргуља у 16. и 17. веку, као и о интерпретацији дела Ј. С. Баха и других композитора барокног периода.
Предаје оргуље, чембало и камерну музику на Институт за стару музику Civica Scuola di Musica di Milano Био је професор оргуља у Сколи канторум у Базелу.
Гијелми је титуларни оргуљаш Базилике Светог Симплицијана у Милану где су оргуље Јиргена Аренда, на којимаје извео комплетан Бахов оргуљски опус. Члан је жирија међународних такмичења. Под његовим надзором је конструисано више нових оргуља, укључујући и велики инструмент у Катедрали у Токију.
Године 1985. је био један од оснивача ансамбла Ил ђардино армонико. Године 2005. је основао ансамбл La Divina Armonia са којим је концертирао на многим европским и јапанским фестивалима.

МАРКО ПЕТРИЧИЋ је завршио мастер и докторске студије на на Универзитету Индиајана у класи др Кристофера Јанга. Предаје оргуље и теорију музике на Ball State University. Пре тога је предавао на Универзитету Индијанаполиса. Свира оргуље у Нортминстер Презбетеријанској цркви у Индијанаполису, а био је и диригент хора и оргуљаш у Катедрали Христове цркве и у лутеранској цркви Витлејем у Индијанаполису. Одржао је реситале и мајсторске курсеве на Универзитету Shanghai Normal у Кини, на Универзитету у Торонту, и на Факултету музичке уметности у Београду. Као успешан извођач (оргуље и бајан), Марко Петричић је освојио највише награде на националним и међународним такмичењима у Италији, Немачкој, Југославији, и Сједињеним Америчким Државама. Био је два пута члан жирија на Националном оргуљском такмичењу Fort Wayne.
Његов најновији дупли компакт диск J. S. Bach’s Clavierübung III, на којем се представио као оргуљаш и хармоникаш, (сниман у Нортминстер Презбетеријанској цркви на оргуљама опус 154 градитељске куће CB Fisk), је издат 2023. године у продукцији издавацке куће MSR Classics.

МАТИЈАС МАЈЕРХОФЕР је студирао оргуље, рану музику и црквену музику на универзитетима у Грацу, Фрајбургу, Лајпцигу и чувеној Скола канторум у Базелу.
Године 2007. је био победник реномираног међународног oргуљашког такмичења Пахелбел у Нирнбергу. Такође је освојио награде на оргуљашком такмичењу Франц Шмит у Кицбилу, Међународном такмичењу Бах у Арнштату, Међународном оргуљашком конкурсу у Најмегену и другим. Од тада, редовно концертира у престижним салама и на значајним фестивалима широм света. Као солиста и континуо извођач је наступао са хоровима као што су Дрезденски хор Часног крста (Dresdner Kreuzchor) и Хор Светог Томе из Лајпцига (Thomanerchor), као и са Оркестром Државне капеле из Дрездена и Оркестром Државне капеле из Халеа.
Предавао је оргуље на Универзитету за музику и театар Ф. Б. Менделсон у Лајпцигу и на Универзитету Тексаса у Остину (САД), где је награђен за изузетна образовна постигнућа.
Мајерхофер је професор оргуља на Високој школи за музику у Фрајбургу од 2016. године, а такође ради као оргуљаш Фрајбуршке катедрале. Као уметнички директор оргуљских концерата у Катедрали у Фрајбургу, задужен је за једну од водећих међународних концертних серија на оргуљама.

ЛОРЕТО АРАМЕНДИ је међународни концертни извођач и оргуљаш Базилике Санта Марија дел Коро у Сан Себастијану (Шпанија) у којој се налазе оргуље француског градитеља Каваје-Кола из 1863. године. Одржала је реситале на фестивалима широм Европе, у САД, Јапану, Канади и Аргентини, у реномираним концертним салама.
Сарађивала је на пројектима рестаурације неколико оргуља у Француској и Шпанији.
Студије музике је започела на Конзерваторијуму у Сан Себастијану где је дипломирала клавир, чембало, оргуље и камерну музику код Лорето Ф. Имаз, Естер Мендибуру и Кристина Навахас. Наставила је постдипломске студије оргуља на Националном регионалном конзерваторијуму у Бајону у класи Бернадет Каро и Естебана Ландара. На Високом националном конзерваторијуму за музику и плес (CNSMD) у Лиону учила је код Жана Боајеа, Луја Робиљиара и Жака ван Ортмерсена и завршила специјализацију из оргуља. Студије чембала завршила је на Париском конзерваторијуму у класи Ноел Спис. Тренутно предаје на Конзерваторијуму F. Escudero у Сан Себастијану. Била је сарадник Баскијског симфонијског оркестра. Редовно наступа као солиста и члан различитих камерних ансамбала, као оргуљашица, пијанисткиња и чембалисткиња.

ДАНИЈЕЛ РИХТЕР (1993, Вирцбург) је још као дете радовао родитеље својим извођењем кластера на клавиру. Приликом обиласка цркве на школском излету у другом разреду, открио је свој животни сан да научи да свира црквене оргуље. Кроз редовно музичко образовање, доспео је на студије је црквене музике на Музичком универзитету Франц Лист у Вајмару 2011. године. Током студија провео је годину дана у Паризу са проф. Кристофом Мантуом, и тако упознао француску музику за оргуље. По завршетку студија у Вајмару, студирао је снимање и дизајн звука на Универзитету уметности у Берлину, када је имао прилику да учи и усавршава џез свирање клавира код Ролфа Зилкеа. На студијама је упознао и своју супругу Мараике Рихтер, са којом од октобра 2022. године дели позицију кантора у Евангелистичкој цркви у Хилдену.

МАТИЈАС ГОЈТИНГ (Есен) је оргуљаш и музиколог. Као солиста редовно добија позиве за наступ у оквиру познатих фестивала посвећених савременој музици у Немачкој и у иностранству. Премијерно је извео и снимио бројна дела за оргуље која су му посвећена.
Интердисциплинарна сарадња у пољу импровизације га повезује са значајним представницима игре, глуме и визуелне уметности. Заједно са Евелин Деген је оснивач инстредисциплинарног ансамбла PART.
Гојтинг је студирао црквену музику на Универзитету уметности Фолкванг у Есену (оргуље код Герта Цахера) као и музикологију на Рурском универзитету у Бохуму где је докторирао на тему концерата и соната Јохана Себастијана Баха. Предаје на различитим универзитетима у Немачкој и објављује радове о оргуљској музици у 20. и 21. веку. Био је уредник издања Lexikon der Orgel (2007) заједно са Херманом Ј. Бушом. Председавао је, заједно са Филипом Фелдхортом, међународним симпозијумом на Универзитету уметности Фолкванг о композитору и оргуљашу Шарлу Турнемиру одржаном 2022. године.

Више информација о гостујућим оргуљашима можете пронаћи на сајту Културног центра Београда или на личним страницама музичара.

Loading...