24. Међународни фестивал „Дани оргуља – Dies organorum“: ДАНИЈЕЛ РИХТЕР и МАРКО ПАНТЕЛИЋ
Фестивал ће затворити немачки оргуљаш Данијел Рихтер и наш баритон Марко Пантелић, који више година успешно гради каријеру у Немачкој. Заједно ће извести Малеров циклус песама Песме мртвој деци, а Рихтер ће се представити и као солиста изводећи дела Дирифлеа, Сметане и Регера.
Концерт је подржао Гете-институт у Београду који годинама препознаје важност и пружа подршку реализацијиФестивала.
Програм:
Морис Дирифле (1902–1986)
Прелудијум и фуга на име Алена, оп. 7
Густав Малер (1860–1911)
Песме мртвој деци, циклус песама на стихове Фридриха Рикерта (транскрпција: Ханс-Петер Браун)*
Сада сунце жели тако сјајно изаћи
Сада видим јасно
Када твоја мајчица уђе кроз врата
Често помислим, они су само изашли
По овом времену
Беджих Сметана (1824–1884)
Влтава (транскрпција: Д. Рихтер)
Макс Регер (1873–1916)
Benedictus, оп. 59/9
*Ово извођење уметници посвећују сећању на жртве трагедија у београдској основној школи „Владислав Рибникар“, Дубони и Малом Орашју.
Биографије:
Данијел Рихтер (1993, Вирцбург) је још као дете радовао родитеље својим извођењем кластера на клавиру. Приликом обиласка цркве на школском излету у другом разреду, открио је свој животни сан: да научи да свира црквене оргуље. Кроз редовно музичко образовање, доспео је на студије црквене музике на Музичком универзитету Франц Лист у Вајмару 2011. године. Током студија је провео годину дана у Паризу са проф. Кристофом Мантуом, и тако упознао француску музику за оргуље. По завршетку студија у Вајмару, студирао је снимање и дизајн звука на Универзитету уметности у Берлину, када је имао прилику да учи и усавршава џез свирање клавира код Ролфа Зилкеа. На студијама је упознао и своју супругу Мараике Рихтер, са којом од октобра 2022. године дели позицију кантора у Евангелистичкој цркви у Хилдену.
Гроф Алмавива (Фигарова женидба), Дандини (Пепељуга), Белкоре (Љубавни напитак), Форд (Фалстаф), Марчело (Боеми), насловна улога у опери Евгеније Оњегин, најзначајније су од око 30 рола које је баритон Марко Пантелић остварио на сценама београдског и сарајевског Народног позоришта, новосадског Српског народног позоришта, Опере и театра Мадлениjанум, Државног театра у Нирнбергу, Театра у Регенсбургу, као и у матичној кући, Театру у Магдебургу, чији је солиста протеклих пет сезона. Хајднов Реквијем, Дирифлеови Реквијем и Миса кум јубило, Шуманова Песникова љубав, Малерове Песме путујућег калфе и Дворжакове Библијске песме, део су концертног репертоара који је изводио са Хором РТС, Београдским симфоничарима, Београдском филхармонијом, Музикколегијумом из Винтертура, Магдебуршком филхармонијом и Академијом за стару музику из Берлина. Упоредо са студијама виоле на новосадској Академији уметности, школовао је глас у класи Ненада Ненића у земунској МШ Коста Манојловић, а потом на београдском Факултету музичке уметности у класи Николе Мијаиловића. Усавршавао се при Међународном и Канадском институту вокалне уметности у Њујорку и Монтреалу, Оперском студију београдског Народног позоришта и на мајсторским курсевима Рут Фалкон, Мињон Дан, Бригите Фасбендер, Шерил Милнса, Давида Бижића и Ђорђа Нешића. Добитник је бројних награда. Удружење Рихард Вагнер из Магдебурга доделио му је стипендију Бајројтског фестивала.