Umetnici*ce:
Kristina Bajilo, Nikola Balberčakova, Sofija Đovanoti, Đejmi Hadrović, Aja Janković, Radna grupa Merlinka (Pavle Banović, Marija Iva Gocić, Lea Rivka Lapiover, Sara Pantović, Kloe Sasi), Milica Mijajlović Živković, Peni Kej, Džesika Stoja, Zuzana Svatik
Kustoskinja: Jelisaveta Rapaić
*Na otvaranju izložbe biće izveden pol dens predavanje performans Aje Janković, sa početkom u 19:30 sati
Drugo predstavljanje izložbe The rotten smell is you, koje je realizovano u saradnji sa Kulturnim centrom Beograda, donosi određene izmene u odnosu na njenu prvu realizaciju u Kunsthalle Bratislava (5.9-16.10.2023). Umetničke pozicije su pažljivo prilagođene tako da uvrste dodatne geografije i istorije, ne bi li naglasile prazninu koja se javlja u okviru lokalnog konteksta. Novo izdanje izložbe takođe nastaje kao direktna reakcija i urgentnost reagovanja na rastuće simpatije i nejasnosti vezane za uspon desničarskih pokreta u 2024. godini. Istraživanjem i otkrivanjem unutrašnjih neslaganja i generacijskog jaza u okviru feminističkog pokreta, ova izložba istražuje suštinsku problematiku aproprijacije od strane desnice i ogledalne svetove*, post-istine i teorija zavera. Ipak, The rotten smell is you gradi jedinstven narativ, spajajući različita iskustva i uglove posmatranja kako bi analizirala raskol između feministkinja trećeg i četvrtog talasa, koji se najčešće primećuje kroz diskurs o transrodnosti, seks radu i hiperženstvenosti.
*U svojoj recentnoj knjizi Dopelganger: Putovanje u ogledalni svet (Doppelganger: A Trip into the Mirror World) Naomi Klajn definiše pod pojmom ogledalni svet (Mirror World) opisuje našu destabilizovanu sadašnjost prepunu dvojnika i konfuzije; gde ekstremno desničarski pokreti izražavaju deklarativnu solidarnost sa radničkom klasom; sadržaj generisan veštačkom inteligencijom briše granicu između pravog i lažnog; New Age preduzetnici, koji su postali antivakseri, i dalje razbijaju našu poznatu političku privrženost; dok mnogi od nas projektuju sopstvene pažljivo kurirane digitalne dvojnike u sferi društvenih medija.