Концерт саксофонисте Алесандра Малањина и пијанисткиње Неде Хофман

26.09.2024., 19:00

Концерт италијанског саксофонисте Алесандра Малањина и српске пијанисткиње Неде Хофман-Сретеновић део је програма 11. међународног фестивала Belgrade Saxperience који организује Удружење саксофониста Србије. Програм чине дела француских композитора Дебисија и Дезанклоа, као и чувеног саксофонисте Венсана Давида. За свој први концерту Београду који ће одржати  у Галерији САНУ у четвртак, 26. септембра у 19 сати, одабрао је и композицију Дејана Деспића

Фестивал Belgrade Saxperience се ове године одржава у периоду од 25. до 28. септембра, а наступиће још и Питер Пеленс из Белгије, Трио Клавис из Аустрије. Фестивал је подржало Министарство културе РС. Улаз на све концерте је слободан. Детаљан програм погледајте овде.

Програм:
Клод Дебиси (1862–1918)
Рапсодија за саксофон и оркестар

Алфред Дезанкло (1912–1971)
Прелудијум, каденца и финале

Дејан Деспић (1930)
Стара песма, за кларинет и клавир

Клод Дебиси
Прелудијум за поподне једног фауна

Венсан Давид (1974)
Mirages

Биографије:
Алесандро Малањино је рођен 1998. године у Казарану, Италија. Студирао је саксофон код професора Алесандра Тријанија на Конзерваторијуму Тито Шипа у Чељи Месапици у Италији, где је стекао диплому мастер саксофонисте са коментаром 110/110 con lode e menzione d’onore, коју је заслужио такође захваљујући драгоценим саветима професора Хуана Хименеза Албе током годину дана проведених на Конзерваторијуму Мануел Кастиљо у Севиљи у Шпанији.
Након завршених студија, одлучио је да се усавршава у Француској на регионалном конзерваторију у Версају код професора Венсан Давида и његовог асистента Николе Арсенијевића, а потом на Париском конзерваторијуму у класи професора Клода Делангла, где је стекао диплому другог вишег циклус са коментаром Très bien à l’unanimité avec les félicitations du jury 2022. године.
Алесандро је лауреат неколико међународних такмичења као што су Andorra Sax Fest, Такмичење Адолф Сакс у Л’ај ле Розу, Међународно такмичење саксофона “Exigentia”, Marco Fiorindo Competition, Музичко такмичење Француске и др.
Алесандро наступа као солиста и са другим камерним ансамблима као што је Ensemble Nekt са Париског конзерваторијума, сарађивао је са бројним оркестрима као што су Дувачки оркестар Jonico Salentina, Национални оркестар Ил-де-Франс, ICO Tito Schip оркестар из Лечеа.
Такође је позван да држи мајсторске курсеве као предавач у Италији на XXVII Интернационалној сцени саксофона у Ферму и на Конзерваторијуму за музику Пиетро Маскањи у Ливорну, као и у Херцег Новом у Црној Гори.

Неда Хофман-Сретеновић (Београд) је студирала клавир у класи Арба Валдме на Факултету музичке уметности у Београду, где је дипломирала 1999, и на Високој школи за музику у Келну, где је завршила студије 2002. године, као стипендиста ДААД (Deutscher Akademischer Austausch Dienst). Магистарске студије је завршила је на Академији уметности у Новом Саду, у класи Рите Кинке. Докторирала је камерну музику у класи Зорице Ћетковић на ФМУ, на тему Проблеми интерпретације и техничке реализације електроакустичких дела.
Бави се извођењем савремене музике. Године 2011. је основала Ансамбл за нову музику Градилиште, са којим је одржала преко 30 концерата у земљи и иностранству (Литванија, Црна Гора, Хрватска, Израел). Са истим ансамблом је покренула Фестивал савремене музике ReConstruction 2017. године. Учествовала је и на фестивалу Композитори у првом лицу у Београду (2004), као и на фестивалима КОМА и Lasciar vibrare. Наступала је са Симфонијским оркестром Радио-телевизије Србије, Камерним оркестром Гудачи св.Ђорђа, Београдским гудачким оркестром Душан Сковран, Гудачким оркестром Camerata academica, као и са женским академским хором Collegium Musicum. Снимала је са Симфонијским оркестром Радио Београда, за ЦД продукцију Музичког информативног центра, продукцију Ансамбла за нову музику Градилиште, и за Музиколошко друштво Србије. Добитница је награде Александар Павловић коју додељује Удружење композитора за промоцију српске музике у земљи и иностранству. Запослена је као виши уметнички сарадник на Катедри за гудачке инструменте ФМУ у Београду.

Loading...