Ствари се распадају ▪︎ Jавно предавање, Алфредо Хар ▪︎ 60. Октобарски салон
Алфедо Хар је, кроз свој целокупни опус, проблематизовао питање асиметрије моћи између Запада и глобалног Југа, бавио се друштвеном (не)правдом и (не)једнакошћу, статусом угрожених и обесправљених и постављао питање: шта уметник може да учини? Која је улога уметничких простора? Која је вредност културе? Да ли интелектуалци ичему служе? Кроз предавање ће представити неке од својих пројеката, почев од парафразе Беуyс-ове једначине „Уметност = Капитал“ коју Џар трансформише у „Култура = Капитал“.
————–
Алфредо Хар је уметник, архитекта и филмски аутор који живи и ради у Њујорку. Његови радови су често излагани широм света. Учествовао је на бијеналима у Венецији (1986, 2007, 2009, 2013) и Сао Паолу (1987, 1989, 2010, 2021), као и на documenta у Каселу (1987, 2002). Oвај уметник реализовао је више од седамдесет пет јавних интервенција широм света. О његовом раду објављено је преко шездесет пет монографских публикација. Био је стипендиста фондација Гугенхајм (1985) и Макартур (2000). Добитник је Хирошима награде за уметност за 2018. и Награде Хаселблад за 2020. годину. Добио је и Четврту медитеранску награду „Албер Ками” за 2024. годину. Његови радови налазе се у колекцијама Музеја савремене уметности и Музеја Гугенхајм, Њујорк; Уметничког института Чикага и Музеја савремене уметности, Чикаго; Музеја MOCA и LACMA, Лос Анђелес; MASP, Музеја уметности, Сао Паоло; Галерије Тејт, Лондон; Центра Жорж Помпиду, Париз; Националне галерије, Берлин; музеја Stedelijk, Амстердам; Centro Reina Sofia, Мадрид; Moderna Museet, Стокхолм; MAXXI и MACRO, Рим; Музејa савремене уметности Луизијана, Хумлебек; MAK и MUMOK, Беч; Градског музеја савремене уметности, Хирошима и Музеја савремене уметности, Токушима, те у М+, Хонг Конг; МОНА, Тасманија, и на десетине других приватних и јавних колекција широм света.