21. међународни фестивал „Чембало, жива уметност“ – Ансамбл „ПАРНАС“
Ансамбл Парнас формиран 2013. године, пре свега окупља чембалисте, али у зависности од репертоара, такође ангажује вокалне и инструменталне солисте који припадају домену историјске извођачке праксе. На концерту који ће одржати у оквиру фестивала наступиће чембалисткиње Јана Петровић, Марија Петровић, Ана Тошић, Теодора Крстић, Марјана Храшовец и Тина Нојцер, и чембалиста Игор Главашић.
Оснивачица ансамбла Парнас је наша позната чембалисткиња Светлана Стојановић Кутлача.
Концерт се одржава захваљујући гостопримству и сарадњи са Српском академијом наука и уметности.
Програм:
Франсоа Купрен (1668–1733)
Les Lis naissans
Les Folies Françaises, ou les Dominos
ЈАНА ПЕТРОВИЋ
Франсоа Купрен
Les Graces Naturelles
Zenobia
МАРИЈА ПЕТРОВИЋ
Франсоа Купрен
La Ténébreuse – Allemande
Courante I
Courante II
Жан Филип Рамо (1683–1764)
La Dauphine
МАРЈАНА ХАШОВЕЦ
Жан Филип Рамо
Gavotte
ИГОР ГЛАВАШИЋ
Жан Филип Рамо
L’ Entretien des Muses
Клод Бенињ Балбастр (1724–1799)
La Boulognne
ТЕОДОРА КРСТИЋ
Клод Бенињ Балбастр
La D’Héricourt
Жан Филип Рамо
La Poule
АНА ТОШИЋ
Жозе Никола Панкрас Руаје (1703–1755)
La Marche des Scythes
ТИНА НОЈЦЕР
Биографијa:
Ансамбл Парнас формиран 2013. године, пре свега окупља чембалисте, али у зависности од одабраног репертоара, повремено ангажује вокалне и инструменталне солисте који припадају домену историјске извођачке праксе. Циљ ансамбла је промоција барокног солистичког и камерног репертоара употпуњена демонстрацијом филозофских идеја културног круга у коме је одговарајућа музика настала. Овај поступак базира се на ставу да музику треба посматрати као симболички језик, који је у одређеном времену, одређеном аудиторијуму преносио актуелне идеје на метафоричан начин. Ансамбла Парнас извео је велики број мултимедијалних и тематских концерата од којих су најзначајнији: Истина и лепота (два концерта, 2022), Енглески барок, Француски барок, Шпански барок, Италијански и немачки барок (циклус од 4 концерта, 2021), Пасакаља, Симболика Бахове ‘Уметности фуге’ (у оквиру фестивала Чембало жива уметност); Такмичење између Хендла и Скарлатија; Музика као ехо универзума; Принципи барокне музике: Импровизација; Орнаментација; Полифонија; О срећи; О чудесном; О бесконачности … (циклус концерата у СКЦу под називом Музика мундана, музика хумана, музика инструменталис).