21. međunarodni festival „Čembalo, živa umetnost“ – Ansambl PRIMAVERA

04.11.2024., 19:30

Koncertom kamerne muzike koji nosi naziv Barokni kolaž predstaviće se novi ansambl na našoj sceni posvećen istraživanju i interpretaciji barokne muzike – Ansambl Primavera koji čine Aleksandra Lojanica, sopran, Vera Ilić, violina, Rebeka Vučetić, blok flauta, Aleksandar Jovan Krstić, traverzo flauta i Emilija Miodrag, čembalo.
Koncert se održava zahvaljujući gostoprimstvu i saradnji sa Srpskom akademijom nauka i umetnosti.

Barokni kolaž

Program:
Georg Filip Teleman (1681–1767)
Sonata za dve flaute i kontinuo u Ce–duru (Introduzzione à trè), TWV 42:C1
Grave-Vivace – Andante – Xantippe – Lucretia – Corinna – Clelia – Dido

Henri Persl (1659–1695)
Music for a while, Z. 583
Graund za čembalo u ce–molu, ZD 221
If music be the food of love, Z. 379A

Arkanđelo Koreli (1653–1713)
Sonata za violinu i kontinuo u e–molu, op. 5/8
Preludio – Allemanda – Sarabanda – Giga

Đovani Batista Fontana (1589–1630)
Sonata seconda

Johan Sebastijan Bah (1685–1750)
Ei! Wie schmeckt der Caffee süße, arija Lisgen iz Kantate o kafi

Antonio Vivaldi (1678–1741)
La folia, Trio sonata za dve violine i kontinuo u de–molu, op. 1/12

Biografije:
Ansambl Primavera je nastao 2022. godine kao plod muzičkih susreta, druženja i istraživačkog rada na širokom polju barokne muzike, sa učešćem naših i inostranih članova. Prvi put se publici predstavio na jednom od koncerata Istina i lepota u umetnosti baroka koje je umetnički priredila čembalistkinja Svetlana Stojanović Kutlača u Atrijumu narodnog muzeja Srbije, sa kantatama Ž. F. Ramoa, A.Skarlatija, A.Vivaldija i G.F.Telemana.

Aleksandra Lojanica (Beograd) diplomirala je solo pevanje na FMU u Beogradu u klasi profesora Nikole Kitanovskog. Deset godina je bila stalni član Umetničkog ansambla vojske Srbije Stanislav Binički sa kojim je nastupala kao član hora i kao solista. U tom periodu je sarađivala i sa Mešovitim horom i orkestrom RTS-a. Radila je kao honorarni član Pozorišta na Terazijama. Nastupala je kao solista u raznim vokalnim grupama i kamernim sastavima. Trenutno sarađuje sa Horom crkve sv. Marka Despot Stefan Lazarević i sa srpsko-jevrejskim pevačkim društvom. Posvećena je radu sa učenicima kao nastavnik muzičke kulture u OŠ Veselin Masleša u Beogradu.

Vera Ilić je diplomirala na FMU u Beogradu, a usavršavala se na prestižnim majstorskim kursevima. Osim odseka za violinu završila je i srednju školu klavira, muzičke teorije i solo pevanja. Od 1994. godine je član Beogradske filharmonije. Nastupa i kao član raznih kamernih sastava. U simfonijskom orkestru Makris je angažovana kao vođa deonice drugih violina. Sarađivala je sa Simfonijskim orkestrom RTS-a, Pozorištem na Terazijama, Operom Madlenijanum, Novom beogradskom operom i orkestrom Camerata Serbica. Sa KO Pro Classica je nastupala kao koncert majstor i solista.
Angažovana je kao profesor violine u MŠ Vatroslav Lisinski, a dugi niz godina je bila dirigent gudačkog orkestra u MŠ Vladimir Đorđević. Njeni učenici su dobitnici brojnih prvih nagrada na republičkim i međunarodnim takmičenjima i festivalima. Uz Dečiju filharmoniju je od 2014. godine, kao dirigent gudačkog orkestra i muzički pedagog.

Aleksandar Jovan Krstić (1989. Murska Sobota, Slovenija) SMŠ Josip Slavenski u Beogradu, završio je u klasi prof. mr Ljubomira Dimitrijevića. Diplomirao na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi prof. mr Miomira Simonovića. Usavršavao se kod Makra Hantaia, Norberta Girlingra, Matijasa Alina, Mišel Debosta… Dobitnik je brojnih nagrada na domaćim takmičenjima. Intenzivno koncertira još od srednje škole. Svira u ansmblu „Renesans“, „Flauto Dolče“, „Flaklaud“, triju „Look at Susan i bendovima „Proja“ i „Instotut“ koji su nastupali u značajnim koncertnim salama Evrope, crkvama dalekog istoka, na eminentnim festivalima i lokalnim klubovima.

Rebeka Vučetić (Solzberi, Velika Britanija) je stekla diplomu na Birmingenskom konzervatorijumu, gde je studirala blok flautu kod Rosa Vintersa i Anabel Najt. Master studije je završila na Muzičkoj akademiji Gildhol, gde je studirala blok flautu kod Ijana Vilsona. Svirala je u različitim grupama i ansamblima za ranu muziku (Royal Baroque, Fontanella, Palisander) nastupajući na turnejama, kao i za BBC Radio 3. Bila je suosnivač i dirigent hora Mosaic, i bila je dirigent pravoslavnog crkvenog hora Svetog Petra i Pavla u Klapamu u Londonu. Osim toga, svirala je i druge instrumente (srednjovekovna violina, harfa, frule, violončelo, klavir, gajde).
Rebekina kreativna saradnja sa njenom sestrom, izvođačem i kompozitorkom Emom Zembilom (rođenom Heterington), proizvela je kompoziciju, improvizaciju i aranžman folklornog repertoara za koncerte i pozorište, više snimaka, kao i dvostruki kompakt disk Songs along the Way to Unending Shores.

Emilija Miodrag (Beograd) diplomirala je, a potom i magistrirala čembalo na Muzičkoj akademiji u Ljubljani u klasi redovnog profesora Egona Mihajlovića. Aktivno se usavršavala na majstorskim kursevima kod istaknutih čembalista. Bila je stipendista Beogradske barokne akademije i letnjih baroknih akademija u Inzbruku, Polau i Privernu. Aktivno je učestvovala na festivalu Muzika Antika u Grožnjanu. Kao član ansambala Parnas i Primavera je nastupila na nizu koncerata (2021–2024) u Atrijumu Narodnog muzeja u Beogradu, pod umetničkim rukovodstvom Svetlane Stojanović Kutlače. U okviru festivala Čembalo, živa umetnost je nastupala više puta (kao solistkinja i kao članica kamernih sastava). Diplomirala je i magistrirala klavir na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi profesorke Iris Kobal u saradnji sa docentom Milanom Miladinovićem. Tokom studija je pohađala časove orgulja kao paralelni predmet kod profesora Zoltana Borbelja. Redovno nastupa kao solista i kamerni muzičar. Posvećena je pedagoškom radu i trenutno predaje klavir i korepeticiju u Osnovnoj muzičkoj školi Vladimir Đorđević u Beogradu.

 

Loading...