21. међународни фестивал „Чембало, жива уметност“ – Ансамбл ПРИМАВЕРА

04.11.2024., 19:30

Концертом камерне музике који носи назив Барокни колаж представиће се нови ансамбл на нашој сцени посвећен истраживању и интерпретацији барокне музике – Ансамбл Примавера који чине Александра Лојаница, сопран, Вера Илић, виолина, Ребека Вучетић, блок флаута, Александар Јован Крстић, траверзо флаута и Емилија Миодраг, чембало.
Концерт се одржава захваљујући гостопримству и сарадњи са Српском академијом наука и уметности.

Барокни колаж

Програм:
Георг Филип Телеман (1681–1767)
Соната за две флауте и континуо у Це–дуру (Introduzzione à trè), TWV 42:C1
Grave-Vivace – Andante – Xantippe – Lucretia – Corinna – Clelia – Dido

Хенри Персл (1659–1695)
Music for a while, Z. 583
Граунд за чембало у це–молу, ZD 221
If music be the food of love, Z. 379A

Арканђело Корели (1653–1713)
Соната за виолину и континуо у е–молу, оп. 5/8
Preludio – Allemandа – Sarabandа – Gigа

Ђовани Батиста Фонтана (1589–1630)
Sonata seconda

Јохан Себастијан Бах (1685–1750)
Ei! Wie schmeckt der Caffee süße, арија Лисген из Кантате о кафи

Антонио Вивалди (1678–1741)
La folia, Трио соната за две виолине и континуо у де–молу, оп. 1/12

Биографије:
Ансамбл Primavera је настао 2022. године као плод музичких сусрета, дружења и истраживачког рада на широком пољу барокне музике, са учешћем наших и иностраних чланова. Први пут се публици представио на једном од концерата Истина и лепота у уметности барока које је уметнички приредила чембалисткиња Светлана Стојановић Кутлача у Атријуму народног музеја Србије, са кантатама Ж. Ф. Рамоа, А.Скарлатија, А.Вивалдија и Г.Ф.Телемана.

Александра Лојаница (Београд) дипломирала је соло певање на ФМУ у Београду у класи профeсора Николе Китановског. Десет година је била стални члан Уметничког ансамбла војске Србије Станислав Бинички са којим је наступала као члан хора и као солиста. У том периоду је сарађивала и са Мешовитим хором и оркестром РТС-а. Радила је као хонорарни члан Позоришта на Теразијама. Наступала је као солиста у разним вокалним групама и камерним саставима. Тренутно сарађује са Хором цркве св. Марка Деспот Стефан Лазаревић и са српско-јеврејским певачким друштвом. Посвећена је раду са ученицима као наставник музичке културе у ОШ Веселин Маслеша у Београду.

Вера Илић је дипломирала на ФМУ у Београду, а усавршавала се на престижним мајсторским курсевима. Осим одсека за виолину завршила је и средњу школу клавира, музичке теорије и соло певања. Од 1994. године је члан Београдске филхармоније. Наступа и као члан разних камерних састава. У симфонијском оркестру Макрис je ангажована као вођа деонице других виолина. Сарађивала је са Симфонијским оркестром РТС-а, Позориштем на Теразијама, Опером Мадленијанум, Новом београдском опером и оркестром Camerata Serbica. Са КО Pro Classica je наступала као концерт мајстор и солиста.
Ангажована је као професор виолине у МШ Ватрослав Лисински, a дуги низ година је била диригент гудачког оркестра у МШ Владимир Ђорђевић. Њени ученици су добитници бројних првих награда на републичким и међународним такмичењима и фестивалима. Уз Дечију филхармонију је од 2014. године, као диригент гудачког оркестра и музички педагог.

Александар Јован Крстић (1989. Мурска Собота, Словенија) СМШ Јосип Славенски у Београду, завршио је у класи проф. мр Љубомира Димитријевића. Дипломирао на Факултету музичке уметности у Београду, у класи проф. мр Миомира Симоновића. Усавршавао се код Макра Хантаиа, Норберта Гирлингра, Матијаса Алина, Мишел Дебоста… Добитник је бројних награда на домаћим такмичењима. Интензивно концертира још од средње школе. Свира у ансмблу „Ренесанс“, „Флауто Долче“, „Флаклауд“, трију „Look at Susan и бендовима „Проја“ и „Instotut“ који су наступали у значајним концертним салама Европе, црквама далеког истока, на еминентним фестивалима и локалним клубовима.

Ребека Вучетић (Солзбери, Велика Британија) је стекла диплому на Бирмингeнском конзерваторијуму, где је студирала блок флауту код Роса Винтерса и Анабел Најт. Мастер студије је завршила на Музичкој академији Гилдхол, где је студирала блок флауту код Ијана Вилсона. Свирала је у различитим групама и ансамблима за рану музику (Royal Baroque, Fontanella, Palisander) наступајући на турнејама, као и за BBC Radio 3. Била је суоснивач и диригент хора Mosaic, и била је диригент православног црквеног хора Светог Петра и Павла у Клапаму у Лондону. Осим тога, свирала је и друге инструменте (средњoвековна виолина, харфа, фруле, виолончело, клавир, гајде).
Ребекина креативна сарадња са њеном сестром, извођачем и композиторком Емом Зембилом (рођеном Хетерингтон), произвела је композицију, импровизацију и аранжман фолклорног репертоара за концерте и позориште, више снимака, као и двоструки компакт диск Songs along the Way to Unending Shores.

Eмилија Миодраг (Београд) дипломирала је, а потом и магистрирала чембало на Музичкој академији у Љубљани у класи редовног професора Егона Михајловића. Активно се усавршавала на мајсторским курсевима код истакнутих чембалиста. Била је стипендиста Београдске барокне академије и летњих барокних академија у Инзбруку, Полау и Приверну. Активно је учествовала на фестивалу Музика Антика у Грожњану. Као члан ансамбала Парнас и Примавера је наступила на низу концерата (2021–2024) у Атријуму Народног музеја у Београду, под уметничким руководством Светлане Стојановић Кутлаче. У оквиру фестивала Чембало, жива уметност је наступала више пута (као солисткиња и као чланица камерних састава). Дипломирала је и магистрирала клавир на Академији уметности у Новом Саду, у класи професорке Ирис Кобал у сарадњи са доцентом Миланом Миладиновићем. Током студија је похађала часове оргуља као паралелни предмет код професора Золтана Борбеља. Редовно наступа као солиста и камерни музичар. Посвећена је педагошком раду и тренутно предаје клавир и корепетицију у Основној музичкој школи Владимир Ђорђевић у Београду.

 

Loading...