21. međunarodni festival „Čembalo, živa umetnost“ – JOVANA TOPALOV i DANICA BURIĆ

13.11.2024., 19:00

Koncert pod nazivom Zvuk pokreta koji su osmislile čembalistkinje Jovana Topalov i Danica Burić osvetljava odnose baroknih plesova i njihovih stilizovanih instrumentalnih oblika, koji su postali sastavni deo barokne svite za čembalo.
Danica Burić živi i radi u Bremenu, a tokom studija čembala počela je da se bavi baroknim plesom uz Karlu Line, u čijem ansamblu Les amis de Pécour nastupa. Gosti koncerta biće polaznici radionice baroknog plesa koji će Danica Burić voditi tokom trajanja festivala.

Program:
Đirolamo Freskobaldi (1583–1643)
Aria detto Baletto

Johan Jakob Froberger (1616–1667)
Partita auff die Mäyerin

Luj Kupren (1626–1661)
Svita in ef
Prelude – Allemande grave – Courante – Sarabande – Branle de basque – Gigue – Gaillarde – Chaconne

Žan-Batist Lili (1632–1687)
Sarabanda
Koreografija: Luj-Gijom Pekur (1653-1729)

Žan-Anri Danglber (1629–1691)
Preludijum in ge

Fransoa Kupren (1668–1733)
Sarabande La Majestueuse – Les Sentimens

Žan-Batist Lili / Luj-Gijom Pekur
Antre

Ernesto Nazaret (1863-1934)
Odeon

Anonimni autor
Recueil de Contredances par Mr Feuillet – Bouree La Bacante

Biografije:
Jovana Topalov je čembalistkinja iz Beograda. Zvanje diplomiranog muzičkog izvođača stekla je na odsecima za čembalo i klavir na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, nakon čega je završila master studije u oblasti rane muzike i čembala na UIUC, School of Music (USA). Doktorske akademske studije na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu uspešno je zaokružila u oktobru 2018. godine, odbranom doktorskog umetničkog projekta pod nazivom Narativni potencijal čembala: Elementi improvizacije i muzička retorika u interpretaciji alemandi sa programskim nazivima i lamentacija Johana Jakoba Frobergera.
Paralelno sa formalnim obrazovanjem učestvuje na velikom broju specijalizovanih kurseva i festivala, zahvaljujući kojima uči i stiče umetnička iskustva kroz saradnju sa vodećim imenima barokne muzičke scene, poput Žori Vinikura, Sigberta Rampea, Davita Moronija, Blondin Ranu, Frederika Hasa, Rubena Dubrovskog, Aline Zilberajh i drugih. Više godina je bila stipendista Austrijske barokne akademije, u okviru koje joj je 2011. godine dodeljena nagrada Special Award for Excellence.
Aktivno nastupa kao solista i baso kontinuo saradnik (MCCG, SO RTS, Belgrade SAXperience). Stalni je član ansambla Beogradski barok, sačinjenog od muzičara koji se bave istorijski informisanom praksom muzike 17. i 18. veka, svirajući na kopijama instrumenata iz tog perioda. Jovana Topalov je predsednik i jedan od osnivača udruženja građana Beogradski barok, koje za cilj ima promovisanje visokih umetničkih vrednosti muzičke i scenske umetnosti, sa posebnim akcentom na muziku sedamnaestog i osamnaestog veka. Od maja 2022. godine predaje čembalo i zajedničko muziciranje na Odseku za ranu muziku u MŠ Josip Slavenski u Beogradu.

Danica Burić (Srbija/Nemačka, čembalo, barokni ples) je završila master studije klavira na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi Lidije Stanković. U toku studija je učestvovala na brojnim solo i kamernim takmičenjima, a dobitnica je i prestižne stipendije Dositeja.
Nakon prelaznih godinu dana specijalizacije za čembalo u Strazburu kod Aline Zilberajh, upisala je studije rane muzike, čembala u Bremenu, gde je trenutno na masteru u klasi Karstena Lohfa i Sebastijana Vinanda. Imala je prilike da se usavršava sa renomiranim umetnicima poput Mena van Delfta i Elizabet Žoaje.
Paralelno sa studijama čembala počela je da se bavi baroknim plesom uz Karlu Line, u čijem ansamblu Les amis de Pécour trenutno nastupa. Nastupala je na koncertima u Nemačkoj, Austriji, Danskoj, Francuskoj i Srbiji, a takođe za radio i dečije pozorište. Lilijeva opera Ahilej i Poliksena u kojoj je nao plesač nastupala sa ansamblom Les amis de Pécour trenutno se nalazi u postprodukciji.
Osim umetničkog interesuje je i pedagoški rad. Uz nastavu klavira redovno održava radionice baroknog plesa. Sa ansamblom Terpsichore Bremensis osmislila je i održala seriju radionica u osnovnim školama u Donjoj Saksoniji, u okviru programa Musik zu Gast im Klassenzimmer.
Posebno se interesuje za francusku čembalističku školu gde proučava specifičnu povezanost muzike sa plesom, kao i kasni razvoj izvođačke tehnike.

Loading...