21. међународни фестивал „Чембало, жива уметност“ – ЈОВАНА ТОПАЛОВ и ДАНИЦА БУРИЋ

13.11.2024., 19:00

Концерт под називом Звук покрета који су осмислиле чембалисткиње Јована Топалов и Даница Бурић осветљава односе барокних плесова и њихових стилизованих инструменталних облика, који су постали саставни део барокне свите за чембало.
Даница Бурић живи и ради у Бремену, а током студија чембала почела је да се бави барокним плесом уз Карлу Лине, у чијем ансамблу Les amis de Pécour наступа. Гости концерта биће полазници радионице барокног плеса који ће Даница Бурић водити током трајања фестивала.

Програм:
Ђироламо Фрескобалди (1583–1643)
Aria detto Baletto

Јохан Јакоб Фробергер (1616–1667)
Partita auff die Mäyerin

Луј Купрен (1626–1661)
Свита ин еф
Prelude – Allemande grave – Courante – Sarabande – Branle de basque – Gigue – Gaillarde – Chaconne

Жан-Батист Лили (1632–1687)
Сарабанда
Кореографија: Луј-Гијом Пекур (1653-1729)

Жан-Анри Данглбер (1629–1691)
Прелудијум ин ге

Франсоа Купрен (1668–1733)
Sarabande La Majestueuse – Les Sentimens

Жан-Батист Лили / Луј-Гијом Пекур
Антре

Ернесто Назарет (1863-1934)
Одеон

Анонимни аутор
Recueil de Contredances par Mr Feuillet – Bouree La Bacante

Биографије:
Јована Топалов је чембалисткиња из Београда. Звање дипломираног музичког извођача стекла је на одсецима за чембало и клавир на Факултету музичке уметности у Београду, након чега је завршила мастер студије у области ране музике и чембала на UIUC, School of Music (USA). Докторске академске студије на Факултету музичке уметности у Београду успешно је заокружила у октобру 2018. године, одбраном докторског уметничког пројекта под називом Наративни потенцијал чембала: Елементи импровизације и музичка реторика у интерпретацији алеманди са програмским називима и ламентација Јохана Јакоба Фробергера.
Паралелно са формалним образовањем учествује на великом броју специјализованих курсева и фестивала, захваљујући којима учи и стиче уметничка искуства кроз сарадњу са водећим именима барокне музичке сцене, попут Жори Виникура, Сигберта Рампеа, Давита Моронија, Блондин Рану, Фредерика Хасa, Рубена Дубровског, Алине Зилберајх и других. Више година је била стипендиста Аустријске барокне академије, у оквиру које јој је 2011. године додељена награда Special Award for Excellence.
Активно наступа као солиста и басо континуо сарадник (МЦЦГ, СО РТС, Belgrade SAXperience). Стални је члан ансамбла Београдски барок, сачињеног од музичара који се баве историјски информисаном праксом музике 17. и 18. века, свирајући на копијама инструмената из тог периода. Јована Топалов је председник и један од оснивача удружења грађана Београдски барок, које за циљ има промовисање високих уметничких вредности музичке и сценске уметности, са посебним акцентом на музику седамнаестог и осамнаестог века. Од маја 2022. године предаје чембало и заједничко музицирање на Одсеку за рану музику у МШ Јосип Славенски у Београду.

Даница Бурић (Србија/Немачка, чембало, барокни плес) је завршила мастер студије клавира на Факултету музичке уметности у Београду у класи Лидије Станковић. У току студија је учествовала на бројним соло и камерним такмичењима, а добитница је и престижне стипендије Доситеја.
Након прелазних годину дана специјализације за чембало у Стразбуру код Алине Зилберајх, уписала је студије ране музике, чембала у Бремену, где је тренутно на мастеру у класи Карстена Лохфа и Себастијана Винанда. Имала је прилике да се усавршава са реномираним уметницима попут Мена ван Делфта и Елизабет Жоаје.
Паралелно са студијама чембала почела је да се бави барокним плесом уз Карлу Лине, у чијем ансамблу Les amis de Pécour тренутно наступа. Наступала је на концертима у Немачкој, Аустрији, Данској, Француској и Србији, а такође за радио и дечије позориште. Лилијева опера Ахилеј и Поликсена у којој је нао плесач наступала са ансамблом Les amis de Pécour тренутно се налази у постпродукцији.
Осим уметничког интересује је и педагошки рад. Уз наставу клавира редовно одржава радионице барокног плеса. Са ансамблом Terpsichore Bremensis осмислила је и одржала серију радионица у основним школама у Доњој Саксонији, у оквиру програма Musik zu Gast im Klassenzimmer.
Посебно се интересује за француску чембалистичку школу где проучава специфичну повезаност музике са плесом, као и касни развој извођачке технике.

Loading...