Zgrada kao imovina bez vlasnika ▪︎ Promocija knjige Marije Ajhorn ▪︎ 60. Oktobarski salon
⫸ Sreda, 20. novembar, 18.00, Dvorana Kulturnog centra Beograda, Kolarčeva 6
⫸ Promocija knjige: Zgrada kao imovina bez vlasnika (Kτίριο ως περιουσία άνευ ιδιοκτήτη / Gebäude als Nichteigentum / Building as Unowned Property), Walther König, 2024,
⫸ U razgovoru učestvuju: Adam Šimčik, kustos i umetnički direktor izložbe savremene umetnosti documenta 14, Konstantina Teodoru, arhitektkinja i istraživačica urbanosti, Lorenco Balbi i Dobrila Denegri, kustosi 60. Oktobarskog salona, i Marija Ajhorn, autorka.
Rad Marije Ajhorn Kτίριο ως περιουσία άνευ ιδιοκτήτη / Zgrada kao imovina bez vlasnika (2017–) nastao je za potrebe izložbe savremene umetnosti documenta 14, održane u Atini. Sastoji se od kupovine nekretnine u Atini, na koju se potom prenosi status imovine bez vlasnika kako bi se stvorio slobodan lokalitet na kojem se može promišljati uticaj globalnog kapitalizma na urbano tkivo sa pozicije umetnosti i feminističkog marksizma. U publikaciji se opisuju postupak kupovine nekretnine i proces izmene njenog statusa u status imovine bez vlasnika, koji traje od 2017. godine. Publikacija sadrži i eseje čiji su autori En Rorimer, Andre Rotman, Adam Šimčik i Konstantina Teodoru. Objavljena je u septembru 2024. godine u izdanju izdavačke kuće Verlag der Buchhandlung Walther und Franz Konig iz Kelna i ciriškog Muzeja savremene umetnosti Migros.
⫸ Brojni posetioci 59. Bijenala savremene umetnosti u Veneciji 2022. godine sećaju se upečatljivog rada Marije Ajhorn Relokacija jedne strukture, kada je, ogolivši delove zidova i temelj Nemačkog paviljona, razotkrila istorijske slojeve nemačke istorije i nacističke prošlosti.
———————–
Marija Ajhorn je umetnica koja živi i radi u Berlinu. Imala je veći broj samostalnih izložbi: Künstlerhaus Stuttgart, Štutgart (2024); Muzej savremene umetnosti Migros, Cirih (2018/19); Galerija Čizenhol, London (2016); Umetnička galerija Moris i Helen Belkin, Vankuver (2015) i Kunsthaus Bregenz, Bregenc (2014). Godine 2022, predstavljala je Nemačku na 59. Bijenalu u Veneciji. Godine 2021. dobila je Nagradu „Kete Kolvic” Akademije umetnosti u Berlinu. Maria Ajhorn je učestvovala i na documenta 14, Atina i Kasel (2017); documenta 11, Kasel (2002) i 56. Bijenalu u Veneciji (2015). Njene publikacije uključuju: Kτίριο ως περιουσία άνευ ιδιοκτήτη / Zgrada kao imovina bez vlasnika (Building as Unowned Property, 2024), Relociranje građevine (Relocating a Structure, 2022); Hana Arent: Jevrejska kulturna rekonstrukcija, memorandumi itd. (Hannah Arendt: Jewish Cultural Reconstruction Field Reports, Memoranda, etc., 2021); Filmski leksikon seksualnih praksi/Zabranjeno za uvoz (Film Lexicon of Sexual Practices / Prohibited Imports, 2019); Catalogue raisonné (2017); i 5 nedelja, 25 dana i 175 sati (5 weeks, 25 days, 175 hours, 2016). Pokrenula je i veb-sajt www.rosevallandinstitut.org (2017).