Зграда као имовина без власника ▪︎ Промоција књиге Марије Ајхорн ▪︎ 60. Октобарски салон
⫸ Среда, 20. новембар, 18.00, Дворана Културног центра Београда, Коларчева 6
⫸ Промоција књиге: Зграда као имовина без власника (Kτίριο ως περιουσία άνευ ιδιοκτήτη / Gebäude als Nichteigentum / Building as Unowned Property), Walther König, 2024,
⫸ У разговору учествују: Адам Шимчик, кустос и уметнички директор изложбе савремене уметности documenta 14, Константина Теодору, архитекткиња и истраживачица урбаности, Лоренцо Балби и Добрила Денегри, кустоси 60. Октобарског салона, и Марија Ајхорн, ауторка.
Рад Марије Ајхорн Kτίριο ως περιουσία άνευ ιδιοκτήτη / Зграда као имовина без власника (2017–) настао је за потребе изложбе савремене уметности documenta 14, одржане у Атини. Састоји се од куповине некретнине у Атини, на коју се потом преноси статус имовине без власника како би се створио слободан локалитет на којем се може промишљати утицај глобалног капитализма на урбано ткиво са позиције уметности и феминистичког марксизма. У публикацији се описују поступак куповине некретнине и процес измене њеног статуса у статус имовине без власника, који траје од 2017. године. Публикација садржи и есеје чији су аутори Ен Роример, Андре Ротман, Адам Шимчик и Константина Теодору. Објављена је у септембру 2024. године у издању издавачке куће Verlag der Buchhandlung Walther und Franz Konig из Келна и циришког Музеја савремене уметности Мигрос.
⫸ Бројни посетиоци 59. Бијенала савремене уметности у Венецији 2022. године сећају се упечатљивог рада Марије Ајхорн Релокација једне структуре, када је, оголивши делове зидова и темељ Немачког павиљона, разоткрила историјске слојеве немачке историје и нацистичке прошлости.
———————–
Марија Ајхорн је уметница која живи и ради у Берлину. Имала је већи број самосталних изложби: Künstlerhaus Stuttgart, Штутгарт (2024); Музеј савремене уметности Мигрос, Цирих (2018/19); Галерија Чизенхол, Лондон (2016); Уметничка галерија Морис и Хелен Белкин, Ванкувер (2015) и Kunsthaus Bregenz, Брегенц (2014). Године 2022, представљала је Немачку на 59. Бијеналу у Венецији. Године 2021. добила је Награду „Kете Колвиц” Академије уметности у Берлину. Мариа Ајхорн је учествовала и на documenta 14, Атина и Касел (2017); documenta 11, Касел (2002) и 56. Бијеналу у Венецији (2015). Њене публикације укључују: Kτίριο ως περιουσία άνευ ιδιοκτήτη / Зграда као имовина без власника (Building as Unowned Property, 2024), Релоцирање грађевине (Relocating a Structure, 2022); Хана Арент: Јеврејска културна реконструкција, меморандуми итд. (Hannah Arendt: Jewish Cultural Reconstruction Field Reports, Memoranda, etc., 2021); Филмски лексикон сексуалних пракси/Забрањено за увоз (Film Lexicon of Sexual Practices / Prohibited Imports, 2019); Catalogue raisonné (2017); и 5 недеља, 25 дана и 175 сати (5 weeks, 25 days, 175 hours, 2016). Покренула је и веб-сајт www.rosevallandinstitut.org (2017).