16. међународни фестивал „Чембало, жива уметност“: ЕГОН МИХАЈЛОВИЋ
Програм под називом Огледала Версаја – музика за чембало на двору Луја XIV, извешће чембалиста Егон Михајловић, редовни професор за чембало и рану музику на Aкадемији за музику у Љубљани.
Програм:
Жак Шампион де Шамбонијер (1601–1672)
Чакона у Еф–дуру
Сарабанда Аu beau jardin (У лепоме парку)
Рондо Ha! Qu´il est doux, Bergére, Ha! Qu´il est doux d´aimer! (О, како нежан је пастир, нежан за љубити)
Жан-Анри д’Англбер (1629–1691)
Свита бр. 2 у ге–молу
Prélude-non-mesuré
Allemande
Courante
Sarabande
Galliarde
Passacaille
Франсоа Купрен (1668–1733)
Комади за чембало
La Favorite – Chaconne aux deux thems (Фавориткиња)
Les Délices (Ужици)
Les Baricades Misteriéuses (Тајанствене препреке)
Les Lis naissans (Рођење младих љиљана)
La Régente, ou la Minerve (Регентка или Миневра)
Le Dodo, ou L´amour au Berceau (Додо, или Амор у колевци)
Le point du jour (Allemande) (Моменат дана)
L´Anguille (Јегуља)
Les Satires Chevre-pieds (Козоноги сатири)
Les Brinborions (Заследаваоци)
La Divine Babiche, ou les Amours badins (Божанска Алапача или разиграни Аморчићи)
La Belle Javotte, autre fois L´Infante (Лепа Јавота)
L´Amphibie (Дволичан)
Биографија:
Чембалиста, диригент и оргуљаш Егон Михајловић (Постојна, 1972) је након музичког образовања у Љубљани и у Београду, започео студије чембала и ране музике 1988. године на Високој музичкој академији у Франкфурту, где је магистрирао и завршио специјалистичке постдипломске студије. Студирао је код Боба ван Асперена, Жана Ферара, ЛуиђијаФердинанда Таљавинија и Харалда Херена.
Радио је као доцент на на Музичком конзерваторију Herman Cilher у Вирцбургу, и на Музичкој академији Нинберг-Аугсбург. Предавао је, као гостујући професор на Музичкој академији на Цетињу и као професор на државном Музичком конзерваторију Ђ. Росини у Пезару. Од 2009. године је редовни професор за чембало и рану музику на Академији за музику у Љубљани, где осим чембала води и предмете историјско информисана извођачка пракса и камерна музика са басом континуом. Од 2012. године је шеф Одсека за рану музику. Године 2013. је био добитник престижне Златне плакете Универзитета у Љубљани за заслуге на подручју ране музике и чембала.
Као чембалиста је одржао реситале на најзначајнијим европским фестивалима барокне музике и на концертним сценама широм Европе, као и у САД, где се представио са репертоаром целокупне чембалистичке музичке литературе. Посебно интересовање и фокус Егона Михајловића је проучавање и интерпретацији опуса Франсоа Куперена и Доменика Скарлатија.
Као диригент се специјализовао за репертоар барокног музичког театра и сакралне музике. Под његовом палицом су тако настале продукције дела Клаудија Монтевердија Vespro della Beata Vergine (Котор, 2000; Љубљана, 2010, 2015; Берлин, 2016), Орфеј (Берлин, 2000; Цетиње/Котор/Пераст, 2007; Љубљана, 2012/2013; Венеција, 2013) и Крунисање Попеје (Цетиње/Котор/Пераст, 2006; Марибор, 2016, Сплит/Вараждин, 2017), као и балетска представа Стабат Матер Перголезија у кореографији Едварда Клуга (Марибор, 2015) и опера Јулије Цезар у Египту Хендла (Фрајбург, 2017).
Последњи пут на Фестивалу Чембало, жива уметност – Ars vivendi clavicembalum Егон Михајловић је учествовао пре десет година, када је извео програм посвећен 250-огодишњици смрти Г. Ф. Хендла.