16. међународни фестивал „Чембало, жива уметност“: ЈОВАНА ТОПАЛОВ – ОТКАЗАНО
Фробергер… à discretion – концертно предавање о композицијама са програмским називима Јохана Јакоба Фробергера Јоване Топалов, која је докторирала на ФМУ 2018. године управо овом темом
Програм:
Јохан Јакоб Фробергер (1616–1667)
Партита у Де–дуру, FbWV 611
Алеманда настала поводом избора и крунисања Његовог Величанства Фердинанда четвртог за краља Римског царства, свира се полако и уз дискрецију
Жига
Куранта настала поводом рођења младе царске принцезе
Сарабанда настала поводом крунисања њеног величанства царице Елеоноре, рођене грофице од Мантове
Партита у Це–дуру, FbWV 612
Ламентација поводом жалосног губитка његовог величанства Фердинанда IV, Краља Римског, 1654, свира се полако и уз дискрецију
Жига
Куранта
Сарабанда
Ламентација поводом изузетно потресне смрти његовог царског величанства Фердинанда III, свира се полако и уз дискрецију, FbWV 633
Ламентација над оним што ми је украдено, свира се веома полако, уз дискрецију и без обраћања пажње на метрику из Партите у ге–молу, FbWV 614
Алеманда настала након опасне пловидбе Рајном, свира се полако и уз дискрецију из Партите у е–молу, FbWV 627
Тужбалица настала у Лондону до одагна меланхолију, свира се полако и уз дискрецију из Партите у а–молу, FbWV 630
Медитација о мојој будућој смрти, настала у Паризу, 1. маја 1660. године, свира се полако и уз дискрецију из Партите у Де–дуру, FbWV 620
Биографија:
Јована Топалов је чембалисткиња из Београда. Звање дипломираног музичког извођача стекла је на одсецима за чембало и клавир на Факултету музичке уметности у Београду, након чега је завршила мастер студије у области ране музике и чембала на UIUC, School of Music (САД). Докторске академске студије на Факултету музичке уметности у Београду успешно је заокружила 2018. године, одбраном докторског уметничког пројекта под називом Наративни потенцијал чембала: Елементи импровизације и музичка реторика у интерпретацији алеманди са програмским називима и ламентација Јохана Јакоба Фробергера.
Значајну улогу у њеном професионалном развоју имало је и учешће на барокним мајсторским курсевима, радионицама и фестивалима, што јој је омогућило сарадњу са проминентним уметницима попут Жори Виникура, Сигберта Рампеа, Давита Моронија, Блондин Рану, Фредерика Хасa, Рубена Дубровског, Алине Зилберајх из области ране музике. Више година је била стипендиста Аустријске барокне академије, у оквиру које јој је 2011. године додељена награда Special Award for Excellence.
Од 2012. године је стални члан ансамбла Београдски барок који своје интерпретације музике 17. и 18. века заснива на историјски информисаној пракси, свирајући на копијама инструмената из тог периода. Ансамбл је одржао успешне концерте у земљи и иностранству и иницијатор је више пројеката у области музичке културе.
Својим солистичким наступима настоји да публици приближи звук чембала и представи ширину и лепоту репертоара за овај инструмент, док као члан ансамбла Београдски барок посвећено ради на промовисању камерне музике 17. и 18. века, као и упознавању ширег аудиторијума са специфичним квалитетом звука историјских инструмената.