СТРУЧНО ВОЂЕЊЕ КРОЗ ИЗЛОЖБЕ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА
Субота 12. октобар 2019.
13:00 Окупљање у Галерији Podroom
Трг републике 5/-1
Стручно вођење кроз изложбу и разговор са уметницом Аницом Вучетић, води историчарка уметности Гордана Добрић
Следи вођење кроз изложбу Асако Широки у Ликовној галерији, води историчарка уметности Нела Тонковић
Изложба Анице Вучетић, Између светова
3 – 31.10.2019.
Први програм стручног вођење кроз изложбу Између светова Анице Вучетић биће разговор са уметницом који ће водити Гордана Добрић, историчарка уметности и ауторка текста у каталогу. Током заједничког обиласка поставке са публиком ауторка ће говорити о својим новим видео инсталацијама и амбијентима насталим у периоду 2016-2019: Бунар,Са друге стране, Револуцију сањам, Путовање, Изван фокуса II, Прозор, На осами, Између светова, На крају крајева. Пажња ће бити посвећена настанку сваког појединачног рада, наративима, особеностима уметничке праксе која започиње са конципирањем пројекта, сложеном реализацијом са посебним аспектом на форму аутоперформанса, продукцијским пословима и постпродукцијом која се финализује у галеријском простору у садејству визуелне слике и простора у видео инсталацијама и амбијентима. У раговору са ауторком која има висок реноме у видео уметности на нашој и интернационалној сцени говориће се и о значају стручних усавршавања у иностранству, излагања у угледним институцијама и манифестацијама савремене визуелне уметности у свету и сарадњи са страним кустосима, а посебан аспект односиће се на сарадњу са домаћим критичарим и теоретичарима уметности који њено стваралаштво преко тридесет година прате у континуитету и са пажњом. Позивамо све заљубљенике у видео уметност да нам се придруже у разговору и узбудљивом путовању кроз светове Анице Вучетић.
Изложба Асако Широки, YOUR VOICE, ECHOED
3 – 31.10.2019.
Рад Асако Широки заснива се на процесима и делима која се изводе из природних материјала и облика од којих су и сачињени. Те структуралне пластике призивају и гледаочево сећање на делове намештаја (дрвене летве и палете), али затим то сећање бива деконструисано и усмерено ка нестајању и ништавилу – ка територији где нема места сећању. Овај поступак разотрива нам свет који је лишен уобичајених значења и асоцијација. Крећући се, потпуно независно, између света где је сопство одређено стварима и света где су ствари одређене сопством, она покушава да одмота и протумачи те паралелне светове, стално осцилирајући између вечног понављања сећања и ништавила.