15. Филмски фестивал Слободна зона / 9.11.

09.11.2019., 11:00

11.00 КОМПАС СЛОБОДНЕ ЗОНЕ
Панел дискусија са гастоима након пројекције филма Стиг Ларшон: Човек који се играо ватром (док.)

Неонацистичке сабласти: може ли се вампир упокојити

Учесници панела: Ђорђе Павићевић (филозоф политике), Зора Дрчелић (новинарка), Јово Бакић (социолог)

Стиг Ларшон: Човек који се играо ватром (док.)
Редитељ: Henrik Georgsson
Земља: Шведска
Година: 2018.
Трајање: 99′
Језик: Шведски
Улоге: Emil Almén, Johan Eriksson, Magnus Höqqvist
ЕУ ЗОНА промена

Синопсис
Стиг Ларшон: Човек који се играо ватром детаљно говори о заоставштини и животном делу познатог аутора Стига Ларшона. Творац је и писац најпродаванијег серијала Девојка са тетоважом змаја, који је адаптиран у неколико успешних филмова. Ларшон је био предан новинар и аутор, чији је фасцинантан и драматичан живот до сада био углавном непознат. Био је посвећен борби против десног екстремизма и ширењу поруке да је демократија право за које се треба борити. Филм садржи интервјуе са људима блиским Ларшону, као и јединствен материјал из његове приватне архиве, реконструкције догађаја и никада раније виђене архивске снимке.

О редитељу
Хенрик Џорџсон је редитељ који стоји иза прослављене телевизијске серије The Bridge (Мост). Режирао је и друге популарне серије, попут Wallande (Воландер) и Blue Eyes (Плаве очи). Студирао је режију документарног филма на Dramatiska Institutet у Стокхолму, а недавно је завршио снимање британске телевизијске серије Marcella (Марсела) која припада нордијском ноир жанру.

14.00 Када је парадајз срео Вагнера (док.)
Режиja: Маријана Економоу
Трајање: 72′
Земља:Грчка
Година: 2019.
Језик: Грчки, Француски, Енглески
Продукција: STEFI&Lynx & Anemon
Дистрибуција:  Rise And Shine

Фестивали и награде:
Greek selection for the Academy Awards 2020.
Berlin International Film Festival 2019.
Сарајево филм фестивал 2019.

Синопсис
Елиас, мало пољопривредно село у централној Грчкој, полако одумире. Међутим, два рођака уједињују снаге са сеоским бакама како би почели да узгајају парадајз. Уз малу помоћ Вагнерове музике, сељани почињу да извозе своје теглице од органског парадајза широм света. Филм прати протагонисте ове необичне приче током њихове борбе да остваре своје снове. Духовита и надреална прича говори нам о значају личне трансформације у кризним временима и моћи људских односа.

О редитељки
Маријана Економу је грчка је редитељка која је у Лондону студирала антропологију, фотожурнализам и филм. Од 2000. године продуцира и режира документарне серије и независне филмове у сарадњи са европским емитерима, укључујући Би-БИ-Си, Aрте и ИЛЕ. Њени документарни филмови попут My Place in the Dance, Bells, Threads & Miracles i Food for Love  освојили су бројне награде. Њен филм The Longest Run  номинован је за награду европске филмске академије 2016. године и освојио награду за најбољи документарац на филмском фестивалу ДОК Лајпциг.

16.00 Вилкокс (игр.) + Мастер клас: Денис Коте

Након пројекције филма канадски режисер, Денис Коте, одржаће мастер клас.

Редитељ: Denis Côté
Земља: Канада
Година: 2019.
Трајање: 66′
Језик: без дијалогаа
Улоге: Guillaume Tremblay
У фокусу: Denis Côté

Синопсис
Вилкокс је од оних који постоје изван норме. Путујући пустим путевима и безименим пољима, Вилкокс је кренуо у креирање властите митологије. Дезертер, деликвент или борац, овај авантуриста тихо путује у потрази за нечим, у потрази за некаквим ослонцем, у потрази за нечим што би најједноставније могло бити описано као слобода.

О редитељу
Denis Côté је рођен у Nju Bransviku, у Канади 1973. године. Након завршених студија филма, започиње рад на краткометражним филмовима. Радио је као новинар и филмски критичар и у том периоду режирао свој први дугометражни филм Drifting States (2005) који је освојио Златног леопарда на Међународном филмском фестивалу у Локарну. Филм Отпад је представљен на Канском фестивалу 2009. године у оквиру програма Петнаест дана аутора. Котеов предмет интересовања су теме везане за самоћу, личне страхове и отуђеност, и обрађује их кроз документарна остварења и фикције, на начин који се супротставља и доводи у питање конвенционални филмски језик. Његови филмови су приказивани на више од двадесет ретроспектива широм света. Вилкокс је Котеов дванаести дугометражни филм који је уследио после остварења као што су Curling, Bestiaire, Vic+Flo Saw a Bear, Ghost Town Anthology

19.00 Бог постоји: њено име је Петрунија (игр.)
Редитељ: Теона Стругар Митевска
Земља: Македонија, Белгија, Словенија, Хрватска, Француска
Година: 2019.
Трајање: 100′
Језик: Македоснки
Улоге: Zorica Nusheva, Labina Mitevska, Stefan Vujisic
Хоризонти Балкана

Синопсис
У Штипу, малом граду у Македонији, сваког јануара локални свештеник баца дрвени крст у реку и стотине мушкараца скаче за њим. Срећа и напредак су загарановани оном човеку који извади крст из воде. Овај пут, Петрунија напрасно одлучује да скочи у воду и успева да зграби крст пре осталих. Њени противници су љути – како то да се једна жена усуђује да учествује у њиховом ритуалу? Настаје потпуни хаос, али Петрунија не попушта. Она је освојила крст и неће га се одрећи.

О редитељки
Теона Стругар Митевска, рођена је 1974. године у Скопљу, Македонији. Завршила је магистарске студије филма на престижној Тиш школи уметности Универзитета у Њујорку 2001. године. Њен први дугометражни филм Како сам убио свеца је обишао више од педесет филмских фестивала и освојио многе награде широм света. Њен други филм, Ја сам из Титовог Велеса је представљен публици у петнаест држава 2008. и 2009. године, а приказан је и у оквиру такмичарског програма Филмског фестивала у Сарајеву, где је освојио специјалну награду жирија. Њени филмови Када дан није имао име и Бог постоји: њено име је Петрунија су премијерно приказани на Филмском фестивалу у Берлину.

21.00 Лепота и пролазност (док.)
Редитељ: Annekatrin Hendel
Земља: Немачка
Година: 2019.
Трајање: 79′
Језик: Немачки
Улоге: Sven Marquardt, Dominique Hollenstein, Robert Paris
Међународна селекција

 

Синопсис
У Берлину, Sven Marquardt је познат као легендарни чувар каменог лица у ултра-ексклузивном техно клубу Бергхаин. Међутим, овај чувени избацивач скрива нешто више од онога што видим о на први поглед: он је и писац бестселер аутобиографије и успешни фотограф. У тренутку када Немачка слави тридесетогодишњицу пада Берлинског зида, Маркарт се присећа своје прошлости младог панкера у Источној Немачкој. Он се поново сусреће се са својом бившом музом, Доминик Холенштајн, како би са њом направио нову серију портрета, и осврће се на живот заједничког пријатеља Роберта Париса, фотографа који је напустио уметност и проводи већи део године као срећан, породични човек у Индији. Наизменично приказујући сцене Маркарта на послу, и његових прелепих црно-белих фотографија, Лепота и пролазност је фасцинантан приказ три блиска пријатеља, који још увек показују средњи прст друштву у коме живе и игноришу устаљену представу о старењу.

О редитељки
Анкатрин Хендел је рођена и одрасла у Берлину, у Немачкој. Након што је завршила студије дизајна, радила је као сценографкиња у позоришту и на филму. Основала је филмску продуцентску кућу Ит Њоркс! која је продуцирала веома успешне филмове као што су Space Dogs, The Brasch Family, Living in Demmin, Fassbinder, Zonenmädchen, Anderson, Vaterlandsverräter – Enemy Of The State, Flake. Хенделова је почела да режира сопствене филмове 2011. године и освојила је неколико Грим награда. Члан је управног одбора Немачке филмске академије. Живи у Берлину и има двоје деце.

Loading...