15. Филмски фестивал Слободна зона / 10.11.

10.11.2019., 11:00

11.00 КОМПАС СЛОБОДНЕ ЗОНЕ
Панел дискусија са гостима након пројекције филма Јадници

Нема лоших људи, већ само лоших култиватора

Учесиници панела: Бранко Ромчевић (филозоф), Игор Штикс (теоретичар политике), Срђан Продановић (социолог)

Јадници (игр)
Редитељ: Ladj Ly
Земља: Француска
Година: 2019.
Трајање: 102′
Језик: Френцуски
Међународна селекција

 

Синопсис
Стефан се недавно придружио одреду за борбу против криминала у Монфермеју, предграђу Париза, где је и Виктор Иго сместио свој познати роман Јадници. Заједно са својим новим колегама Крисом и Гвадом, искусним члановима тима, убрзо открива да међу локалним бандама влада тензија. Када се ова тројка нађе у хаосу, насталом током једног хапшења, дрон ће снимити нешто што прети да открије истину о свакодневном животу у гету. Инспирисан нередима у Паризу 2005. године и Лађ Лијевим истоименим кратким филмом, Јадници су провокативни увид у напет однос који влада између локалног становништва и полиције.

О редитељу
Редитељ Лађ Ли рођен је у Монфермеју (четврт у департману Сена-Сен Дени), и најпознатији је по својим привлачним веб документарцима који осликавају стварност друштвеног и политичког живота у предграђу. Ли је режирао свој први краткометражни филм, Монтфермеил Лес Босqуетс, 1997. године. Радио је као коаутор документарног филма 28 Миллиметерс са чувеним фотографом ЈР-ом, најпознатијем по уличним фотографијама великог формата, постављеним на зидовима Клишија, Монфермеја и Париза. 2017. године режирао је кратки филм, Јадници, који је номинован за награду Цезар 2018, а освојио награду на Фестивалу кратког филма у Клермон Ферану. Исте године, заједно са редитељем и писцем Стефаном де Фреитасом, режирао је документарни филм А Воиџ Хауте, који је такође номинован за награду Цезар. Јадници је први Лијев дугометражни филм, инспирисан његовим истоименим кратким филмом.

15.00 Кожа (игр)
Редитељ: Guy Nattiv
Земља: Америка
Година: 2019.
Трајање: 110′
Језик: Енглески
Улоге: Jamie Bell, Danielle Macdonald, Daniel Henshall
Међународна селекција

 

Синопсис
Брајон Вајднер је био један од најтраженијих скинхедса на ФБИ-овој листи. Застрашујуће расистичке тетоваже којима је покривен од главе до пете симболизују злочине из мржње. Када упознаје Џули и њене три младе кћери, осећај очинства и одговорности га снажно подстичу да напусти покрет и живот пун мржње. Његова одлука је дочекана на нож од стране његове бивше банде која му прети смрћу док он покушава да преокрене свој живот. Уз помоћ ФБИ-ја, имао је чак 25 бруталних операција уклањања тетоважа у замену за разоткривање злочина на који се свака појединачна тетоважа односи.

О редитељу
Guy Nattiv је рођен 1973. године у Израелу, у Тел Авиву где је студирао на катедри за филм и телевизију Факултета уметности Камера Опскура. Више од десет година снима краткометражне филмове и рекламе за интернационалне компаније. Његов краткометражни филм Поплава приказан је на Филмском фестивалу у Берлину 2002. године где је освојио награду Кристални медвед. Из овог филма произашао је истоимени дугометражни филм који је такође приказан на Берлиналу у оквиру селекције Генерација. Године 2004. у селекцији Панорама приказан је његов кратки филм Странци. Краткометражни филм Кожа добитник је Оскара за најбољи краткометражни филм, а истоимени дугометражни филм је први играни филм који је снимио у САД.

17.00 Разговор о дрвећу (док)
Редитељ: Suhaib Gasmelbari
Земља: Француска, Судан,Немачка, Чад, Катар
Година: 2019.
Трајање: 94′
Језик: Арапски
Улоге: Suleiman Ibrahim, Ibrahim Shaddad
Међународна селекција

Синопсис
Сулиман и још три члана Суданског филмског клуба одлучују да обнове стари биоскоп. Њих уједињује не само љубав према филму и страствена жеља за обнављањем старог филмског фонда како би још једном скренули пажњу на историју суданског филма, већ и чињеница да су сви студирали у егзилу. Неуморно покушавају да придобију власнике биоскопа на своју страну и да поново учине биоскоп функционалним, али сваки пут наилазе на велики отпор. У међувремену, седе заједно и разговарају о прошлости, о прогону и тортури кроз које су прошли као уметници дисиденти. Читају стара писма која су написали током времена проведеног у егзилу и сањају о Судану у ком уметност и интелектуална мисао могу бити слободни. „Ми смо паметнији од њих, али нисмо толико јаки,” је реченица којом они једногласно резимирају своју ситуацију.

О редитељу
Рођен је у Судану 1979. где је и живео до своје шеснаесте године. Студирао је филм на Université Paris 8 и радио хонорарни посао као камерман за телевизијске куће Al Qarra, Al Jazeera i France 24. Написао је и режирао велики број краткометражних и документарних филмова. Talking About Trees је његов први дугометражни документарни филм. Током његовог истраживања у суданским аудио-визуелним архивама, нашао је филмове за које се мислило да су заувек изгубљени и активно је учествовао у државним и интернационалним пројектима како би их дигитализовао и сачувао.

19.00 Палата за народ (док.)
Редитељ: Георги Богданов, Boris Missirkov
Земља: Бугарска, Немачка, Румунија
Година: 2018.
Трајање: 76′
Језик: Немачки, Руски, Бугарски, Румунски, Српски
Хоризонти Балкана

Синопсис
Палата за народ говори о пет најпознатијих социјалистичких грађевина које су најрепрезентативније наслеђе једне епохе и сведоче о историјским преокретима у Источној Европи у другој половини двадесетог века. Национална палата културе у Софији, Државни универзитет у Москви, Палата парламента у Букурешту, Палата Србије у Београду и Палата републике у Берлину јединствена су архитектонска дела чија је изградња захтевала много храбрости и мало лудила, а задатак им је био да подсете народ на врховну власт и светлу будућност. Свака од њих је по нечему посебна – највиша, највећа, има највећи сат на свету или најнапреднију технологију свога времена. Те грађевине су биле најграндиознији подухвати у време када је борба за опште добро била политика централне владе. Сада, када је социјализам пропао, морамо се осврнути на њих и открити њихове тајне. Филм бележи њихово данашње стање кроз сведочења људи који су са њима повезани – њихових архитеката, бивших и садашњих директора, обичних људи који су ту радили.

О редитељима
Креативни дуо Борис Мисирков и Георгије Богданов су међународно признати бугарски директори фотографије, редитељи, визуелни уметници и фотографи. Аутори су визуелних кампања, дугометражних документараца, видео снимака и кратких филмова. Они су идејни творци и оснивачи Агитпроп продукцијске компаније и суоснивачи Бугарског фотографског друштва. Радили су као директори фотографије на најуспешнијим филмовима компаније Агитпроп, међу којима су Георгије и лептири, Проблем са комарцима и друге приче, Ходник #8 и Дечак који је био краљ, као и на бугарској оригиналној продукцији за ХБО, документарацима Бетонски фараони, Хотел Парадисе и Тата је снимао безобразне филмове. Продуценти су филма 15 – првог бугарског филма у омнибус формату. У оквиру овог омнибуса налазе се кратки филмови ‘94 заувек и Ја сам Бугарин, чији су они аутори. Као познати визуелни уметници и фотографи, они су се представљали како самостално, тако и на великим изложбама савремене уметности и фотографије у Европи и Сједињеним Америчким Државама.

21.00 Избачени (док.)
Редитељ: Fredrik Gertten
Земља: Шведска
Година: 2019.
Трајање: 92′
Језик: Енглески, Шпански, Италијански, Немачки, Коресјки
Цаст/Улоге: Leilani Farha, Saskia Sassen, Joseph Stiglitz
ЕУ ЗОНА промена

 

Синопсис
Push је нови документарац награђиваног редитеља Фредрика Гертена, који истражује зашто више не можемо да приуштимо живот у нашим градовима. Становање је основно људско право, предуслов за сигуран и здрав живот. Међутим, у градовима широм света постаје све теже и теже обезбедити место становања. Ко стоји иза свега тога и који су фактори који чине становање једним горућих светских питања данашњице? У филму учествују Saskija Sasen, Džosef Stiglic, Roberto Savijano и Lejlani Farhe, специјални известилац Уједињених нација за питања адекватног становања људи широм света. Овај актуелан и сјајан документарац позива на одговорност моћнике који спречавају приступ ономе што је основно људско право.

О редитељу
Fredrik Gertten је награђивани шведски редитељ и новинар. Његова последња филмска остварења Becoming Zlatan (2016), Bikes vs Cars (2015), Big Boys Gone Bananas!* (2012), Bananas!*(2009) је публика имала прилике да упозна у преко 100 земаља као и на водећим филмским фестивалима. Фредрик је 1994. године основао продукцијску компанију WG Film. Претходно је радио као страни дописник и колумниста за радио, телевизију и штампу у Африци, Латинској Америци, Азији и широм Европе. Данас комбинује филмско стваралаштво са улогом креативног продуцента у WG Film-у, једној од најистакнутијих шведских компанија за продукцију документарних филмова, познатој по локалним причама које имају ођек и утицај на глобалном нивоу.

Loading...