16. међународни фестивал „Чембало, жива уметност“: КОНЦЕРТ ПОЛАЗНИКА МАЈСТОРСКОГ КУРСА

17.11.2019., 19:00

Полазници мајсторских радионица затвориће Фестивал концертом на Сцени Култ у Театру Вук (Булевар краља Александра 77а). Специјалан гост концерта је бразилско-португалски играч и чембалиста Рикардо Барос.

Гости 16. међународнoг фестивала Чембало, жива уметност, стручњаци у пољу музике за чембало, водиће мајсторске радионице на којима ће појединачно радити са полазницима на усавршавању технике извођења, али пре свега на аналитички припремљеној стилској интерпретацији музике и свирању басо континуа. Ове године у фокусу мајсторских радионица је форма барокних игара, разумевање и стилска интерпретација карактеристика плеса, као и изучавање узрочно-последичних односа музике и игре. Курс ће бити одржан у периоду од 5. до 17. новембра и намењен је ученицима и студентима чембала, као и младим професионалним играчима. Четири предавача – чембалисти Егон Михајловић, Данијеле Бокачо и Мариjа дел Мар Бланко Морено, као и чембалиста и плесач Рикардо Барос – одржаће курсеве на предложене теме.

Maјсторски курс се одржава захваљујући подршци Министарства културе Републике Србије, а у сарадњи са Факултетом музичке уметности у Београду и Музичком школом Јосип Славенски.

Програм:
Жан-Анри Данглбер
Entrée d’Apollon
РИКАРДО БАРОС, играч
ТИНА НОЈЦЕР, чембало

Ђироламо Фрескобалди
Toката I
ТЕОДОРА КРСТИЋ, 3. р. СМШ Јосип Славенски

Хенри Персл
Сарабанда
ИГОР ГЛАВАШИЋ, 1. р. СМШ Јосип Славенски

Франсоа Купрен
La Muse naissante
ТЕОДОРА КРСТИЋ, 3. р. СМШ Јосип Славенски

Жан-Филип Рамо
Les Sauvages
ИГОР ГЛАВАШИЋ, 1. р. СМШ Јосип Славенски

Доменико Скарлати
Соната ин еф, К 185
ТЕОДОРА КРСТИЋ, 3. р. СМШ Јосип Славенски

Жан-Анри Данглбер
Sarabande Dieu des Enfers
РИКАРДО БАРОС, играч
ТИНА НОЈЦЕР,чембало

Ђироламо Фрескобалди
Toката I
ЕМИЛИЈА МИОДРАГ, чембало

Антоан Форкере
La Sainscy
La Carillon de Passy
МЕЈ МАНСОУРИ, 4. год. ФМУ

Жозеф Боден де Боамортје
Air – Gracieusement из Сонате у е–молу, оп. 91
ТИЈАНА ДМИТРОВИЋ, траверзо флаута
МЕЈ МАНСОУРИ, чембало

Јохан Себастијан Бах 
Жига из Француске свите бр. 5 у Ге–дуру
ЕМИЛИЈА МИОДРАГ, чембало

Gavotte La Bonne Amitié
Играју: МИРА ИВАНЧЕВИЋ, МИЛАНА ВУЧКОВИЋ  ВЕСНА СТИПИШИЋ  РАДОЈКА МЕНТОВИЋ, СОФИЈА ПЕРОВИЋ, ЉУБИЦА СОЛУНАЦ, МЕЈ МАНСОУРИ, ТИЈАНА ДМИТРОВИЋ

Антонио Солер
Фанданго
ТИНА НОЈЦЕР,чембало

Биографија:
Бразилско-португалски играч и чембалиста Рикардо Барос (Ricardo Barros) је један од неколико стручњака који је у свом раду успео да уједини раскошан и страствен наступ са суштинским разумевањем музике и плеса панораме барокног периода.
Његови музички и плесни наступи су драматични и интензивна експресија страсти. Недавно му је додељена престижно ARAM (Associate Royal Academy of Music) признање за његов значајан допринос музичкој професији.
Дипломирао је на Универзитету Сао Пауло (UNICAMP). Године 1993. је, као добитник постдипломске стипендије (British Council) студирао у Лондону на Гилдхол школи за музику и драму код следећих професора: Chris Kite и Neal Peres Da Costa (чембало), Madeleine Inglehearn (рани плес). Године 1996. је, као добитник пуне постдипломске стипендије Бразилског министарства образовања, студирао код Лоренса Камингса и Н. П. Да Косте на Краљевској музичкој академија, где је дипломирао две године касније. Деби као чембалиста је имао на Единбуршком фестивалу 1994. године.
Режира и наступа са својом иновативном трупом Mercurius Company. Веома је тражен на концертима широм Британије, као редитељ, инструменталиста и плесач. Наступао је пред Принцезом Александром, и на фестивалима широм Европе и Јужне Америке.
Докторирао је на Универзитету Хала (Г. Садлер и Др К. Вуд) проучавајући француски сценске плесове 17. и 18. века у тези Плес као дискурс: реторички израз страсти у француском барокном плесу. Такође је проучавао Лилијева правила о повлачењу гудала (Lullian bowing) и примену истог у плесној музици, као и наслеђе француских и иберијских свечаности 17. века у савременој бразилској карневалској пракси.
Редовно предаје на мајсторским курсевима, летњим курсевима и држи предавања о барокном плесу. Његове академске активности обухватају презентације и публиковање радова о кореомузичким питањима. Као директор Европског удружења историчара плеса, организује међународне конференције и повезан је са академском заједницом на интернационалном нивоу.
Његови скорији уметнички ангажмани укључују пројекте као што су: продукције Рамоовоих опера Заис, Anacreon и Пигмалион ансамбла Orchestra of the Age of Enlightenment у Лондону (South Bank), улога Амора у Хендловом Il Pastor Fido ансамбла Handel Players (Лондон), кореографија за Персловог Диоклецијана за Краљевски колеџ за музику у Лондону, летњи курсеви у Перуђи са Академијом Анстердам и многи други.
Више информација о уметнику

 

Loading...